خانه های لاکچری اما خالی در تهران ، این خانه ها بیشتر در کدام منطقه ها هستند؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره خانه های خالی از سکنه در تهران و متراژ آنها شرح داد.

خانه های لاکچری اما خالی در تهران ، این خانه ها بیشتر در کدام منطقه ها هستند؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، حمیدرضا صارمی با تاکید بر اینکه آمار خانه های خالی به 300هزار مورد هم نمی رسد، توضیح داد: اغلب این خانه ها در منطقه های مانند زعفرانیه، قیطریه و... با متراژ 400 تا 500 متر است.

وی با اشاره به اینکه هدف قرارگاه مسکن رفتن به سمت مسکن استطاعت پذیر است، اضافه نمود: کوشش ما بر این است تا جوانانی که به تازگی می خواهند مسکن تهیه نمایند بتوانند با استفاده از وام یا یاری نهادها در این راستا گام بردارند.

صارمی با توجه به اینکه اقتصاد مسکن روی تمام بخش های مالی تاثیرگذار است، ادامه داد: با حرکت اقتصاد مسکن همه بخش ها خود به خود به کار خواهد افتاد. در سال 1401 آمار صدور پروانه حدود 50 درصد افزایش داشت و به عدد 10 هزار رسیده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به افزایش مشارکت و سرمایه گذاری مردم در بازار مسکن گفت: بنا داریم تعداد صدور پروانه ها را در سال تازه به رقم 20 هزار برسانیم. تفاهم نامه 450 هزار واحد را امضا کردیم که حدود 46 هزار واحد با مشارکت نهادها آغاز به ساخت شده است. 70 هزار واحد در مرحله صدور پروانه هستند.

وی با تاکید بر اینکه دوران رکود به سرانجام رسیده است، ادامه داد: برای اولین بار در منطقه ها 1 و 2 و 3 که جامعه هدف ما نیستند حدود 70 درصد رشد پروانه داشتیم. با مدیریت قیمت می توان ساخت و ساز را در آن منطقه ها افزایش داد.

صارمی در مورد تسهیل دریافت مجوز ساخت وساز اظهار داشت: خانه هایی که در بافت فرسوده قرار دارند با یاری کمیسیون ماده 5 در سال 1402 شامل حداقل 50 درصد تخفیف صدور پروانه خواهند شد که در بعضی نقاط به 100 درصد هم خواهد رسید. بعلاوه با توجه به شرایط ملک، طبقه اضافه نیز تعلق خواهد گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه نمود: ملک هایی که در بافت فرسوده قرار دارند با توجه به شرایط و طبق قانون می توانند عوارض را به صورت اقساط بپردازند و در زمانی که مجوز تجمیع را دریافت می نمایند پروانه را نیز دریافت نمایند.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری در مورد ساخت وساز ادامه داد: شهرداری باید در ساخت مسکن مداخله کند بر خلاف سال های گذشته و یاری کند تا بیشترین آمار صدور پروانه در بافت های فرسوده باشد. به ازای هر واحدی که در بافت فرسوده تخریب می گردد 5 خانوار دارای مسکن خواهند شد.

صارمی با توجه به اینکه در سال 1400 در بافت فرسوده حدود 150 هزار واحد صدور پروانه داشتیم، اظهار کرد: بر اساس قانون مجلس سعی داریم در سال آینده محدوده بافت فرسوده را شناسایی و اضافه کنیم. بعلاوه بافت ناپایدار را نیز به آن اضافه نموده و به طور قطع در سال 1402 در بافت فرسوده 200 درصد رشد نوسازی را خواهیم داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "خانه های لاکچری اما خالی در تهران ، این خانه ها بیشتر در کدام منطقه ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های لاکچری اما خالی در تهران ، این خانه ها بیشتر در کدام منطقه ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید