خبرنگاران هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به طغیان رودخانه ها هشدار داد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ارومیه- خبرنگاران- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: آنالیز نقشه های پیش بینی و پیش یابی بیانگر احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها و وزش باد شدید است.

خبرنگاران هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به طغیان رودخانه ها هشدار داد

یاسر اشتاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ادکلن شنل افزود: امواج کم دامنه بارشی از روز دوشنبه در استان فعال شده و تا انتها هفته جاری مستقر است.

وی بیان نمود: روز پنجشنبه فعالیت امواج کاهش یافته و روز آدینه مجدد تقویت می گردد و تا سه شنبه آینده بارشهای قابل توجهی در صورت عدم تغییر نقشه ها پیش بینی می گردد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به خنک تر شدن هوای استان گفت: در 24 ساعت گذشته شهرستان ماکو 6.2 میلیمتر بارش داشت و میزان بارندگی هادر فرودگاه ارومیه نیز زیر یک میلی متر بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان سرعت باد نیز در ماکو با 90 کیلومتر در ساعت و در ارومیه نیز 58 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اشتاد بیان نمود: در صورت عدم تغییر نقشه ها احتمال بارش تگرگ نیز در استان وجود دارد و ضروری است تا تدابیر لازم بکار گرفته گردد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای 24 ساعت گذشته استان افزود: شهرستان چالدران با دمای هفت درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین شهر بود و دمای ارومیه نیز بین 11 و 26 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان گزارش شد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی دارای 18 ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از 120 ایستگاه باران سنجی و اقلیم شناسی است که از ایستگاه های هواشناسی استان، 9 ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و 9 ایستگاه هم تکمیلی هستند.

بارش های رگباری در فصل بهار پدیده غالب در اذربایجان غربی است که بر تولیدات زراعی و دیمی تاثیر مهمی دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به طغیان رودخانه ها هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به طغیان رودخانه ها هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید