نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اوایل هفته آینده اعلام می شود

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، در حالی که نهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در اواخر تیرماه امسال برگزار گشت، قرار است در هفته پیش رو و پیش از نیمه مرداد، پرونده یک آزمون استخدامی مهم سال بسته شود. هرساله آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به صورت متمرکز برگزار می شد اما امسال به دلیل برگزاری آزمون مهمی برای استخدام معلم ها در وزارت آموزش و پرورش این آزمون به دو بخش تقسیم شد؛ بخش نخست، آزمون استخدامی آموزش و پرورش بود که در خرداد 1401 برگزار گشت و دیگری، آزمون استخدامی سایر دستگاه های اجرایی که چند روز پیش برگزار گشت. حالا سخنگوی وزارت خانه آموزش و پرورش در ایران می گوید که بعد از اعلام نتایج چندبرابر ظرفیت و همچنین مصاحبه های کاری، نتایج نهایی این آزمون معین شده است. صادق ستاری فرد با حضور در شبکه افق، درباره زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد:

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اوایل هفته آینده اعلام می شود

بررسی های آموزش و پرورش به اتمام رسیده است و نتایج پذیرفته شدگان نهایی از اوایل هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

چیزی که موجب شد تا آزمون استخدامی آموزش و پرورش از آزمون سایر دستگاه های اجرایی جدا شود، گستردگی این آزمون بود. وزارت آموزش و پرورش چند سالی است که با کمبود شدید نیروی انسانی روبرو است و نهایتا تلاش کرد این کمبود نیرو را در سال 1401، با استخدام گسترده جبران کند. یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در این زمینه می گوید:

سال تحصیلی اخیر با استخدام 34 هزار و 813 نفری که در دانشگاه فرهنگیان دوره گذرانده اند و با جذب 14 هزار و 500 نفر دانشجو معلم این دانشگاه، شرایط آموزش و پرورش نسبت به سال های پیش بهتر بوده است.

بر اساس آماری که وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت، این وزارتخانه بیش از 19 هزار معلم خرید خدمات آموزشی، بیشتر از 6 هزار سرباز معلم، حدود 14 هزار و 500 دانشجوی ورودی و کمتر از 20 هزار عوامل اجرایی و موظف دارد. به گفته یوسف نوری، با حضور معلمان حق التدریس شاغل و بازنشسته 24 ساعت در هفته، تعداد معلمان افزایش پیدا می کند. با این حال، آقای نوری گفته آموزش و پرورش نزدیک 25 هزار نیرو کمبود دارد.

تازهترین آگهی های استخدام در حوزه آموزش را ببینید

استخدام نیروهای تازه و مشخص تکلیف شرایط استخدامی نیروهای قبلی

در کنار استخدام نیروهای تازه، آموزش و پرورش ماجرای مشخص تکلیف نیروهای قراردادی این وزارتخانه هم از اخبار مهم استخدامی امسال است. برخی از معلم ها معتقدند که باید ذیل طرح ساماندهی استخدام دستگاه هایی اجرایی قرار بگیرند که اوایل تابستان امسال در مجلس تصویب شد. این گروه معتقدند از آنجایی که معلم ها هم کارمندهای وزارت آموزش و پرورش هستند و این دستگاه هم یکی از وزارت خانه های دولت است و ذیل تعریف دستگاه هایی اجرایی قرار می گیرد، می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند. اما از سوی دیگر، طرح مشابهی هم در مجلس برای مشخص تکلیف نیروهای قراردادی آموزش و پرورش در جریان است. محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به تقاضای برخی معلم ها برای قرار گرفتن ذیل طرح ساماندهی استخدام دستگاه های اجرایی می گوید:

دولت تا به امروز به عنوان لایحه هیچ پیشنهادی به مجلس نداده است اما طرح هایی برای ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش از طریق کنندگان مطرح شده است؛ چند طرح تلفیق شده است و کمیسیون آموزش به صحن ارائه داده است و در نوبت صحن است. ظرف سه سال، این نیروها مجوز آزمون دادن کسب می کنند و براساس نیاز آموزش و پرورش، تبدیل شرایط پیدا می کنند و جذب می شوند. این قانون مقدم بر تمامی آیین نامه هاست و آیین نامه های تازه باید مبتنی بر قانون تازه تنظیم شود.

منبع: بلاگ دیوار

به "نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اوایل هفته آینده اعلام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اوایل هفته آینده اعلام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید