کاهش محدودیت های قرنطینه، نفت را گران کرد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، قیمت نفت تحت تاثیر کاهش محدودیت های قرنطینه در سراسر جهان با رشد قیمت همراه شد.

کاهش محدودیت های قرنطینه، نفت را گران کرد

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ ادکلن شنل، قیمت نفت که به دلیل قرنطینه نیمی از جمعیت دنیا و کاهش تقاضای سوخت با کاهش 70 درصدی قیمت در 4 ماه گذشته همراه بوده، امروز و با تعدیل محدودیت های قرنطینه در اروپا و سایر نقاط دنیا، با افزایش بیش از 10 درصد همراه شد.

ویروس کرونا که حدود 3 میلیارد نفر را در دنیا را خانه نشین کرده بود، باعث شد تقاضا برای نفت خام و فرآورده های نفتی کاهش چشمگیری داشته باشد؛ تا آنجا که تقاضای دنیای نفت بیش از 35 درصد کاهش پیدا کرد و ذخیره نفت بر روی آب و مخازن خشکی اوج گرفت.

فرآورده های نفتی نیز از این قاعده مستثنی نبود. تقاضا برای بنزین هواپیما با توقف پروازهای داخلی و بین المللی در سراسر دنیا با سقوط 90 درصدی همراه بود. بنزین نیز همین شرایط را داشت و خانه نشینی مردم مصرف این سوخت را به شدت کاهش داد.

این موارد باعث شد تا ذخیره روی آب فرآورده های نفتی به 60 میلیون لیتر در روز برسد.

با این حال با کاهش محدودیت های رفت و آمد در کشورهای اروپایی و بازگشایی تدریجی فعالیت های اقتصادی، امید به بهبود تقاضا افزایش پیدا کرد. این امر باعث شد تا قیمت نفت شاخص آمریکا با 12.5 درصد افزایش، 16 دلار و 94 سنت قیمت بخورد. قیمت نفت برنت نیز 8 درصد بالا رفت و به 24 دلار و 34 سنت رسید.

به گزارش ایرنا، اگرچه بهبود تقاضا باعث رشد قیمت ها در بازار شده، اما همچنان نباید از خطر ذخایر بی سابقه نفت در دنیا غافل بود که می تواند در سررسید تحویل نفت در ماه های آینده دوباره قیمت ها را با چالش رو به رو کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کاهش محدودیت های قرنطینه، نفت را گران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش محدودیت های قرنطینه، نفت را گران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید