فراخوان رتبه بندی خدمات دهندگان دیتاسنتر منتشر شد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، این فراخوان در پی مبادله تفاهم نامه همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران با سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور منتشر شده است.

فراخوان رتبه بندی خدمات دهندگان دیتاسنتر منتشر شد

این سازمان اظهار داشت که با توجه به اهمیت و نقش حیاتی مراکز داده به عنوان صنعت مادر و استراتژیک در فضای مجازی و لزوم توسعه ارائه خدمات کاربردی در کشور و به منظور ایجاد انگیزه با رویکرد حمایت و ارزش گذاری در چارچوب رقابت در ارتقای فناوری، مزیت در افزایش کیفیت، انطباق با تقاضای بازار و ایجاد توازن مطلوب و نیز بر اساس الزامات اسناد بالادستی و اهداف و تکالیف قانونی و همچنین به استناد مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در راستای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و صیانت از حقوق ارائه دهندگان و استفاده نمایندگان از خدمات مراکز داده قصد شناسایی، ساماندهی و رتبه بندی مراکز داده بخش غیردولتی (خصوصی و تعاونی) را دارد.

بنابراین تمامی ایجادنمایندگان و ارائه نمایندگان انواع خدمات مرکز داده و همچنین مراکز داده سیار برای آگاهی از نحوه صدور مجوز فعالیت در قالب گواهی رتبه بندی می توانند با مراجعه به درگاه سازمان فناوری اطلاعات ایران به نشانی اینترنتی www.ito.gov.ir ، اسناد فراخوان را دریافت و نسبت به تکمیل و ارسال اطلاعات موردنیاز آن مطابق با شرایط و ضوابط اصول حاکم بر رتبه بندی اقدام نمایند.

در این راستا اشخاصی که اقدام به استقرار فیزیکی مرکز داده نموده اند مشمول دریافت گواهینامه می شوند و اشخاصی که با استفاده از این مراکز، نسبت به ارائه خدماتی نظیر میزبانی مبتنی برابر یا IaaS، ترکیب خدمات هم مکانی با خدمات میزبانی، مرکز داده مجازی و مانند آن می پردازند، نیازی به اخذ گواهینامه ندارند.

سازمان فناوری اطلاعات ایران پس از دریافت اطلاعات و مستندات و صحت سنجی مدارک واصله و احراز شرایط ارزیابی و انجام ممیزی، به مراکز داده واجد شرایطی که حداقل امتیاز یکی از رتبه ها را کسب نمایند، مجوز فعالیت غیرانحصاری مبتنی بر گواهینامه معین رتبه مرکز داده اعطاء خواهد نمود.

تبعات و عواقب هرگونه مسئولیت عدم شرکت در فراخوان و عدم درج مشخصات در سامانه مربوط مستقیماً به عهده مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره ارائه دهنده خدمات مرکز داده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراخوان رتبه بندی خدمات دهندگان دیتاسنتر منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان رتبه بندی خدمات دهندگان دیتاسنتر منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید