سفر به جنگل ، مهم ترین نکات جنگل نوردی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، سفر به جنگل برروی روحیات انسان اثر مثبتی می گذارد باعث شادابی و نشاط می شود. گوش دادن به خش خش برگ ها، نگاه کردن به درختان بلند و بوته زارها، دویدن در میان سبزه زارها و بوئیدن گل های خوشبو و رنگارنگ از جمله کارهایی است که می توانید در مسیر جنگل نوردی با درختان سر به فلک کشیده انجام دهید. می توان تجربه ای هیجان انگیز را در سفر به جنگل کسب کرد. البته هر سفری برای خودش نیاز به این دارد که امکانات و ابزار سفر را فراهم کنید و با خطرات و سختی هایی که در پیش رویتان خواهید داشت، آشنا باشید. قبل از سفر کردن برنامه ریزی درست می تواند خیلی از این مخاطرات را کاهش دهد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از نکات جنگل نوردی...

سفر به جنگل ، مهم ترین نکات جنگل نوردی

نکات جنگل نوردی و وسایلی که لازم است همراه داشته باشید به شرح زیرمی باشد:

قبل از سفرتان دیگران را از مقصد سفرتان مطلع کنید تا خدای نکرده اگر مسئله ای برایتان پیش آمد خانواده و بستگانتان بتوانند به کمک شما بشتابند. درمورد مقصد سفرتان اطلاعات کافی به دست آورید و تحقیق کنید. از آب و هوای جایی که می خواهید بروید اطلاع کسب کنید .وقتی از سفر هم برگشتید به خانواده تان اطلاع دهید تا نگرانتان نشوند.

نکات جنگل نوردی را بدانید و قبل از سفرتان از یک فرد با تجربه کمک بگیرید این فرد با تجربه می تواند یک فرد بومی و محلی باشد یا این که کسی باشد که قبلا به آن مکان سفر کرده است و با مسیر جنگل نوردی، مخاطرات و مسائل سفر به مقصد مورد نظر آشنا است.

استفاده از یک کوله پشتی مناسب می تواند کمک زیادی به سفرتان کند. کوله پشتی انتخاب کنید که هم ضد آب باشد و هم تهویه مناسب داشته باشد و همچنین فضای کافی برای بردن وسایل و ابزار آلات داشته باشید.

در مواقعی که گم شدید می توانید مسیر رودخانه را دنبال کنید مطمئنا به یک آبادی یا به افراد دیگر خواهید رسید. بنابراین در مواقعی که در دل جنگل گیر کردید و نمی دانید که باید از کدام مسیر عبور کنید و امیدی برای پیدا کردن مسیرتان ندارید از رودخانه کمک بگیرید و جریان رودخانه را دنبال کنید.

سعی کنید حتما روش های روشن کردن آتش در جنگل را یاد بگیرید زیرا با روشن کردن آتش می توانید تا اندازه ای خیالتان را راحت کنید چون که می توان با دود آتش علامت داد و یا آب را جوش بیاورید. یا در زمینه مواد غذایی کنسروهای مختلف به همراه خود داشته باشید. حتی میوه های خشک شده هم می تواند برای تغذیه شما مفید باشد. نحوه به دست آوردن غذا در دل جنگل را یاد بگیرید. از میوه های جنگلی مانند موز، نارگیل و ... می توانید برای تغذیه استفاده کنید و از چیزهایی که اطلاعی در موردشان ندارید مصرف نکنید چون ممکن است سمی باشند.

حواستان باشد اگر در مسیر جنگل نوردی مسئله ای برایتان به وجود آمد و یا گم شدید خونسردی خود را حفظ کنید چون با آرامش و مثبت اندیشی می توان بهتر تصمیم بگیرید و چاره ای بیندیشید.

آب آشامیدنی از جمله مواردی است که باید برایش فکری کنید چون بردن آب آشامیدنی ممکن است کوله پشتی تان را سنگین کند، بنابراین وسیله ای برای جوشاندن آب همراه داشته بشید یا برای ضد عفونی و تصفیه آب فیلتر آب به همراه خود داشته باشید. از جمله قرص های ضد عفونی آب می تواند خیلی به کارتان بیاید. حتما آب رودخانه ها و جویبارها را تصفیه کنید بعد بیاشامید.

اگر در گرمای تابستان به دل جنگل می روید و به دلیل پیاده روی عرق می کنید حتما آب زیادی بنوشید چون وگرنه آب بدنتان کم می شود.

از دیگر نکات جنگل نوردی، لباس مناسب با توجه به فصلی که به مسافرت می روید همراهتان داشته باشید در جنگل حشرات و حیوانات موزی زیادی وجود دارند باید همواره در مورد این حشرات موزی و حیوانات خطرناک برنامه ریزی داشته باشید و راه های مقابله با آن را یادبگیرید.

در سفر به جنگل همراه خود پیراهن و جوراب اضافه داشته باشید و دو دست لباس حتما با خود ببرید تا زمانی که لباستان خیس شد بتوانید از لباس خشک استفاده نمایید.

وسیله ارتباطی مانند تلفن به همراه خود داشته باشید علاوه بر تلفن پاور بانک و باطری اضافه هم همراهتان باشد مطمئن باشد. اگر گم شدید می توانند از طریق ردیابی تلفنتان شما را پیدا کنند.

منبع: همگردی

به "سفر به جنگل ، مهم ترین نکات جنگل نوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جنگل ، مهم ترین نکات جنگل نوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید