کشف مقبره نو فراعنه در الاقصر مصر

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر با اعلام این خبر گفت که تیم باستان شناسی مصر با مشارکت یک گروه بریتانیایی پیروز شدند مقبره ای سلطنتی واقع در محوطه باستانی حاشیه غربی رود نیل در شهر الاقصر، در 650 کیلومتری جنوب مرکز قاهره را پیدا نمایند.

کشف مقبره نو فراعنه در الاقصر مصر

بنا بر اعلام مقامات مصری در روز شنبه 14 ژانویه در حفاری های یک گروه باستان شناسی در نزدیکی یکی از شهر های جنوبی این کشور، یک مقبره باستانی متعلق به دوران فراعنه کشف شد. این مقبره باستانی در حفاری های شهر الاقصر در جنوب مصر یافت شده است؛ شهری که به علت دارا بودن گنجینه های غنی از دوران فراعنه معروفیت فراوان دارد.

دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر با اعلام این خبر گفت که تیم باستان شناسی مصر با مشارکت یک گروه بریتانیایی پیروز شدند مقبره ای سلطنتی واقع در محوطه باستانی حاشیه غربی رود نیل در شهر الاقصر، در 650 کیلومتری جنوب مرکز قاهره را پیدا نمایند.

مصطفی وزیری بعلاوه گفت که بر طبق آنالیز های اولیه، این مقبره احتمالا متعلق به سلسله هجدهم فراعنه مصر است که بین سال های 1550 قبل از میلاد تا 1292 سال قبل از میلاد مسیح، در حدود دویست و پنجاه سال بر این سرزمین حکومت می نموده اند. مصر امید دارد با کشف گنجینه های باستانی نو به صنعت گردشگری خود به عنوان بخش مهمی از منابع درآمدی حاصل از ارز خارجی، جان تازه ای ببخشد.

این کشور در نوترین مراودات باستان شناسی خود روز سیزدهم ژانویه 2023 بیان کرد که یک تابوت چوبی نقاشی شده معروف به رامسس کبیر را پس از 47 سال به فرانسه خواهد فرستاد تا در نمایشگاه رامسس طلای فراعنه که از 7 آوریل تا 6 سپتامبر در پاریس برگزار خواهد شد، در معرض بازدید علاقمندان گذاشته گردد.

منبع: یورونیوز

منبع: فرادید

به "کشف مقبره نو فراعنه در الاقصر مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره نو فراعنه در الاقصر مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید