ساخت سایبرپانک 2077 بیش از 120 میلیون دلار هزینه برداشته

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، استودیوی لهستانی سی دی پراجکت رد در جدیدترین گزارش شرکت اش اعلام کرده برای توسعه سایبرپانک 2077 بیش از 121 میلیون دلار خرج کرده. این رقم برای این استودیو شگفت انگیز است.

ساخت سایبرپانک 2077 بیش از 120 میلیون دلار هزینه برداشته

سی دی پراجکت رد یکی از دوست داشتنی ترین استودیوهای بازی سازی است که پشت تک تک بازی هایش حجم بزرگی ذوق و استعداد گذاشته و حتی یک بازی بد هم ندارد. تعداد بازی های ساخته شده توسط این استودیو زیاد نیست ولی هر کدام از آن ها تجربه هایی باکیفیت و لذت بخش برای بازیکنان رقم زده اند. اصلی ترین اثر این استودیو سه گانه ویچر است که می توان از آن ها به عنوان یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی یاد کرد.

سال هاست که سی دی پراجکت رد در حال ساخت بازی به نام سایبرپانک 2077 است. انتشار اولین تیزر بازی به سال 2013 بر می شود و خدا می داند این بازی چند سال قبل از آن هم در دست ساخت بوده. سی دی پراجکت رد همیشه وسواس بسیار بالایی در ساخت بازی های خود به خرج می دهد و می توانیم به وضوح این وسواس را در تریلرهای سایبرپانک 2077 ببینیم.

قطعا این حجم از وسواس این استودیو برای ساخت سایبرپانک 2077 کم خرج نیست. جدیدترین گزارش استودیوی سی دی پراجکت رد از مخارج 121 میلیون دلاری این استودیو خبر می دهد. می دانیم که این استودیو هم زمان با سایبرپانک 2077، در حال کار روی پروژه های دیگر هم هست ولی می توانیم حدس بزنیم حجم بزرگی از این بودجه صرف سایبرپانک 2077 می شود.

برای این که دید دقیق تری نسبت به این رقم پیدا کنیم یادآوری می کنیم که بودجه ساخت جی تی ای 5 با احتساب تورم حدود 300 میلیون دلار است. حدود نصف این بودجه برای تبلیغات جی تی ای 5 مصرف شده که یعنی 150 میلیون دلار خرج ساخت خود بازی شده. جی تی ای 5 یکی از پرسروصداترین، بزرگترین و پرخرج ترین آثار دنیا، نه تنها بین بازی های ویدیویی، بلکه بین تمام آثار هنری دنیا به شمار می رود.

بودجه جی تی ای 5 از شرکت راک استار که یک شرکت بسیار بزرگ آمریکایی است سرچشمه می گیرد. وقتی می بینیم استودیوی لهستانی سی دی پراجکت رد که به نسبت راک استار خیلی کوچکتر است همچین بودجه ای را صرف بازی اش کرده حسابی هیجان زده می شویم.

سی دی پراجکت رد هیچ چیزی برای ساخت سایبرپانک کم نگذاشته. دنیای عمیق بازی به ما نوید یک تجربه به یاد ماندنی می دهد. محیط پرجزئیات بازی دل همه را آب کرده. بازی قرار است آزادی بالایی به ما بدهد که خودمان راستا داستان را معین کنیم. گیم پلی سایبرپانک 2077 به ما امکان انتخاب بین سبک های مختلف می دهد و تیراندازی این بازی برای یک نقش آفرینی عالی است. از نظر فنی این بازی از پیشرفته ترین تکنولوژی ها و باکیفیت ترین منابع و تکنیک ها استفاده می کند.

چیزی تا عرضه بازی سایبرپانک 2077 نمانده و بالاخره بعد از سال ها صبر، این بازی روز 19 نوامبر (29 آبان) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر های شخصی منتشر می شود و دل های بی تاب به آرامش می رساند. این بازی برای کنسول های نسل نهم و گوگل استیدیا هم بعدتر منتشر خواهد شد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "ساخت سایبرپانک 2077 بیش از 120 میلیون دلار هزینه برداشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سایبرپانک 2077 بیش از 120 میلیون دلار هزینه برداشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید