پایان بازسازی حمام تاریخی وفس در شهرستان کمیجان

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، پایان بازسازی حمام تاریخی وفس در شهرستان کمیجان صورت گرفت.

پایان بازسازی حمام تاریخی وفس در شهرستان کمیجان

سعید نیک نام اظهار کرد: حمام وفس واقع در محله خیبر یکی از مکانهای تاریخی وفس بحساب می آید. این حمام همانند برج وفس در زمان نادرشاه افشار ساخته شده است (فرهنگ جغرافیایی ارتش) و این حمام سالها متروکه بوده که به عنوان انباری و طویله از آن استفاده میشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کمیجان با تاکید بر اینکه بام و دیوارهای جانبی این بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال بازسازی و بازسازی شد، اضافه نمود: فاز بعدی بازسازی بنای حمام تاریخی، داخل این بنای تاریخی است که بزودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نیک نام گفت: طرح تبدیل حمام تاریخی وفس به خانه میراث فرهنگی و گنجینه مردم شناسی، پس از تکمیل بازسازی این حمام تاریخی در دستور کار قرار گرفته است و برنامه ریزی های آن در حال انجام است و قرار است در این خانه آثار باستانی و تاریخی وفس و منطقه ها دیگر شهرستان کمیجان به نمایش درآید.

او ادامه داد: هنر معماری و علاوه بر آن طبیعت رنگارنگ، در وفس دیدنی است و کوچه باغ های مصفای آن هر گردشگری را به وجد می آورد و به عنوان ظرفیت قوی تاریخی و همچنین اکوتوریسم استان مرکزی مطرح است.

منبع: همگردی

به "پایان بازسازی حمام تاریخی وفس در شهرستان کمیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان بازسازی حمام تاریخی وفس در شهرستان کمیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید