راهنمای خرید در رم

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

راهنمای خرید در رم

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

ایتالیا مرکز مد جهان است و بدون شک راهنمای خرید در رم، به اندازه راهنمای بازدید از بناهای تاریخی این شهر برای جهانگردان پراهمیت است. فروشگاه های عظیم و مراکز خرید در شهر رم در بیشتر اوقات مملو از جهانگردانی است که بخش زیادی از زمان خود را صرف گشت و گذار و خرید از این فروشگاه ها می نمایند.

رم علاوه بر اینکه از زیباترین شهرهای جهان است و با داشتن تعدادی از شگفت انگیزترین جاذبه های جهانگردی مانند کلوسئوم و کلیسای سنت پیتر، توانسته است به یک مقصد رویایی برای جهانگردان سرتاسر جهان تبدیل گردد.

اما بسیاری از جهانگردانی که به رم سفر می نمایند، علاوه بر آثار تاریخی و هنری نیم نگاهی نیز به مراکز خرید در شهر رم دارند. به همین دلیل است که بسیاری از آنها به دنبال راهنمای خرید در رم و آشنایی با مراکز خرید ارزان در رم ایتالیا هستند.

به همین علت در این مقاله قصد داریم تا با ارائه اطلاعات کاملی از مراکز خرید در شهر رم ایتالیا، سوغات ایتالیا و زمان حراج در ایتالیا، راهنمای خرید در رم را در اختیار شما بگذاریم. پس اگر شما نیز قصد سفر به ایتالیا و سر زدن به فروشگاه های پایتخت این کشور را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

موارد مطرح شده در این مقاله عبارتند از:

خیابان Via Dei Condotti

خیابان Via Del Corso

پاساژ La Rinascente

خیابان Via Dei Coronari

محله Trastevere

زمان حراج در ایتالیا

پیش از آغاز صحبت درباره راهنمای خرید در رم، باید بدانید که در رم کمتر پاساژهای عظیم چند طبقه پیدا خواهید کرد. مراکز خرید در شهر رم در واقع خیابان هایی مملو از فروشگاه ها و بوتیک های متنوع هستند. در این خیابان ها انواع فروشگاه های لباس و پوشاک، کیف و کفش، ساعت و زیورآلات و … را پیدا خواهید کرد.

خیابان Via Dei Condotti

اگر به دنبال یک تجربه بینظیر از خرید در رم هستید، باید حتما سری به خیابان Via Dei Condotti بزنید. این خیابان یکی از اصلی ترین مراکز خرید در شهر رم است. این خیابان بیش از هر چیز به خاطر نمایشگاه و فروشگاه های مطرح حوزه مد شناخته می گردد. بسیاری از برندهای مطرح حوزه مد و پوشاک مانند گوچی، دیور و … در این خیابان حضور دارند و با سر زدن به فروشگاه های پرزرق و برق آنها، می توانید از آخرین تغییرات جهانی مد باخبر شوید.

اگر به دنبال خرید کیف و کفش های چرمی باکیفیت هستید، این خیابان را از دست ندهید.

خیابان Via Del Corso

هر چند خیابان Via Dei Condotti محلی مناسب برای خرید در رم است، اما بعید می دانیم کمتر جهانگردی پیدا می گردد که دوست نداشته باشد در خیابان Via Del Corso گشت و گذار و خرید کند. خیابان Via Del Corso یکی از طولانی ترین و جذاب ترین خیابان های شهر رم است و بهترین مکان برای خرید لباس و سوغات ایتالیا به شمار می رود. این خیابان باریک که از میدان دل پوپولو تا میدان ونیز امتداد دارد، پر از فروشگاه هایی است که در حاشیه و یا داخل کوچه های این خیابان واقع شده اند. علاوه بر برندهای ایتالیایی، برندهای مطرح جهانی مانند زارا نیز در این خیابان حضور فعالی دارند.

این خیابان بهترین انتخاب برای خرید لباس های زیبا و گرانقیمت است.

رم ایتالیا، شهر جاودانه تاریخ

ایتالیا، بهترین مقصد جهانگردی تاریخی

پاساژ La Rinascente

پیشتر گفتیم که مراکز خرید در شهر رم بیشتر خیابان های شلوغ و پر از فروشگاه هستند، اما این بدین معنی نیست که در پاساژهای مدرن و امروزی وجود ندارد. پاساژ La Rinascente یکی مرکز خرید عظیم و بینظیر در قلب رم است که می تواند تمام احتیاجهای شما را برآورده کند. در این مرکز خرید 5 طبقه می توانید همه چیز از پوشاک زنانه و مردانه، تا لوازم منزل و دکوراسیون و لوازم آرایشی و بهداشتی را پیدا نموده و خرید کنید.

اگر به دنبال مکانی هستید که بتوانید برای اعضای مختلف خانواده خود سوغات ایتالیا را خریداری کنید، پاساژ La Rinascente بهترین انتخاب شما خواهد بود.

خیابان Via Dei Coronari

هر چند ایتالیا و شهر رم یکی از اصلی ترین مراکز مد و پوشاک در جهان هستند، اما پوشاک تمام چیزی نیست که می توانید در رم بخرید. ایتالیا به خاطر آثار هنری، صنایع دستی ظریف و اشیای آنتیک نیز نزد جهانگردان مطرح است. بنابراین در این قسمت از راهنمای خرید در رم به یکی از مهمترین مراکز خرید اینگونه آثار و سوغات ایتالیا می پردازیم.

خیابان Via Dei Coronari یکی از زیباترین و قدیمی ترین خیابان های رم است که هنوز معماری سنتی خود را حفظ نموده است. گشت و گذار در این خیابان و تماشای خانه ها و ساختمان های زیبای آن به تنهایی یک تجربه جهانگردی دلنشین است. حال فروشگاه های متعدد و جذابی که انواع محصولات هنری و اشیای آنتیک را می فروشند نیز به آن اضافه کنید؛ بدون شک این حس را در هیچ کجای رم نخواهید یافت.

محله Trastevere

نمی گردد از راهنمای خرید در رم و مراکز خرید ارزان در رم ایتالیا صحبت کرد، اما به محله زیبای Trastevere اشاره نکرد. این محله که در غرب رم قرار گرفته است، یکی از محلات قدیمی شهر رم است که توانسته است با وجود گذر زمان، همچنان بافت سنتی خود را حفظ کند. قدم زدن در خیابان های این منطقه شما را با حس و حال سنتی رم آشنا خواهد نمود.

محله Trastevere از مراکز خرید ارزان در رم ایتالیا به شمار می رود و می توانید اجناس مورد احتیاج خود از قبیل پوشاک، کیف و کفش و زیورآلات را با قیمت مناسب تری از فروشگاه های این منطقه خریداری کنید.

زمان حراج در ایتالیا

اما بسیاری از جهانگردانی که برای خرید به رم سفر می نمایند، علاوه بر راهنمای خرید در رم و مراکز خرید در شهر رم، دوست دارند درباره زمان حراج در ایتالیا و رم نیز اطلاعاتی داشته باشند. فروشگاه ها و مراکز خرید ایتالیا معمولاً دوبار در طول سال حراج می گذارند؛ تابستان و زمستان.

برنامه حراج تابستانه ایتالیا در شلوغ ترین فصل جهانگردی رم است؛ ماه جولای تا اواسط آگوست. در این بازه تقریباً تمامی فروشگاه ها و مراکز خرید در شهر رم، محصولات خود را با تخفیف های باورنکردنی به فروش می رسانند.

اما دیگر زمان حراج در ایتالیا، فصل زمستان است. هر چند در این فصل جهانگردان کمتر به رم سفر می نمایند، اما ماه ژانویه یکی از بهترین زمان ها برای خرید پوشاک و دیگر موارد در ایتالیا است جون بسیاری از فروشگاه ها محصولات خود را با تخفیف های بالایی به مشتریان عرضه می نمایند.

رم ایتالیا یکی از زیباترین شهرهای جهانست که سالانه جهانگردان متعددی را به خود جذب می نماید. هر چند وجود آثار تاریخی و شگفت انگیز مانند فواره تروی و معبد پانتئون اصلی ترین دلیل حضور جهانگردان در تور ایتالیا است، اما همه آن نیست. تعداد قابل توجهی از جهانگردان برای خرید از مراکز خرید در شهر رم به این شهر سفر می نمایند.

هر چند در سرتاسر رم می توان فروشگاه های مختلفی پیدا کرد، اما در این مقاله قصد داشتیم با معرفی مهمترین مراکز خرید در شهر رم، یک راهنمای خرید در رم خلاصه و کارآمد برای شما فراهم کنیم.

منبع: ققنوس

به "راهنمای خرید در رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید