میان وعده های انرژی زا کدامند؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بعضی از مواد غذایی در میان وعده، تاثیر زیادی در تامین ویتامین های بدن دارد.

میان وعده های انرژی زا کدامند؟

بسیاری از مردم به دلیل نگرانی از اضافه وزن، میان وعده را حذف نموده و به مصرف میان وعده سالم اهمیت نمی دهند. در حالی که مصرف میان وعده سالم در اواسط بازه زمانی بین دو وعده اصلی (صبحانه تا ناهار) فواید زیادی دارد. وبلاگ ادکلن شنل در این مطلب به معرفی بعضی میان وعده مناسب و سالم پرداخته است.

ماست و کلم

طبق نظر متخصصین تغذیه کلم بروکلی جزو سبزیجات سبز و تیره رنگ است که به دلیل ویتامین A و ویتامین K موجود در خود برای افراد بسیار مفید است. ترکیب این سبزی با ماست در میان وعده توصیه می گردد.

از آنجایی که با تغییر فصل هوا رو به گرما می رود، مصرف ماست از نوع کم چرب در کنار کلم بروکلی میان وعده خوبی برای افراد است. این میان وعده باعث تامین کلسیم در آن ها خواهد شد.

آووکادو

مصرف آووکادو و زیتون در کنار وعده های غذایی به عنوان منبع دریافت روغن ترکیب خوبی برای تامین انرژی در بدن است. بعلاوه مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی در کنار آووکادو ترکیب غنی و مغذی است که افراد باید آن را مصرف نمایند.

مصرف هندوانه در گرما را نباید فراموش کنید

هندوانه ترکیبی از ویتامین های مختلف است که درصد بیشتر آن آب بوده و برای تامین و نگهداری آب بدن در گرما توصیه می گردد. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باعث شده تا مصرف متعادل آن یعنی به مقدار یک برش حتی برای افراد دیابتی هم توصیه گردد.

میان وعده مناسب و دوست داشتنی، تخمه کدو

تخمه کدو از مغزهای مغذی برای تامین ویتامین های بدن هستند. تخمه کدو و تخمه آفتابگردان به دلیل ویتامین های A و خواص آنتی اکسیدانی از نظر تامین ریزمغذی ها کیفیت و خواص بهتری برای بدن داشته و مصرف آن به دلیل قیمت کم و در دسترس بودن حتما توصیه می گردد.

تخم مرغ، مهم ترین میان وعده غذایی

تخم مرغ و مواد غذایی دیگر از قبیل ماست، میگو و ماهی مهم ترین منابع غذایی بوده که به کنترل گرسنگی در بدن یاری نموده و مصرف آن در میان وعده به خصوص در وعده صبحانه توصیه می گردد.

سبزیجات خوشمزه

بعلاوه مصرف خیار، هویج و غیره به عنوان سبزیجات آزاد در میان وعده های غذایی افراد توصیه می گردد. این سبزیجات به همراه ماست به دلیل تامین آب بدن بسیار توصیه می گردد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب ترفندهای ساده برای سوزاندن کالری بیشتر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "میان وعده های انرژی زا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میان وعده های انرژی زا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید