نمایشگاه مجازی کتاب به پررنگ شدن فرهنگ کتابخوانی کمک می کند

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل ، ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همیشه یکی از فعالیت های فرهنگی شایسته کشور، رویدادی گسترده و همه جانبه بوده که قشر صنعت چاپ و نشر را در کنار هم جمع می کرد و از سویی بستری برای ارائه تازه های نشر به مردم بود.

نمایشگاه مجازی کتاب به پررنگ شدن فرهنگ کتابخوانی کمک می کند

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران یکی از بعدهای مهم فرهنگی کشور به شمار می آید که در طول سالیان مختلف با حضور ناشران و مردم فرهیخته در حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی برگزار می شد.

نبی زاده با اشاره به بحث بیماری کرونا و تاثیر آن در فعالیت های مختلف از جمله حوزه کتاب عنوان نمود: عدم برگزاری این نمایشگاه لطمه زیادی به فعالان این حوزه زد و بسیاری از مردم را که منتظر خریداری کتاب ها بودند با مشکلاتی روبرو کرد؛ اما با برنامه ریزی شایسته زمینه ای فراهم شد که نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شود تا نیازهای مردم و فعالان حوزه نشر را تامین کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: نمایشگاه مجازی کتاب در شرایط کنونی می تواند بستری فراهم کند که ناشران بتوانند کتاب های خود را به جامعه عرضه کنند و فرهنگ کتابخوانی در جامعه پررنگ تر شود، از سوی دیگر این فعالیت که در تقویم فرهنگی مردم قرار داشت استمرار پیدا کند.

وی با طرح این موضوع که محدودیت های کرونا ظرفیت های قابل توجهی ایجاد کرده است، ادامه داد: فضای مجازی ظرفیت زیادی دارد؛ بعد از شیوع کرونا بستر استفاده از فضای مجازی در حوزه های مختلف مورد توجه قرار گرفت و صنعت نشر نیز تلاش کرد از این موضوع برای رونق بازار خود استفاده کند.

نبی زاده در انتها گفت: البته ظرفیت های موجود هنوز جای کار زیادی دارد و به آرامی در این راستا حرکت می کنیم و به گمانم با شناسایی زوایا و ظرفیت های مختلف فضای مجازی و امکانات آن به مرور جغرافیا را تحت تاثیر قرار می دهد و مرزها را می شکند. همچنین می توانیم با یک برنامه ریزی صحیح به بعدهای مختلف دسترسی داشته باشیم و نمایشگاه مجازی کتاب تمرین خوبی برای اهل فرهنگ و نشر خواهد بود.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب ها رایگان ارسال می شوند و علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب، از اول تا ششم بهمن ماه به سامانه tehranbookfair.ir مراجعه کنند.

ساعت بازدید و خرید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران 24 ساعته است و کتاب های ناشران داخلی با تخفیف 20 درصدی و کتاب های ناشران خارجی با تخفیف 50 درصدی ارائه می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نمایشگاه مجازی کتاب به پررنگ شدن فرهنگ کتابخوانی کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب به پررنگ شدن فرهنگ کتابخوانی کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید