نهمین رویداد پل نوآوری با همکاری دانشگاه های مازندران، گیلان و دانشگاه نوشیروانی بابل

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، پل نوآوری یکی از رویدادهای واحد پژوهش دیجی نکست است که در هر نوبت با همراهی دانشگاه ها، دانشکده ها و مراکز رشد و نوآوری برگزار می گردد. ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از موضوعات مهم و تأثیرگذار بر شرایط مالی هر جامعه است و اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند با به کارگیری علم و تخصص خود در صنعت، در رشد مالی کشور سهم بسزایی داشته باشند. رویداد پل نوآوری هم با در نظر گرفتن اهمیت ارتباط میان دانشگاه و صنعت برگزار می گردد. ایجاد هسته های پژوهشی و کارآفرینی برپایه فناوری و بهره مندیِ صنعت از علوم و تحقیقات دانشگاهیِ موجود بر لبه تکنولوژی، با منظره بین المللی از اهداف ویژه این رویداد است.

نهمین رویداد پل نوآوری با همکاری دانشگاه های مازندران، گیلان و دانشگاه نوشیروانی بابل

این رویداد تا به امروز با 13 دانشگاه تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی، اصفهان، صنعتی اصفهان، زنجان، آزاد قزوین، الزهرا، دانشگاه گیلان، مازندران و صنعتی نوشیروانی برگزار گردیده است. نهمین رویداد پل نوآوری نیز به صورت آنلاین و به وسیله پلتفرم های مختلفی از جمله اسکای روم، اینستاگرام و آپارات برگزار گردید. این 13 رویداد تا به امروز بیش از 5000 نفر ثبت نام و 2900 نفر شرکت نماینده داشته است.

در هر رویداد پل نوآوری، علاوه بر معرفی واحد پژوهش دیجی نکست و نحوه همکاری این واحد با پژوهشگران، موضوعاتِ باز (reverse pitch) با قابلیت سرمایه گذاری در دیجی نکست (در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، رباتیک، بلاکچین، فضای ابری که قابلیت سرویس دهی به صنایع تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال را دارد) ارائه می گردد. بعلاوه در هر رویداد با دعوت از مدیران بخش های مختلف وبلاگ ادکلن شنل و کارآفرینان نوپای فعال در دیجی نکست انتقال تجربیات در سطح خرد و کلان با شرکت نمایندگان انجام می گردد.

نهمین رویداد پل نوآوری در تاریخ 11آبان 1400، با حضور مدیرانی از دیجی نکست و وبلاگ ادکلن شنل و شرکت نمایندگانی از جوامع مختلف علمی کشور، خصوصا سه دانشگاهِ همیار در برگزاری این رویداد (دانشگاه مازندران، دانشگاه نوشیروانی و دانشگاه گیلان) برگزار گردید.

در این رویداد دکتر رقیه بایرامزاده مدیر واحد پژوهش دیجی نکست، اعلام کردند که در حال حاضر به چه تخصص هایی در پروژه های پژوهشی فعال احتیاج است و چه پروژه هایی آماده دریافت ایده و برنامه از طرف پژوهشگران هستند. بعلاوه الهام لطفی مدیر سرمایه گذاری دیجی نکست، شرایط همکاری با استارتاپ ها جهت سرمایه گذاری را ارائه کردند.

امیر صالحی مدیرعامل دیجی نکست از ذهنیت استارتاپی برای اساتید و دانشگاه ها بحث کردند و مروری بر مباحث روز هوش تجاری و تکنیک های موجود با ارائه آقای بهزاد لاجوردی مدیرکل تیم هوش تجاری وبلاگ ادکلن شنل، انجام شد. و بخش مجذوب نماینده برای فعالان حوزه استارتاپی، حضور استارتاپ های یوسیستنت و روبوویر در این رویداد بود.

تا به امروز حاصل این سلسله رویدادها دریافت رزومه 300 پژوهشگر از 1500 متقاضی، جذب 10 پژوهشگر به واحد پژوهش، 430 متقاضی ورود به کمپ از 1700 متقاضی ،7 استارتاپ، 2 جذب سرمایه ، 13 همکاری با دانشگاه ها، 4 تفاهم نامه دانشگاهی، 2 قرارداد همکاری سرمایه گذاری، 3حمایت از انتها نامه و 3 پروژه منجر به ثبت اختراع بوده است. برای مثال، استارتاپ آپتایم که به واسطه برگزاری اولین رویداد پل نوآوری، در اسفند 97 در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و ارائه ایده های لجستیکی، موجب همکاری و کارآفرینی شد. از سایر استارتاپ ها در این زمینه می توان به استارتاپ های روبوویر و ماکوویژن و پیکسی اشاره نمود.

واحد پژوهش در نظر دارد در ادامه این سلسله رویدادها به صورت فصلی، با مراکز دانشگاهی در سراسر ایران همکاری داشته باشد به همین منظور از انجمن های دانشجویی و مراکز رشد و نوآوری دانشگاه ها که تمایل به برگزاری مشترک رویداد پل نوآوی را دارند دعوت و همکاری می گردد.

برای ارتباط با واحد پژوهش دیجی نکست درخواست خود را به ایمیل [email protected] ارسال نمایند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "نهمین رویداد پل نوآوری با همکاری دانشگاه های مازندران، گیلان و دانشگاه نوشیروانی بابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهمین رویداد پل نوآوری با همکاری دانشگاه های مازندران، گیلان و دانشگاه نوشیروانی بابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید