کوپه دربست قطار؛ قوانین و هزینه

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، اگر سفر شما خانوادگی یا محبت آمیز است و تعداد شما کمتر از ظرفیت کوپه باشد برای این که در طول جهت راحت باشید و فضای خصوصی خودتان را داشته باشید، دربست کردن کوپه گزینه مناسب شماست. ناگفته پیداست که امکان دربست کردن کوپه در قطارهای سالنی وجود ندارد.

کوپه دربست قطار؛ قوانین و هزینه

برای دربست کردن کوپه باید موقع خرید آنلاین بلیط قطار، گزینه کوپه دربست را انتخاب کنید و تعداد مسافران و بزرگسال و کودک بودن آن ها را معین کنید.

هزینه جایگاه خالی کوپه دربست چطور محاسبه می گردد؟

قبل از اینکه سراغ چگونگی محاسبه هزینه جایگاه خالی در دربست کردن کوپه برویم، بهتر است نگاهی بیندازیم به قوانین بهای بلیط قطار برای مسافران در گروه های سنی مختلف.

  • هزینه بلیط قطار برای بزرگسال: اگر سن مسافر در تاریخ آغاز سفر بیش از 12 سال باشد، بزرگسال محسوب شده و بلیط او تمام بها است.
  • هزینه بلیط قطار برای بچه ها: اگر کودک شما در زمان آغاز سفر بیش از دو سال و کمتر از 12 سال داشته باشید، فقط نصف بهای بلیط را برای دربست کردن کوپه پرداخت می کنید.
  • هزینه بلیط قطار برای نوزاد: چنانچه نوزاد شما کمتر از دو سال داشته باشد فقط 10 درصد از بهای کل بلیط یعنی معادل بهای بیمه مسافر را ضروری است پرداخت کنید. در چنین حالتی برای نوزاد شما جایگاه اختصاص داده نمی گردد. در صورتی که والدین بخواهند برای نوزاد خود جایگاه رزرو نمایند، باید نصف بهای بلیط بزرگسال را پرداخت نمایند.
  • هزینه بلیط قطار جانبازان و خانواده شهدا: برای جانبازان و خانواده شهدا بلیط قطار نیم بها محاسبه می گردد. اما این تخفیف فقط در خرید حضوری بلیط و با ارائه کارت شناسایی معتبر بنیاد اعمال می گردد و فعلا در خرید آنلاین بلیط قطار امکان استفاده از آن وجود ندارد.

نکته مهم: افراد زیر 17 سال فقط در صورتی می توانند با قطار سفر نمایند که همراه والدین شان باشند و امکان سفر انفرادی برای افراد زیر 17 سال وجود ندارد.

نکته مهم دیگر: در صورتی که برای فرد جانباز امکان سفر به صورت تنهایی فراهم نباشد و حتما لازم باشد شخصی ایشان را همراهی نمایند، بلیط شخص همراه با ارائه معرفی نامه به صورت نیم بها صادر می گردد.

هنگام دربست کردن کوپه، هزینه جایگاه های خالی با کسر هزینه خدمات ایستگاهی و پذیرایی به صورت اتوماتیک برای شما محاسبه می گردد و شما فقط بهای جایگاه را می پردازید. اگر موقع دربست کردن کوپه نوزاد زیر دو سال بین مسافران باشد، به دلیل رزرو جایگاه باید نصف بهای بلیط بزرگسال پرداخت گردد.

بعد از دربست کردن کوپه، چند نفر همراه اضافه می توان برد؟

بعد از دربست کردن کوپه شما فقط می توانید یک مسافر اضافی به همراه داشته باشید و حق درخواست جایگاه خارج از کوپه برای این مسافر وجود ندارد. بهای بلیط مسافر اضافی را رئیس قطار معین می نماید.

راستی می دانستید که در سفر با قطار این امکان را دارید که اتوموبیل خود را هم ببرید، برای اطلاع بیشتر به مقاله حمل خودرو با قطار مراجعه کنید.

و در نهایت…

سفر با قطار جذابیت های زیادی دارد و امکانات متنوعی در اختیار شما قرار می دهد. برای اینکه با ویژگی های متنوع قطارها و شرایط سفر با قطار بیشتر آشنا شوید، به دسته بندی سفر با قطار در وبلاگ ادکلن شنل مراجعه کنید. راستی هر سوالی هم که در رابطه با سفر با قطار دارید، می توانید در بخش کامنت ها از ما بپرسید. تیم ما در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما جواب خواهد داد.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "کوپه دربست قطار؛ قوانین و هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوپه دربست قطار؛ قوانین و هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید