روحتان را نرمش دهید

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، تحقیقات تازه نشان می دهد ورزش کردن شرایط ذهنی افرادی که به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطانی دچار هستند را بهبود می بخشد. این یافته ها نشان می دهد. بیمارانی که در برنامه های ورزشی شرکت می نمایند به طور میانه علائم ناامیدی در آنها 20 درصد نسبت به بیمارانی که ورزش نمی نمایند کمتر است. این احساس نگرانی و عصبی بودن در بین افرادی که دچار بیماری های مزمن هستند شایع است و ممکن است باعث گردد کیفیت زندگی آنها کاهش پیدا نموده و آنها توجه کمتری به درمان های خود نشان دهند.

روحتان را نرمش دهید

روحتان را نرمش دهید

ورزش کردن ناامیدی ناشی از بیماری های مزمن را کم می نماید.

تحقیقات تازه نشان می دهد ورزش کردن شرایط ذهنی افرادی که به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطانی دچار هستند را بهبود می بخشد. این یافته ها نشان می دهد. بیمارانی که در برنامه های ورزشی شرکت می نمایند به طور میانه علائم ناامیدی در آنها 20 درصد نسبت به بیمارانی که ورزش نمی نمایند کمتر است. این احساس نگرانی و عصبی بودن در بین افرادی که دچار بیماری های مزمن هستند شایع است و ممکن است باعث گردد کیفیت زندگی آنها کاهش پیدا نموده و آنها توجه کمتری به درمان های خود نشان دهند.

ورزش یک هفته ای را می توان در یک ساعت فشرده کرد

تحقیقات تازه نشان می دهد جلسات ورزشی شدید چند دقیقه ای می تواند یک هفته ورزش کردن را در یک ساعت خلاصه کند. تمرین های INTERVAL یا فاصله ای که در ابتدای برای ورزشکاران المپیک طراحی شد و شامل چند نوبت ورزش کردن سنگین چند دقیقه ای و استراحت های کوتاه در بین آن است می تواند برای افراد عادی نیز دارای فواید زیادی باشد.

در ابتدا تصور می شد این شیوه ورزش کردن برای افراد عادی ممکن است سخت و سخت باشد، اما طی سال های اخیر تحقیقات روی افراد مسن و بعلاوه اشخاصی که دچار مسائل قلبی بودند نشان داد بیشتر این افراد می توانند از این نوع تمرینات استفاده نموده و به این ترتیب در ساعات زندگی خود صرفه جویی نمایند.

دویدن، احتمال مرگ و میر میانسال ها را کاهش می دهد.

اگر می خواهید، عمر طولانی تر و در عین حال بدن سالمتری داشته باشید، زمانی را به دویدن اختصاص دهید.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، نتایج یک تحقیق تازه نشان داده است در افراد میانسال، دویدن احتمال مرگ و میر زود هنگام را تا 50 درصد کاهش می دهد. این پژوهش طی یک دوره 20 ساله روی اعضای یک گروه میانسال در یک باشگاه دوندگان انجام گرفته است. محققان دانشگاه استانفورد در کالیفرنیا دریافته اند که دویدن نه تنها خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد، بلکه بعلاوه در پیشگیری از سایر بیماری ها مثل سرطان و بیماری های عصبی مثل آلزایمر نقش سودمندی دارد.

زندگی شهری دردسرهای خودش را دنبال دارد. با این وقت تنگ و آلودگی کمتر کسی است که خیال پیاده روی به سرش بزند. کارمندی پشت به میز دور از تحرک نه تنها وزنمان را از درجه سلامت بالاتر برده که مسائل روحی بسیاری را در پی آورده است. شاید آگاهی از فوائد ورزش کردن باعث گردد کمی بیشتر برای آن وقت صرف کنید.

شادابی و احساس آرامش

در ایجاد احساس نشاط و شادابی حین ورزش، ترشح مخدرهای طبیعی گروه اند روفین ها در مغز و غده ی هیپوفیز نقش مهمی را ایفا می نمایند. برنامه های منظم و متعادل ورزشی، مثل راه رفتن سریع به مدت بیست دقیقه در هر روز فراوری اندروفین ها را بر می انگیزد و احساس نشاط را تقویت می نماید.

افزایش امید به زندگی

بر اساس یافته های تحقیقاتی، حتی امید به زندگی افراد چاقی که دارای تحرک هستند، از امید به زندگی افراد لاغری که بیشتر اوقات در جلوی تلویزیون لمیده اند، بیشتر است.

یاری به حافظه و تمرکز بهتر

به هنگام ورزش، خون و اکسیژن مورد احتیاج به مغز بهتر و بیشتر رسیده و سرعت تفکر افزایش می یابد و نیز سیستم عصبی تقویت یافته و عمل تنفس از راه بینی منظم می گردد و در نتیجه کارهای فکری آسانتر انجام می گیرد.

خواب راحت

یکی از نتایج افکار و اعصاب متشنج و در هم ریخته، بی خوابی و کم خوابی است. محققان می گویند: ورزش بلافاصله قبل از خواب مدت زمان لازم برای خواب رفتن را تا 50 درصد کاهش می دهد، کابوس های شبانه را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد.

از بین بردن سندرم پیش از قاعدگی

معجزه ورزش در این است که به میان بردن علائم متعدد و آزار دهنده سندرم پیش از قاعدگی، مانند تند خویی و نوسانات خلق و خو یاری می نماید. توصیه می گردد زنان، سه تا چهار جلسه در هفته تا مرحله ای که نفسشان به شمارش بیفتد، ورزش نمایند.

از بین بردن بی اشتهایی

تمرینات بدنی موجب تحریک اشتها و میل به غذا می گردد. مخصوصاً در افرادی که دچار بی اشتهایی عصبی هستند، این اثر بسیار مشهود است.

منبع مجله همشهری 161

منبع: راسخون

به "روحتان را نرمش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحتان را نرمش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید