روده های خود را با مصرف گلوتامین ایمن کنید

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، در اینجا چند روش رایج برای استفاده از گلوتامین آورده شده است تا طریقه مصرف درست آن را بدانید.

روده های خود را با مصرف گلوتامین ایمن کنید

گلوتامین یک مکمل غذایی محبوب است که به وسیله ورزشکاران، بدنسازان و افرادی که در پی حمایت از سلامت کلی خود هستند استفاده می گردد. این یک اسید آمینه است که یک بلوک سازنده پروتئین است و در عملکردهای مختلف بدن نقش حیاتی دارد. با ما همراه باشید.

طریقه مصرف گلوتامین

به عنوان یک مکمل: گلوتامین به شکل مکمل های غذایی، معمولا به صورت پودر یا کپسول در بازار موجود است. می توان آن را به صورت خوراکی با مخلوط کردن پودر با آب یا افزودن آن به اسموتی ها یا شیک ها مصرف کرد. دستورالعمل های دوز روی برچسب محصول یا طبق دستور ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود را دنبال کنید.

ریکاوری بعد از تمرین: ورزشکاران و افرادی که در فعالیت های بدنی شدید شرکت می نمایند ممکن است از گلوتامین به عنوان بخشی از برنامه روتین بعد از تمرین خود استفاده نمایند. اعتقاد بر این است که گلوتامین ممکن است به ریکاوری عضلات و کاهش درد عضلانی پس از ورزش یاری کند.

حمایت از سلامت روده: گلوتامین برای سلامت دستگاه گوارش لازم است، زیرا به عنوان سوخت برای سلول های پوشش دهنده روده عمل می نماید. بعضی از افراد برای حمایت از سلامت روده از مکمل های گلوتامین استفاده می نمایند، به ویژه در موارد مسائل گوارشی یا بعد از جراحی های گوارشی.

حمایت ایمنی: گلوتامین در حمایت از سیستم ایمنی نقش دارد. بعضی از افراد برای یاری به حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن، مکمل های گلوتامین را در دوره های افزایش استرس، مانند تمرینات شدید یا بیماری مصرف می نمایند.

در شرایط استرس زا: گلوتامین ممکن است در زمان استرس فیزیکی یا احساسی استفاده گردد، زیرا ممکن است احتیاج بدن به این اسید آمینه افزایش یابد.

ترکیب با سایر اسیدهای آمینه: بعضی از افراد گلوتامین را با سایر اسیدهای آمینه یا مکمل ها ترکیب می نمایند تا از اهداف سلامتی خاصی حمایت نمایند.

در حالی که گلوتامین به طور کلی برای بیشتر افراد در صورت استفاده در دوزهای مناسب بی خطر در نظر گرفته می گردد، همواره بهتر است قبل از آغاز هر مکمل جدیدی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. آنها می توانند به معین دوز مناسب و اینکه آیا گلوتامین برای احتیاجهای سلامت فردی شما مناسب است یاری نمایند.

علاوه بر این، انتخاب مکمل های با کیفیت بالا از برندهای معتبر برای اطمینان از خلوص و کیفیت آن لازم است. مانند هر مکمل دیگری، مراقب هر گونه عوارض جانبی بالقوه یا تداخل با داروها یا شرایط سلامت موجود باشید.

به یاد داشته باشید که مکمل های گلوتامین جایگزین یک رژیم غذایی متعادل نیستند. دریافت گلوتامین و سایر مواد مغذی ضروری به وسیله یک رژیم غذایی متنوع و مغذی برترین راه برای حمایت از سلامت کلی است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر روش های از بین بردن چربی زیر بغل را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "روده های خود را با مصرف گلوتامین ایمن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روده های خود را با مصرف گلوتامین ایمن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید