عکاسی حرفه ای از پشت پنجره هواپیما

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، سفر و پرواز برای کسب و کار جهانی مسئله ای است که همه با آن روبرو هستند و آن را بارها تجربه نموده اند. اما واقعیت هیجان انگیزتر این است که شما در هواپیما بدلیل نشستن طولانی در بیشتر مواقع، سرگرم تماشای آسمان ابری و زمین از فاصله بسیار دور هستید. کنار پنجره بودن و تماشای منظره ها آن حسی است که بارها آن را تجربه نموده اید. جولیان کاست، که به خاطر عکس های هوایی معروفش معروفیت یافته است، به سی ان ان می گوید : هنگامی که شما برای کارتان با هواپیما به سفر می روید و از بالا با لنز دوربین عکاسی، زمین ها و مکان های مختلف را بسیار کوچکتر می بینید و اگر این به کارتان نیز مربوط باشد و هندسه فضایی فکر شما را تغییر دهد، برای همه کار شما جالب می گردد. معمولا کسی سایر مسائل کار شما را نمیداند و فکر می نماید سفر کاری بسیار لذت بخش است، اما اغلب اوقات شما در یک هتل یا یک تاکسی و یا در یک مرکز کنفرانس هستید و مدام پشت پنجره های متفاوت ایستاده اید تا اینکه بزرگترین الهام برای شما از پشت صندلی پنجره هواپیما ایجاد می گردد.

عکاسی حرفه ای از پشت پنجره هواپیما

کاست می گوید: عکس هایی را که از پنجره دیدم، خود مستند سازی دیدگاه های هوایی از زمین بود و این عکس ها آغازی برای یک پروژه مداوم بود. این مسئله من را به عنوان یک عکاس هوایی برای نقشه های زمینی آن هم از پنجره هواپیما معرفی کرد؛ که خود اسمی کاملا خنده دار و مجذوب کننده داشت و عکس های خارق العاده آن برای همه جالب بود. عکاسی از پنجره هواپیما به او یاری کرد پرواز بیشتری را تجربه کند. کاست برای جستجوی خلاقیت خود برای تکمیل کار شلوغش در پی راهی افتاده بود. کاست به سرعت متوجه شد که چقدر از عکاسی هوایی لذت می برد. کاست پرواز های کاری خود را بر اساس زمان، روز و شرایط نور انجام می داد و اکنون نیز می دهد.

انتخاب جای خوب و صندلی مناسب که روی بال هواپیما نباشد همه به کار او یاری کرد. او می گوید: من واقعا سخت کوشش کردم تا مقابل درب داخلی هواپیما و نزدیک به آن قرار بگیرم چون در پشت بال نیروهای ناپایدار از موتورها خارج شوند. برای گرفتن عکس های خوب و حرفه ای در پروازهای کاری باید اینطور عمل کرد؛ او می گوید: شما باید اطمینان حاصل کنید که بازتاب نور وجود نداشته باشد؛ من همواره سعی می کنم پوشیدن یک نوع ژاکت سیاه را برای کاهش بازتاب ، مثلا، از بلوز سفید استفاده کنم. او عکس ها را با دوربین SLR خود گرفته و لنز را تنظیم می نماید تا در عکاسی از اثر گردوغبار در شیشه جلوگیری کند.

کاست پس از گذشتن مدتی از آغاز کار عکاسی خود به ساختن مجموعه ای از عکس هایش پرداخت و اثری با نام عکس از پنجره هواپیما درست کرد او می گوید: آنها فقط شخصی بودند و پیش از آن من یک وبلاگ داشتم. او به تدریج آغاز به جمع آوری کرد و تصاویر را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت. سپس با تهیه یک اسکنر آنها را اسکن کرد. او از سفر های تکراری لذت می برد و می گوید: من همواره شگفت زده می شوم، پرواز تکراری را از سان فرانسیسکو به لس آنجلس انجام می دهم و مسیر پرواز خیلی متفاوت می گردد، فقط به علت کنترل آب و هوا و یا کنترل ترافیک، شما چیز کاملا جدیدی را مشاهده می کنید و این است که عکس های مرا حتی از یک فضای همیشگی متفاوت می نماید. او می گوید: هر بار که بیرون می روید، در پی چیزهای منحصر به فرد و متفاوت هستید. یک روز ممکن است ابرها باشند و روز بعد آن کوه ها باشند و روز بعد آن زمین کشاورزی، در حالی که این حجم بزرگ و بزرگتر از تصاویر را دریافت می کنید.

امروزه او تصاویری با کیفیت بالا از هلیکوپتر ها و هواپیماهای خصوصی دریافت می نماید. او مجددا بعد از کتاب اول خود مجموعه حرفه ای دیگری را منتشر کرد و نام آن را صندلی پنجره، هنر عکاسی دیجیتال و تفکر خلاق گذاشت. کاست از فرصت هایی که کسب و کار او به ارمغان آورده است سپاسگزار است، به ویژه امتیازات تماشا زمین از هوا و تبدیل آنها به یک شاهکار بزرگ.

منبع: فلای تودی

به "عکاسی حرفه ای از پشت پنجره هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاسی حرفه ای از پشت پنجره هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید