چگونه با جوش شیرین و سرکه لوله های گرفته شده را باز کنیم؟

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، جوش شیرین (بی کربنات سدیم) یکی از موادی است که در هر آشپزخانه ای پیدا می گردد و می تواند برای تمیز کردن لباس ها، وسایل برقی و حتی لوله های فاضلاب بدبو یا گرفته معجزه کند. جوش شیرین می تواند رسوبات معدنی و مواد آلی مانند گریس را حل نماید. این ماده دارای خواص ضدعفونی کننده برای مبارزه با باکتری ها و قارچ های ایجاد کننده بو است. تمیز کردن منظم لوله ها و سینک با جوش شیرین می تواند از گرفتگی لوله جلوگیری کند. قبل از استفاده از پاک کننده های شیمیایی از جوش شیرین برای باز کردن لوله بهره ببرید.

چگونه با جوش شیرین و سرکه لوله های گرفته شده را باز کنیم؟

برای باز کردن لوله به چه چیزی احتیاج دارید؟

  • قابلمه
  • قیف
  • آب جوش
  • مایع ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • سرکه سفید
  • نمک

چگونه با جوش شیرین و سرکه لوله را باز کنیم؟

1. آب جوش را گرم کنید

آب جوش را در یک کتری روی اجاق گاز یا در یک پیمانه بزرگ در مایکروویو گرم کنید.

2. آب جوش و مایع ظرفشویی را در سوراخ سینک بریزید

میزانی از صابون یا مایع ظرفشویی ضد چربی را در سوراخ کف سینک بریزید و آب جوش را با احتیاط داخل لوله بریزید. مایع ظرفشویی به از بین بردن گرفتگی های چربی یاری می نماید.

3. جوش شیرین را در سوراخ کف سینک بریزید

یک فنجان جوش شیرین را در سوراخ کف سینک بریزید. برای این کار می توانید از یک پیمانه یا قیف بهره ببرید.

4. سرکه را اضافه کنید

یک فنجان سرکه سفید را در سوراخ سینک بریزید. از واکنشی که رخ می دهد تعجب نکنید. جوش شیرین یک ماده قلیایی و سرکه یک اسید استیک ملایم است. هنگامی که این دو با هم مخلوط می شوند، واکنش نشان می دهند تا یکدیگر را خنثی نمایند. صدایی که می شنوید واکنشی است که اغلب گرفتگی ها را در مجرای فاضلاب از بین می برد.

5. آب گرم را باز کنید

پس از قطع شدن صدای واکنش پنج دقیقه صبر کنید. از این زمان برای گرم کردن دو فنجان آب بهره ببرید تا به جوش بیاید. آب جوش اضافی را در سوراخ سینک بریزید. آب داغ شیر را باز کنید تا همه گرفتگی های لوله از بین بروند. اگر لوله همچنان گرفته است مراحل قبلی را تکرار کنید. اگر اخیراً لوله های خود را تمیز نکرده اید، ممکن است لازم باشد شستشو با جوش شیرین را حداقل دو بار تکرار کنید. اگر گرفتگی لوله پس از دو یا چند بار کوشش پاک نشد، از روش جوش شیرین و نمک که در زیر شرح داده شده است بهره ببرید.

چگونه لوله را با نمک و جوش شیرین تمیز کنیم؟

اگر روش جوش شیرین و سرکه لوله ها را باز نکرد در مرحله بعد از روش نمک و جوش شیرین بهره ببرید. بهتر است شب این کار را انجام دهید تا موقع صبح از سینک استفاده نگردد.

1. جوش شیرین را در سوراخ سینک بریزید

برای باز کردن لوله یک فنجان جوش شیرین را در سوراخ کف سینک بریزید.

2. نمک را سوراخ سینک بریزید

جوش شیرین را با نصف فنجان نمک در سوراخ سینک بریزید. این مخلوط بهتر است یک شب بماند.

3. آب جوش را اضافه کنید

صبح دو فنجان آب را حرارت دهید تا بجوشد سپس آب داغ را در سوراخ سینک بریزید.

4. شیر آب داغ را باز کنید

آب داغ شیر را باز کنید. ممکن است لازم باشد این روند را تکرار کنید یا روش جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید. اگر هیچ یک از روش های جوش شیرین لوله را باز نمی نماید، احتمالاً باید لوله تخلیه را جدا کنید تا گرفتگی آن پاک گردد.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن لوله سینک

  • همواره از سبد های صافی برای سوراخ سینک بهره ببرید تا ذرات مو و مواد غذایی از سوراخ سینک پایین نرود.
  • هرگز در سوراخ سینک چربی و روغن نریزید. هنگام پختن غذا های چرب یا روغنی قبل از شستن ظروف آن ها را با دستمال کاغذی پاک کنید تا چربی و روغن کمتری وارد سوراخ سینک گردد و گرفتگی ایجاد نکند.
  • به طور منظم ترکیب آب جوش و مایع ظرفشویی ضد چربی در سوراخ سینک بریزید تا از ایجاد گرفتگی های چربی در لوله ها جلوگیری کنید.
  • هر دو روش جوش شیرین و سرکه و جوش شیرین و نمک می تواند برای تمیز کردن و باز کردن لوله کارساز باشد. برای از بین بردن بوی بد سینک میزان جوش شیرین، آب، سرکه و نمک را به نصف کاهش دهید و دستورالعمل های بالا را انجام دهید.

کلام آخر

هر هفته سوراخ کف سینک را با مخلوط آب جوش و مایع ظرفشویی ضد چربی بشویید. به محض اینکه متوجه شدید آب به آرامی تخلیه می گردد، سینک را با جوش شیرین تمیز کنید. بعلاوه می توانید از این فرآیند به عنوان یک روش تعمیر و نگهداری منظم باز کردن لوله بهره ببرید. می توانید از جوش شیرین قدیمی برای باز کردن لوله سینک بهره ببرید.

منبع: TheSpruce

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه با جوش شیرین و سرکه لوله های گرفته شده را باز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با جوش شیرین و سرکه لوله های گرفته شده را باز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید