فروش مرغ 5 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، درحالی مدت زیادی از افزایش قیمت مصوب مرغ از 20400 تومان به 24900 تومان نمی گذرد که این قیمت به درستی در بازار رعایت نمی گردد. این روزها قیمت مرغ در مرغ فروشی ها در محدوده 30 هزار تومان به فروش می رسد به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی هرکیلوگرم مرغ در راسته مرغ فروشان خیابان ایران تهران 29900 تومان است؛ این محصول در بعضی نقاط حتی 33 هزار تومان نیز به فروش می رسد.

فروش مرغ 5 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب

خبرگزاری تسنیم در هفته ها و ماه های اخیر بارها درباره مسائل تامین نهاده های دامی و کاهش جوجه ریزی به عنوان مسائل اساسی فراوری هشدار داده است اما نه تنها توجهی به این مسائل نمی گردد بلکه به طور کامل رد می گردد.

وزارت جهاد کشاورزی: جوجه ریزی کم نشده و نهاده مرغداران تامین است

حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در مصاحبه با خبرنگار مالی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بر اساس برنامه باید در اردیبهشت ماه امسال 118 میلیون جوجه ریزی وجود داشت اما 123 میلیون جوجه ریزی انجام شد که بیشتر از برنامه نیز است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده فوق توسط معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی مسئله ای برای تامین جوجه یک روزه نداریم.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: نهاده هایی نیز که برای مرغداران تامین شده است نشان دهنده آن است که آمارهای ارائه شده درباره میزان جوجه ریزی درست است.

وی با بیان اینکه آماده دفاع از آمار ارائه شده هستم، توضیح داد: عملکرد توزیع مرغ در بازار نشان دهنده فراوری کافی این محصول در کشور است و نباید در بازار کشور التهاب ایجاد و مسائل را سیاسی کرد.

این مقام مسئول همچنین درباره شرایط تامین نهاده های فراورینمایندگان گفت: در سامانه بازارگاه چهار قلم نهاده دامی بارگذاری می گردد و به فراورینمایندگان مختلف بر اساس پروانه نهاده به قیمت مصوب اختصاص می یابد و افراد می توانند حواله های خود را ظرف 48 ساعت دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: قیمت مصوب هرکیلوگرم ذرت 1900 تومان، جو 1800 تومان، کنجاله سویا 3400 تومان و قیمت دانه روغنی سویا که به کارخانه های روغن کشی تحویل داده می گردد 3500 تومان به صورت تحویل در بنادر است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در ماه های گذشته کمبودهایی بابت نهاده های دامی در کشور وجود داشت اما اکنون شرایط مناسب است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام وبلاگ ادکلن شنل دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "فروش مرغ 5 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش مرغ 5 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید