سرنوشت سقف تاریخی نوتردام چه خواهد شد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، معماران و شرکت های بین المللی با همکاری دولت فرانسه طرح های متفاوت و شاید عجیبی را درباره بازسازی و بازسازی کلیسای نوتردام پاریس ارائه داده اند تا بتوانند سقف کلیسای نوتردام پاریس را از نابودی کامل رهایی دهند. این خبر در بخش سرنوشت کلیسای نوتردام پاریس واقع شده است.

سرنوشت سقف تاریخی نوتردام چه خواهد شد

طراحی هایی جالب و عجیب برای نوتردام تاریخی

دولت فرانسه در کوشش است که با بازسازی سقف کلیسای نوتردام پاریس، شکوه و جلال گذشته را به آن بازگردانند و به همین علت رقابتی بین المللی برای ارائه برترین طرح های معماری را راه اندازی نموده است. بنابر اعلام امانوئل مکرون، رئیس جمهور کشور فرانسه آن ها پذیرای طراحی ها معاصر نیز هستند که کلیسا را زیباتر از گذشته کند.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه نیز خواهان ساخت یک مناره تازه بر روی سقف کلیسا شده که براساس تکنیک ها و چالش های امروزی ساخته می شود.

پس از اینکه بخش عمده ای از سقف کلیسا نوتردام بر اثر آتش سوزی بزرگ در این بنای تاریخی از بین رفت، حالا یک شرکت معماری سوئیسی پیشنهاد داده به جای سقف تخریب شده کلیسای نوتردام، یک استخر ایجاد شود.

ایده هایی که تا به امروز برای بازسازی کلیسای نوتردام به صورت عمومی مطرح شده، چندان به مذاق سنت گرایان خوش نیامده، چرا که آن ها می خواهند این کلیسای قرن دوازدهمی و مناره آنکه قدمتش به قرن 17 بازمی شود، همانطور که پیش از این بوده بازسازی شود.

یک هفته پس از آتش سوزی مهیب 15 آوریل، استودیو معماری فرانسوی NAB نیز پیشنهاد ساخت یک گلخانه بزرگ را روی سقف نوتردام عنوان نمود و بعضی دیگر نیز پیشنهاد ساخت پارک، تراس و حتی یک جنگل را در کنار یک مناره شیشه ای و یا فلزی عنوان کردند.

نورمن فاستر، معمار بریتانیایی پیشنهاد داده که طرح مناره تازه کلیسای نوتردام باید معاصر و بسیار معنوی باشد. بعضی نیز معتقدند این مناره اصلاً نباید دوباره ساخته شود و به جای آن یک مناره ناپدیدشدنی با استفاده از پرتوهای نور ایجاد شود.

در حالیکه کاربران اینترنتی بعضی از این پیشنهادات را پیرامون سرنوشت کلیسای نوتردام پاریس به سخره گرفته، اما متخصصان میراث نسبت به این طرح ها ابراز نگرانی نموده اند.

فلورین رنوچی، استاد معماری تجربی بناهای قرون وسطایی معتقد است کلیسای نوتردام می تواند و باید به شکل اولیه خودش بازسازی و بازسازی شود. بازسازی کلیسای نوتردام باید به تکنیک های اصلی مورد استفاده در ساخت اولیه آن و بعلاوه هارمونی گوتیک آن که نتیجه نیروی انسانی سازنده و مصالح مورد استفاده شامل سنگ، چوب و آهن و شیشه است، احترام بگذارد. ما باید به روح این اثر احترام بگذاریم. دوره گوتیک، عصری بسیار مهم در معماری است و اگر این کار را خوب انجام دهیم کلیسای نوتردام برای هزار سال دیگر نیز باقی خواهد ماند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "سرنوشت سقف تاریخی نوتردام چه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت سقف تاریخی نوتردام چه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید