سایبرپانک 2077؛ آیا مسائل بازی جنجالی بالاخره رفع شده اند؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، اخیرا تعداد بازیکنان بازی سایبرپانک 2077 افزایش یافته است. در حالی که افزایش محبوبیت بازی تا حدی می تواند به دلیل موفقیت انیمه Cyberpunk: Edgerunners اثر نتفلیکس باشد، با این حال سوالی را در فکر بسیاری ایجاد کرده است: آیا مسائل بازی جنجالی استودیوی سی دی پراجکت رد بالاخره حل شده اند؟

سایبرپانک 2077؛ آیا مسائل بازی جنجالی بالاخره رفع شده اند؟

همانطور که احتمالا می دانید، عرضه سایبرپانک 2077 در سال 2020 چیزی جز شکست نبود. این بازی به خصوص از نظر فنی به یک کابوس برای بازیکنان تبدیل شده بود. با آمدن نمرات بازی و ذکر مسائل آن از طریق منتقدین، با این حال بسیاری از بازیکنان مشتاقانه در پی تجربه تازهترین اثر سی دی پراجکت رد پس از شاهکاری به نام ویچر 3 بودند. بسیاری از بازیکنان پس از تجربه ساعاتی از بازی تصمیم گرفتند که آن را کنار بگذارند و برخی دیگر تصمیم گرفتند صبر کنند تا در نهایت بسیاری از مسائل فنی بازی حل شود. در این میان تعداد اندکی نیز بازی را در همان روزهای ابتدایی عرضه به اتمام رساندند. حال در این مقاله با گذشت دو سال از عرضه سایبرپانک 2077 و انتشار آپدیت های فراوان برای آن، تصمیم گرفته ایم تا به شرایط کنونی بازی بپردازیم.

نسخه های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان؛ کار راه انداز

بازی در زمان عرضه مسائل زیادی داشت، اما مهم ترین مسائل فنی آن مربوط به نسخه های نسل هشتمی آن بود. کسانی که سعی کردند بازی را در هنگام عرضه روی این کنسول ها تجربه کنند عملا با اثری پس از باگ، گلیچ، مسائل هوش مصنوعی و غیره روبرو شدند که به معنای واقعی کلمه غیرقابل بازی بود. در واقع شرایط آنقدر بد بود که سونی تصمیم گرفت آن نسخه از بازی را از فروشگاه دیجیتال خود حذف کند.

از آن زمان، سی دی پراجکت رد پچ های مختلفی را منتشر کرده است که این نسخه ها را به طور اساسی بهبود داده است. آیا بالاخره سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس قابل تجربه است؟ تقریبا. این نسخه ها هنوز راه ایده آلی برای انجام بازی نیستند زیرا آن ها چندان از نظر بصری زیبا به نظر نمی رسند و از طرفی هنوز از مسائل فنی و نرخ فریم رنج می برند. در واقع اگر قصد دارید بازی را روی کنسول های نسل هشتم بازی کنید، همچنان باید مسائل و کاستی های فنی مختلفی را تحمل کنید. همچنین به نظر می رسد که بازی روی این کنسول ها دیگر بهتر از این نخواهد شد.

با این حال، نمی توان انکار کرد که به روزرسانی های اخیرا آن نسخه از بازی را از غیرقابل بازی به غیر بهینه رسانده اند. بازی از بسیاری از مسائل خود روی سخت افزارهای نسل هشتم رها شده و اگر بخواهید روی این سیستم ها به تجربه بازی بپردازید، اکنون زمان آن رسیده است زیرا دیگر به روزرسانی عظیمی برای این نسخه ها منتشر نخواهد شد و احتمالا سی دی پراجکت رد به پچ های جزئی اکتفا کند. با وجود همه این مسائل، باز هم پیشنهاد می شود که بازی را روی سخت افرارهای قدرتمندتر تجربه کنید.

نسخه های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری؛ قابل قبول

سی دی پراجکت رد خاتمه در اوایل سال جاری آپدیت نسل نهمی بازی را منتشر کرد. در حالی که این آپدیت باید خیلی زودتر منتشر می شد، در هر صورت نسخه های نسل نهمی بازی را به شدت بهبود بخشید. کسانی که سایبرپانک 2077 را روی پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس با فعال کردن حالت پرفورمنس تجربه می کنند، تجربه ای تقریبا با ثبات و نرخ فریمی به شدت بهبود یافته خواهند داشت. البته باید توجه داشته باشید که بازی همچنان از مسائل نسبتا جزئی رنج می برد. با این حال، مسائل فنی اصلی که زمانی بازی را غیرقابل تجربه می کردند، تقریبا در کنسول های نسل نهم از بین رفته اند.

اجرای سایبرپانک 2077 در حالت پرفورمنس بسیار نزدیک به همان چیزی است که ظاهرا توسعه دهندگان از ابتدا برای شما در نظر گرفته بودند. این نسخه از بازی به شما این امکان را می دهد که آن را براساس شایستگی هایش به طور منطقی قضاوت کنید، بدون اینکه مجبور باشید دائما روی باگ ها و مسائل مختلفی نظیر بیرون پریدن ناگهانی از بازی تمرکز کنید.

متاسفانه حالت ری تریسینگ در دو کنسول چندان گزینه مناسبی برای تجربه بازی نیست. این حالت در وهله اول برای بهبود نورپردازی و سایه های بازی طراحی شده است و این المان ها را به طرز تحسین برانگیزی تغییر می دهد. با فعال کردن ری تریسینگ، بخش هایی از بازی مانند یک اثر مدرن و نسل نهمی به نظر می رسند. کافی است در حالی که باران می بارد با این حالت در شهر رانندگی کنید تا دقیقا متوجه این موضوع شوید. با این حال، بخش هایی از بازی هستند که به طور قابل توجهی از ری تریسینگ بهره نمی برند. برای مثال، اگر در طول روز در حال قدم زدن هستید یا در یک فضای داخلی پرسه می زنید، احتمالا شاهد بسیاری از بهبودهایی که این حالت باید ارائه بدهد، نخواهید بود.

از طرفی چیزی که به دفعات متعدد در این حالت متوجه آن خواهید شد، افت نرخ فریم است. این حالت برخلاف حالت پرفورمنس که نرخ فریم 60 را ارائه می دهد، از نرخ فریم 30 بهره برده و حتی گاهی اوقات می تواند این نرخ فریم به زیر 30 نیز کاهش یابد. به همین دلیل است که بیشتر بازیکنان احتمالا حالت پرفورمنس را ترجیح می دهند. علاوه بر این، نسخه های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بازی از نظر عملکرد کلی تقریبا برابر هستند. با این حال برای کسانی که به جزئیات اهمیت می دهند، نسخه پلی استیشن 5 گاهی اوقات سقف عملکرد بهتری از خود نشان می دهد، در حالی که نسخه ایکس باکس سری ایکس کمی پایدارتر است. با این حال به صورت کلی هیچ کدام از کنسول ها مزیت بزرگی نسبت به دیگری ندارند، مگر اینکه ویژگی های دوال سنس برایتان بسیار مهم باشد. همچنین باید اشاره کرد که هر دو نسخه در حال حاضر دارای زمان های بارگذاری به شدت بهبود یافته ای هستند که بازی را بهتر از همیشه می کند.

در مورد ایکس باکس سری اس نیز انتظار زیادی نداشته باشید. این نسخه از بازی به وضوح بهتر از نسخه های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بازی است اما در حد نسخه های قدرتمندترین کنسول های حال حاضر صنعت نیستند. با این حال سی دی پراجکت رد بدون شک می توانست روی نسخه به نوعی میان رده بازی بهتر کار کند. البته باید توجه داشته باشم که کار سی دی پراجکت رد برای بهبود نسخه های نسل نهمی بازی همچنان تمام نشده است. در هر صورت به نظر می رسد که بیشتر آپدیت های آینده بازی بر بهینه سازی و رفع اشکالات آن تمرکز کنند و قرار نیست که تغییرات عظیمی را ببینیم.

نسخه رایانه های شخصی؛ همچنان بهترین گزینه

در زمان عرضه، رایانه های شخصی بهترین گزینه برای کسانی بود که قصد داشتند بازی و آنچه که سی دی پراجکت رد در وهله اول در نظر داشت را تجربه کنند. در حالی که نسخه های کنسولی سایبرپانک 2077 بسیار بهتر از گذشته هستند، نسخه کامپیوتر بازی همچنان بهترین راه برای تجربه آن است. این نسخه از بازی تا حد زیادی بهترین نسخه آن در زمان عرضه بود، بنابراین به کمترین تغییر و بهبود نیز نیاز داشت. به عبارت دیگر، استودیوی سازنده توانست سریع تر از بقیه نسخه ها این نسخه از بازی را بهبود دهد. در نتیجه بازی روی رایانه های شخصی کاملا روان اجرا می شود. البته این به این معنی نیست که این نسخه از بازی مشکل ندارد. از طرفی کسانی که بازی را روی رایانه شخصی پایین رده ای تجربه می کنند، به طور کلی از تجربه روان تری نسبت به کسانی که آن را روی کنسول های نسل هشتم بازی می کنند، بهره خواهند برد.

گیمرهایی که از رایانه های شخصی رده بالا برخوردار هستند، قرار است بیشترین لذت را از بازی ببرند. اگر سایبرپانک 2077 را روی یک پردازنده گرافیکی پیشرفته اجرا می کنید، زیبایی در انتظار شما خواهد بود. در حال حاضر، نسخه رایانه های شخصی بازی تنها نسخه آن است که در بالاترین تنظیمات گرافیکی، همچنان از شانس زیادی برای حفظ نرخ فریم بالا برخوردار است. همچنین گفتنی است که این نسخه از ماد های زیادی بهره می برد. در حالی که سی دی پراجکت رد از زمان عرضه محتویات قابل توجهی به بازی اضافه کرده، مادسازها نیز بازی را تغییر داده و توسعه داده اند.

بعضا می توانید با استفاده از مادها برخی از مسائل خود در بازی را رفع کنید، به گونه ای که به روزرسانی های رسمی نمی توانند این کار را برای شما انجام دهند. در نهایت اگر پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس شما به طور قابل توجهی قدرتمندتر از رایانه شخصی شماست، احتمالا بهتر است که بازی را روی کنسول ها تجربه کنید. با این حال، نسخه رایانه های شخصی بازی همچنان بهترین نسخه از بازی محسوب می شود.

محتویات اضافی؛ راضی کننده

اگر منتظر محتویات اضافی به عنوان بهانه ای برای بازگشت به سایبرپانک 2077 هستید، باید بدانید که به طور کلی کارهای بیشتری نسبت به قبل در بازی وجود دارد که می توانید آن ها را انجام دهید. با این حال باید انتظارات خود را کنترل کنید. از زمان عرضه بازی، استودیوی سازنده موارد کوچک متعددی را به بازی اضافه کرده است. موارد اضافه شده شامل مراحل فرعی تازه، سلاح ها، وسایل نقلیه و غیره می شوند. یکی از مهم ترین به روزرسانی های بازی حتی به شما امکان می دهد تا چندین آپارتمان در سراسر شهر اجاره کنید.

شما همچنین باید به بهبودهای فنی توجه داشته باشید چرا که برخی از آن ها اساسا گیم پلی بازی را تغییر داده اند. به عنوان مثال، اکنون که هوش مصنوعی پویاتر رفتار می کند، ممکن است متوجه شوید که بخش های خاصی از بازی کمی متفاوت از قبل عمل می کنند. همچنین از آنجایی که سیستم های رانندگی و تیراندازی بازی بهبود یافته اند، ممکن است انگیزه داشته باشید که استراتژی های تازهی را امتحان کنید. در واقع هر به روزرسانی باعث شده تا بازی کمی متفاوت از قبل احساس شود. با این حال، اگر قبلا سایبرپانک 2077 را قبلا تمام کرده باشید، آیا ارزش دارد که به خاطر این تغییرها بازی را دوباره تجربه کنید؟ احتمالا نه، مگر اینکه طرفدار جدی بازی باشید. در واقع تا زمانی که در نهایت بسته الحاقی Phantom Liberty و حالت نیو گیم پلاس منتشر نشوند، نمی توان در این مورد به طور قطع اظهار نظر کرد.

جمع بندی؛ آیا سایبرپانک 2077 در سال 2022 ارزش تجربه دارد؟

می توان گفت که مسائل فنی تاریخی سایبرپانک به مقدار ای بهبود یافته اند که به بهترین بخش های بازی اجازه دهند تا بیشتر از همیشه بدرخشند. اکنون که دقیقا می دانیم سایبرپانک 2077 چیست، قدردانی از آن بسیار آسان تر شده است. بدون شک بازی نباید در شرایطی که داشت، منتشر می شد. بدتر از همه، مدیریت شرایط بازی از طریق استودیوی سی دی پراجکت رد نیز چندان خوب انجام نشد. آپدیت های اولیه بازی که مربوط به به بزرگترین مسائل آن می شدند، بسیار کم بودند. از طرفی دیگر آپدیت های مهم بازی نیز بارها به تاخیر افتادند. در هر صورت می توان گفت که اگر مسائل فنی بازی بزرگترین چیزی بودند که شما را از لذت بردن از آن باز می داشتند، بازگشت به آن در حال حاضر پیشنهاد می شود. هرچند سایبرپانک 2077 از منظر فنی بی نقص نیست، اما تا حد زیادی بهبود یافته است.

با این حال اگر از کسانی هستید که فارغ از مسائل فنی با دیگر بخش های آن مشکل داشته و به طور کلی این بازی اثری نبود که منتظر آن بودید، بعید است که نسخه تازه بازی بتواند شما را راضی کند. در نهایت گفتنی است که با وجود همه موارد ذکر شده، بهتر است که در قلب هایمان جایی برای این بازی باز کنیم و فرصتی دوباره به آن بدهیم. شاید این بازی اثری نبود که همه انتظار آن را داشتند، اما بدون شک ارزش تجربه را دارد.

منبع: Den of Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "سایبرپانک 2077؛ آیا مسائل بازی جنجالی بالاخره رفع شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایبرپانک 2077؛ آیا مسائل بازی جنجالی بالاخره رفع شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید