ارائه خدمات حمایتی و درمانی رایگان 202 دانش آموز با احتیاج ویژه کردستان

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح خدمات حمایتی، درمانی ودارویی رایگان برای 202 دانش آموز با احتیاج های ویژه استان خبرداد.

ارائه خدمات حمایتی و درمانی رایگان 202 دانش آموز با احتیاج ویژه کردستان

طالب محمدی رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: طرح خدمات حمایتی ودرمانی با تایید 212 پرونده برای 185 دانش آموز با احتیاج های ویژه در سال تحصیلی 1401-1400 اجرا شد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه خدمات حمایتی در مقاطع پیش دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای به دانش آموزان با احتیاج های ویژه ارائه می گردد، اضافه کرد: دانش آموزان تلفیقی نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند می توانند از این حمایت ها بهره مند شوند.

او مطرح نمود: این خدمات شامل جراحی کاشت حلزون شنوایی، تعمیر یا تعویض قطعات پروتز کاشت حلزون، خدمات پاراکلینیک، هزینه های جراحی، دارو های مستمر، بستری، خدمات بیمارستانی، کفش وکفی طبی، واکر، ویلچر و دندانپزشکی برای دانش آموزان واجد شرایط می باشد که خانواده های آنان بضاعت اقتصادی کافی در تأ مین هزینه های درمان ودارویی را ندارند.

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان با احتیاج های ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه های آموزشی احتیاجمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، توضیح داد: آنان ازاین طریق می توانند بر محدودیت های جسمی خود غلبه نموده و به جایگاهی که در شأن استعداد ها و توانایی هایشان است، دست پیدا نمایند.

او ادامه داد: این خدمات با هدف ایجاد، تقویت فرصت های برابرورعایت عدالت آموزشی برای دانش آموزان با احتیاج های ویژه اجرمی گردد و دانش آموزانی که بیمار های مادام العمر دارند و باید دارو های خاص مصرف نمایند تا اتمام دوران تحصیل دارو های مورد احتیاج را بصورت رایگان دریافت می نمایند.

محمدی با بیان اینکه آموزش و سلامت از حقوق اساسی انسان ها محسوب می گردد و دستیابی به سطوح بالاتر از آن به لحاظ کیفی در بیشتر افراد جامعه هدفی عمده به شمار میرود، اضافه کرد: توجه به تامین و توسعه سطح بهداشت و سلامت دانش آموزان امری مهم و لازم است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش آموزان نوعی سرمایه گذاری برای نسل های آینده است.

وبلاگ ادکلن شنل کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارائه خدمات حمایتی و درمانی رایگان 202 دانش آموز با احتیاج ویژه کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات حمایتی و درمانی رایگان 202 دانش آموز با احتیاج ویژه کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید