خبرنگاران بیش از 3 هزار و 400 مدرسه در آذربایجان&zwnjغربی به اینترنت پرسرعت متصل است

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: طرح هوشمندسازی مدارس یکی از اقدامات وزارت ارتباطات در بسترسازی برای آموزش مجازی و هوشمند بوده که در قالب این طرح، اتصال سه هزار 421 مدرسه شهری و روستایی به اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

خبرنگاران بیش از 3 هزار و 400 مدرسه در آذربایجان&zwnjغربی به اینترنت پرسرعت متصل است

قاسم جلیلی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ادکلن شنل گفت: یک هزار و 591 مدرسه از این تعداد مدرسه شهری است که در راستای هوشمندسازی مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی اضافه کرد: در بخش روستایی نیز تا به امروز از 2 هزار و 62 مدرسه، یک هزار و 830 مرکز آموزشی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: این طرح در راستای تامین زیرساخت های هوشمندسازی مدارس و با پیمانکاری اپراتورهای ثابت و همراه در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی اجرایی شده است.

جلیلی نژاد ادامه داد: این طرح یکی از دستاوردهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی است و با اجرای آن تمام مدارس حوزه شهری به وسیله اینترنت پرسرعت ثابت به شبکه ملی اطلاعات متصل می گردد.

وی اعلام کرد: اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات می تواند زمینه هوشمندسازی مدارس را در نقاط مختلف استان فراهم کند و این امربه نفع و راحتی دانش آموزان و معلمان در امر آموزش است.

وی تاکید نمود: اولویت تامین هزینه های اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات طرح USO و با اولویت مدارس روستایی و محروم اجرا شده است.

زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

آذربایجان غربی دارای 607 هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می نمایند؛ 40 درصد دانش آموزان استان در روستاها هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 3 هزار و 400 مدرسه در آذربایجان&zwnjغربی به اینترنت پرسرعت متصل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 3 هزار و 400 مدرسه در آذربایجان&zwnjغربی به اینترنت پرسرعت متصل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید