سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس شورای عالی سیاسی یمن کرد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، شبکه خبری المسیره گزارش داد که حسن ایرلو سفیر جدید تهران در صنعاء، استوارنامه خود را به مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن تقدیم نموده است.

سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس شورای عالی سیاسی یمن کرد

در جریان این ملاقات روابط میان دو کشور و راههای توسعه و گسترش آن به شکلی که به نفع منافع مشترک دو کشور برادر باشد، مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

المشاط ضمن استقبال از سفیر ایران برای وی موفقیت در انجام ماموریتش آرزو کرد و گفت که دستگاههای ذی ربط همه تسهیلات لازم برای انجام ماموریتش را فراهم خواهند کرد.

همچنین حسن ایرلو سفیر ایران در یمن هم مراتب درود و سلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران را به المشاط ابلاغ کرد و برای وی سلامت و عافیت و برای ملت یمن پیشرفت و شکوفایی آرزو کرد و به وی موفقیت برگزاری مراسم جشن ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) را تبریک گفت.

در این مراسم علاوه بر هشام شرف وزیر خارجه یمن، حسن شرف الدین مسئول ریاست جمهوری یمن و اسامه الشامی مسئول تشریفات یمن حضور داشتند.

حسن ایرلو اخیراً به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن انتخاب شد و رونوشت استوارنامه خود را به هشام شرف، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تقدیم نموده بود.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود که حسن ایرلو سفیر جدید ایران وارد صنعاء شده و به زودی رونوشت استوارنامه خود را به وزیر خارجه دولت نجات ملی و استوارنامه خود را به رئیس شورای عالی سیاسی یمن تقدیم خواهد نمود.

حسن ایرلو از دیپلمات های باسابقه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران است . وی مسئول میز یمن در وزارت امور خارجه ایران پس از شروع جنگ در سال 2015 در یمن بود.

هماهنگ کننده یاری های انساندوستانه ایران به یمن پس از شروع جنگ (اعزام هواپیماهای یاری رسانی و کشتی نجات و پس از آن یاری رسانی با هماهنگی سازمان ملل) و معاون دستیار ویژه وزیر خارجه در امور یمن طی سال های (1399-1394) و سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران از دیگر فعالیت ها و سوابق ایرلو است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس شورای عالی سیاسی یمن کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس شورای عالی سیاسی یمن کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید