معرفی فرودگاه اینچئون سئول، فرودگاه بین المللی سئول

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، سئول بزرگ ترین شهر کره جنوبی و مرکز این کشور می باشد. کشور کره یکی از کشورهای آسیایی است که از لحاظ فرهنگی با روحیه ما ایرانی ها سازگاری بسیاری دارد. از این رو کره می تواند یکی از اولویت های ما ایرانی ها به عنوان یک مقصد گردشگری باشد. اگر بخواهید به این کشور و مرکز آن سفر کنید، باید اطلاعاتی در خصوص فرودگاه سئول و امکانات آن داشته باشید. با خبرنگاران همراه باشید تا با فرودگاه بین المللی سئول یا همان فرودگاه اینچئون سئول آشنا شوید.

معرفی فرودگاه اینچئون سئول، فرودگاه بین المللی سئول

فرودگاه بین المللی سئول (Seoul-Incheon International Airport)

فرودگاه بین المللی اینچئون، بزرگ ترین فرودگاه کره جنوبی می باشد که در 48 کیلومتری غرب سئول واقع شده است. این فرودگاه یکی از بزرگ ترین و پرترافیک ترین فرودگاه های دنیا محسوب می گردد. فرودگاه سئول در سال 2005 توانست که عنوان بهترین فرودگاه دنیا را به دست آورد. بعلاوه عنوان پاکیزه ترین فرودگاه دنیا و بهترین فرودگاه دنیا در زمینه ترانزیت بین المللی نیز از طرف اسکای ترکس (Skytrax) به این فرودگاه داده شده است. فرودگاه سئول در سال 2015 با جابجایی 49 میلیون مسافر توانسته هشتمین جایگاه از نظر مسافران بین المللی را در بین فرودگاه های آسیا از آن خود کند. بعلاوه جایگاه چهارم از لحاظ ترافیک باری نیز به این فرودگاه اختصاص دارد.

اطلاعات پرواز فرودگاه

فرودگاه اینچئون سئول از نوع همگانی (مسافری) بوده و در ارتفاع 7 متری سطح دریا واقع شده است. کد یاتای فرودگاه، ICN و کد ایکائوی آن RKSI می باشد. قطب های اصلی خطوط هوایی فرودگاه سئول، ایشیانا ایرلاینز (Asiana Airlines)، ججو ایر (Jeju Air)، کریین ایر (Korean Air) و پولار ایر کارگو (Polar Air Cargo) هستند. از تهران تا فرودگاه اینچئون، 6566 کیلومتر فاصله معادل 8 ساعت و 40 دقیقه می باشد. در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی به وسیله شرکت های هواپیمایی داخلی به سئول وجود ندارد. مسافرانی که قصد سفر به این شهر را دارند، می توانند از فرودگاه امام با استفاده از شرکت های هوایی خارجی مانند ایرآسیا، الاتحاد و ... به این شهر سفر کنند.

پایانه های فرودگاه

در حال حاضر، فرودگاه اینچئون سئول تنها دارای یک پایانه اصلی است. این پایانه دارای 250 باجه پذیرش، 120 باجه کنترل گذرنامه (ورودی) و 120 باجه کنترل گذرنامه (خروجی) و 50 باجه کنترل امور گمرکی می باشد. 44 باجه پذیرش این پایانه به تازگی مجهز به سیستم آنلاین شده اند و امکان استفاده از این سیستم برای مسافران بعضی خطوط هوایی مانند ایشیانا ایرلاینز، چاینا ساترن و کریین ایر وجود دارد. این پایانه علاوه بر باجه های عنوان شده، امکانات رفاهی فراوانی را نیز برای مسافرانش آماده نموده است. از جمله این امکانات می توان به شعبه های بانکی، فوریت های پزشکی، عکاسی، عینک فروشی، آرایشگاه، هتل، حمام، فضای بازی بچه ها، اتاق استراحت، فروشگاه ها، رستوران ها و کافه های متنوع در فودکورت اشاره نمود. بعلاوه مکان های تفریحی مانند سونا و جکوزی، پیست اسکیت، سالن سینما، موزه فرهنگ کره نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است. پروازهای ورودی این فرودگاه نیز در طبقه دوم این پایانه واقع شده و گیت های 101 تا 132 برای این پروازها در نظر گرفته شده اند. گفته می گردد که در سال 2017، پایانه تازهی در فرودگاه سئول آماده بهره برداری می گردد. پایانه تازه دارای 2 بخش می باشد.

راه های دسترسی به فرودگاه

سرویس های درون فرودگاهی: اگر بخواهید که در قسمت های مختلف فرودگاه بین المللی سئول رفت و آمد کنید، می توانید از سرویس های خاص فرودگاه اینچئون استفاده نمایید.

اتوبوس: دراین فرودگاه، اتوبوس هایی مستقر هستند که علاوه بر انتقال مسافران به سمت شهر سئول، آن ها را به شهر های مختلف کره نیز می رسانند. این اتوبوس ها از شرکت های مختلف حمل و نقل بوده و به دسته های شهری، بین شهری، لیموزین (استاندارد) و لیموزین (دلوکس) تقسیم می شوند. این اتوبوس ها را می توانید در مقابل خروجی های طبقه اول و سوم مشاهده نمایید.

قطار ایرپورت اکسپرس (AREX): یکی دیگر از راه های جابجایی مسافران بین سئول و فرودگاه، قطار ایرپورت اکسپرس می باشد. این قطار، مسافران را از فرودگاه به ایستگاه قطار سئول می رساند. این جابجایی 45 دقیقه طول می کشد. اگر مسافران، قصد رفتن به مقصد های دیگر غیر از سئول را داشته باشند، می توانند از قطارهای دیگری استفاده کنند که در بین مسیر در ایستگاه های مختلف توقف می نماید. با توقف های بین راه، 55 تا 60 دقیقه طول می کشد تا این قطار از فرودگاه به ایستگاه سئول برسد.

قطار پرسرعت کره (KTX) نیز یکی دیگر از انواع قطارهای این فرودگاه است که مسافران را به شهر های مختلف کره انتقال می دهد.

تاکسی: علاوه بر وسایل نقلیه عنوان شده، انواع تاکسی های متفاوتی نیز در این فرودگاه کار می کنند. تاکسی های بین المللی ناحیه 4D، تاکسی جمبو دلوکس 5C، تاکسی سئول 7C و تاکسی دلوکس 8C تاکسی هایی هستند که در بخش های مختلف فرودگاه برای انتقال مسافران مستقر شده اند. اگر مسافری دارای شرایطی خاص باشد، باید از قبل تاکسی را رزرو نماید.

قایق: یکی دیگر از راه های انتقال مسافران به فرودگاه، استفاده از تاکسی های دریایی است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که فاصله اسکله به فرودگاه نسبتا زیاد است.

کرایه خودرو: اگر مسافران بخواهند که از خودرو برای رفت و آمد خود استفاده کنند، می توانند از باجه های کرایه خودرو، اتومبیلی را کرایه کنند تا سفر راحت تری داشته باشند. البته این در صورتی است که گواهینامه بین المللی داشته باشند.

منبع: همگردی

به "معرفی فرودگاه اینچئون سئول، فرودگاه بین المللی سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه اینچئون سئول، فرودگاه بین المللی سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید