مکان های دیدنی نروژ

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، دیدنی های نروژ

در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران به معرفی دیدنی های نروژ خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

مکان های دیدنی نروژ

مکان های تماشای نروژ

نروژ یکی از کشورهای اروپایی محسوب می گردد. تماشای های نروژ یکی از جاذبه های گردشگری این کشور زیبا محسوب می گردد که همه ساله میزبان تعداد بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف جهان می باشد. تماشای های نروژ در این کشور اروپایی کم نیست: کوه های پر ابهت سر سفید، جنگل های سرسبز و شگفت انگیز، نورهای شفقی رنگارنگ توی آسمون و سواحل رویایی که آبی دریاها رو منعکس می نمایند. شما می توانید با یک برنامه ریزی معین به وسیله تور نروژ و یا مستقل به تماشا این مکان ها در سفر به نروژ بپردازید.

اسلو

اسلو شهری زیبا و سرسبز که به عنوان مرکز نروژ شناخته می گردد و کانون اصلی بازرگانی و کشتیرانی نروژ است و منطقه ها گردشگری متعددی دارد. این شهر نسبت به سایر شهرهای این کشور، آب و هوایی مناسب تر دارد و جلوه های طبیعی فراوان مانند چشمه ها، کوه ها و مزارع در کنار هنر مدرن مانند مجسمه های غول پیکر، و ساختمان های زیبا ، شکوه این شهر را صد چندان نموده اند. زمانی که به کشور نروژ سفر کنید، خواه ناخواه به این شهر زیبا سفر خواهید کرد و تجربه های بسیار ارزشمند و زیبایی حاصل از این هنر طبیعت و انسان روح شما را سیراب خواهد نمود.

شهر معدنی Roros

این شهر معدنی قدیمی یکی از باقیمونده های شهرهای صنعتی قرن 17 ام هست. این شهر چند قرن پیش مکانی برای استخراج مس بوده است.در این شهر حدود 2000 خانه چوبی دارد که با ظاهر اصلی خود حفظ شده اند و ظاهری قرون وسطایی به این منطقه بخشیده اند.

کلیسای چوبی Urnes

این کلیسا، انواع مختلف معماری را با کلیسای قرون وسطایی در آمیخته است و بعد از 900 سال همچنان پا بر جاست. آنچه که درباره این کلیسا جالب توجه است، موادی است که در ساخت آن به کار گرفته شده؛ استفاده از چوب به جای سنگ. این کلیسا که در ساحل غربی نروژ واقع شده، ترکیبی از سبک سلتیک، رومی و وایکینگی را در چوب به نمایش می گذارد.

آبشار ورینگفوسن (Voringfossen)

آبشار ورینگفوسن مشهورترین آبشار نروژ است که با 180 متر ارتفاع در رده هشتاد و سوم لیست بلندترین آبشار های نروژ واقع شده است. این آبشار که در دره Mabodelen، بین اسلو (Oslo) و برگن (Bergen) واقع شده، 200 سال است که مورد توجه گردشگران واقع شده است. برای رسیدن به هتلی که در سال 1880 بر بالای آن ساخته شده، مهمانان باید 1500 پله را بالا بروند.

موزه کشتی وایکینگ ها

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر اسلو که در بین گردشگان و مسافران محبوب است، موزه کشتی واکینگ است. این موزه شامل قایق و کشتی های غول پیکر قدیمی از دوران واکینگ هاست و از جنبه تاریخی می تواند جاذبه گردشگری مناسبی باشد. برای ورود به این موزه باید حدود 10000 کرون بپردازید، اما این موزه برای افراد زیر 18 سال رایگان است.

شهر قدیمی Bryggen از تماشای های نروژ

این ساختمان های قدیمی و قایق های زیبا که در ساحل قرار گرفته اند و در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارند، جلوه بی نظیری به این منطقه داده اند. Bryggen که در نزدیکی برگن که برای مدت 400 سال یک مرکز تجاری مهم در قرون وسطا و بخشی از پیمان هانزایی بود، واقع شده است. امروزه نیز بازرگانان می توانند از خرید و گشت و گذار در کوچه های آن لذت ببرند.

کلیسای چوبی Heddal

یکی از کلیساهای قدیمی و مقدس که در قرن 19 الی 20 بناشده است، کلیسای چوبی Heddal می باشد. اهمیت این مکان برای ساکنین اطراف آن بسیار زیاد است و اغلب مراسم ازدواج را در این مکان مقدس انجام می دهند.

آبدره گرینگر (geirangerfjord)

گیرانگرفیورد آبدره ای در غرب نروژ است. این دره در ناحیه مور جنوبی در استان موره اوگ رومسدال Møre og Romsdal واقع شده است. این آبدره جزء لیست میراث جهانی یونسکو می باشد.

پرایکیستولن (preikestolen)

پریکستولن، یکی از زیباترین و بکرترین منطقه ها نروژ و مناسب برای کوهپیمایی، قله نوردی و کمپینگ است. رشته کوه واقع شده در این مکان، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری نروژ بوده که در شهر روگالند آن واقع شده است. اما به خاطر داشته باشید که اگر قصد سفر به این منطقه دارید، وسایل نجات و ضروری یک سفر را به همراه داشته باشید. گفتنی است که دوربین فیلم برداری و عکاسی خود را جا نگذارید که ثبت کردن عکس های زیبا از این منطقه خاطره خوبی را برای شما باقی خواهد گذاشت.

لوفوتن نروژ (lofoten norway)

این مجمع الجزایر و منطقه سنتی در بخش نوردلند نروژ واقع شده است. حیات دریایی آن بسیار غنی است و بزرگترین صخره آبسنگی عمیق جهان را دارد. میلیون های پرنده آبی در این منطقه یافت می گردد. از تفریحات این منطقه می توان به کوهنوردی و مشاهده طبیعت، دوچرخه سواری و موج سواری اشاره نمود.

منبع: تاپ تراول

به "مکان های دیدنی نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید