میانگین سنی بستری های کرونا 20 سال پائین تر آمده، نظرات یک بام و دو هوای مسؤلان شرایط را خطرناک تر می نماید خبرنگاران

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، پیغام طبرسی با تأکید بر اینکه میانگین سنی بستری ها 20 سال پائین تر آمده، عنوان نمود: برخی از صحبت های دو پهلویی که می گردد درست نیست، مثل اینکه گفته می گردد ممکن است مسافرت ها باز گردد، مردم را امید ندهیم تا تکلیف خودشان را بدانند و همکاری بیشتری داشته باشند.

میانگین سنی بستری های کرونا 20 سال پائین تر آمده، نظرات یک بام و دو هوای مسؤلان شرایط را خطرناک تر می نماید خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ادکلن شنل، پیغام طبرسی با تأکید بر اینکه میانگین سنی بستری ها 20 سال پائین تر آمده، عنوان نمود: برخی از صحبت های دو پهلویی که می گردد درست نیست، مثل اینکه گفته می گردد ممکن است مسافرت ها باز گردد، مردم را امید ندهیم تا تکلیف خودشان را بدانند و همکاری بیشتری داشته باشند.

پیغام طبرسی در برنامه طبیب با اشاره به اینکه مشکل جدی که در مورد ویروس کرونا وجود دارد جهش هایی است که در حال اجرا است، گفت: متأسفانه جهش جدید آن در نیویورک 26 برابر میزان جهش را در یک ماه افزایش داده که این نشان می دهد ویروس کماکان با ما در حال نبرد است. شرایط در کشور ما نیز هشداردهنده است و این رنگ ها خیلی قابل اتکا نیست و در همین تهران هم سیر صعودی است.

این پزشک متخصص همچنین توضیح داد: ضمن اینکه باید هشدار دهیم که سال جاری مردم به هیچ جایی نباید مسافرت نمایند من اصلا معتقد به رنگ ها نیستم، چون در عرض یک هفته این رنگ ها عوض می گردد، موضوع دیگر این است که در این دو، سه هفته اخیر میانگین سنی بستری ها 20 سال پائین تر آمده، الان بیماران 25، 30 ساله در بخش مراقبت های ویژه بستری می کنیم و اگر این فرایند از کنترل خارج گردد اتفاق وحشتناکی خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه مسؤلان در این برهه نقش مهمی دارند، توضیح داد: برخی از صحبت های دو پهلویی که می گردد درست نیست، مثل اینکه گفته می گردد ممکن است مسافرت ها باز گردد، مردم را امید ندهیم تا تکلیف خودشان را بدانند و همکاری بیشتری داشته باشند، مراکز و ارگان ها امتحانات را به تعویق بیندازند، همه چیز را از مردم طلب نکنیم، باید نهاد ها به یاری وزارت بهداشت بیایند، چون هنوز فرایند واکسیناسیون کند است.

طبرسی با اشاره به اینکه با واکسیناسیون کند نمی توان زنجیره را کنترل کرد، یادآور شد:، چون باید در بازه زمانی معین همه افراد را واکسن بزنیم، یعنی همین که کند پیش می رویم به ضرر برنامه واکسیناسیون است و باید این بخش را سرعت دهیم، از دولت هم درخواست می کنیم به یاری وزارت بهداشت آمده تا کار ها سرعت بیشتری بگیرد، چون وزارت بهداشت که نمی تواند واکسن بخرد، واکسن را جای دیگر باید تهیه کند و به وزارت بهداشت بدهد، این چند مسئله در آستانه سال نو خیلی نگران نماینده است و کاری که از دست مردم برمی آید فقط رعایت است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی همچنین اظهار کرد: خوشبختانه دو، سه نوع واکسن ایرانی دیگر در حال تست هستند، برای واکسن برکت منتظر تأییدیه وزارت بهداشت برای آزمایش بالینی فاز دوم و سوم هستیم، تا این ها بیاید باید مقداری واکسن وارد کنیم که قرار است چهار و نیم میلیون دوز از کوواکس، 250 هزار چین و همچنین روسیه و بهارات وارد گردد تا یک میلیون و 300 هزار نفر از افراد پرخطری که در کشور داریم تا خاتمه فروردین ماه واکسینه کنیم، نتایج تست بالینی واکسن برکت هم انشاءالله 15 اسفندماه آماده می گردد و معین می گردد واکسن چند درصد آنتی بادی ایجاد نموده است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر اینکه متأسفانه این ویروس انگلیسی کار را سخت نموده، چون جوان ها را بیشتر درگیر می نماید و جوانان نیز در اولویت آخر واکسن هستند، گفت: البته هدف این است که تا 15 میلیون دوز در ماه فراوری کنیم و من امیدوارم که اردیبهشت و خرداد 1400 واکسیناسیون عمومی را آغاز کنیم، چون دیگر بیشتر از آن دیر است.

طبرسی در ادامه یادآور شد: موقع آن است عزیران در ستاد ملی کرونا تصمیم جدی بگیرند تا وارد پیک جدید نشویم، چون هم مردم خسته شدند و هم اینکه شرایط هشداردهنده است مثلا الان چه ارگانی مجوز کنسرت می دهد، تصمیمات باید قاطعانه و با اطلاع رسانی درست باشد، چون یک بام و دو هوا شرایط را خطرناک تر می نماید.

فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه موارد ابتلای بچه ها به ویژه در 6 تا 15 سال نیز در ویروس انگلیسی بیشتر است، اعلام کرد: یک فرق دیگری که ویروس جهش یافته با ویروس قبلی دارد این است که در ویرس قبلی در هفته اول ریه درگیر نمی شد، اما در این جهش یافته فرقی که نموده درگیری ریه زودتر شده و در روز های اول درگیری ریه معین می گردد، در اولی زمانی ریه درگیر می شد که افت اکسیژن داشتیم، اما در این ویروس جدید با وجود اکسیژن خون بالا هم ممکن است 40 تا 50 درصد ریه درگیر شده باشد.

وی در خاتمه نیز یادآور شد: یک علت دیگر هم این است که این ها جوان هستند و، چون رزرو تنفسی بالا دارند دیرتر اکسیژن خون می افتد، لذا اگر افرادی ضعف، خستگی و تب طول کشیده داشتند حتما به پزشک مراجعه نمایند تا درمان به تأخیر نیفتد، کسانی که زودتر مراجعه می نمایند و تحت نظرند امکان واکنش نشان دادن بیشتر است، اما اگر در خانه باشند شاید زمانی برسد که دیگر نتوان کاری برای ریه انجام داد لذا افراد باید به محض وقوع هر علامت غیرعادی مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "میانگین سنی بستری های کرونا 20 سال پائین تر آمده، نظرات یک بام و دو هوای مسؤلان شرایط را خطرناک تر می نماید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین سنی بستری های کرونا 20 سال پائین تر آمده، نظرات یک بام و دو هوای مسؤلان شرایط را خطرناک تر می نماید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید