آیا کیت های پی سی آر اومیکرون را شناسایی نمی نمایند

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، تهران (پانا) - رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت ستاد ملی کرونا بیان کرد که سویه نو اومیکرون به احتمال زیاد می تواند از آزمایش تشخیصی پی سی آر فرار کند و از آن بگریزد.

آیا کیت های پی سی آر اومیکرون را شناسایی نمی نمایند

به گزارش تجارت نیوز، سویه تازه اومیکرون در 12 استان شناسایی شده است. تا به امروز براساس گزارش های منتشر شده 43 مورد بیمار مبتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شده.

اومیکرون در کدام استان ها شناسایی شده؟

آنطور که بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت گفته: بیشترین تعداد موارد تائید شده اومیکرون در کشور در تهران با 17 مورد است.

در مشهد، هرمزگان پنج مورد ابتلا، قم و یزد سه مورد، اصفهان و شیراز و بوشهر 2 مورد، بابل، ارومیه، البرز و اراک نیز یک مورد گزارش شده است.

اومیکرون از آزمایش پی سی آر فرار می نماید؟

آنطور که حمید سوری، رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت ستاد ملی کرونا در گفت وگویی با ایرنا گفته: سویه تازه اومیکرون به احتمال زیاد می تواند از آزمایش تشخیصی پی سی آر فرار کند و از آن بگریزد. به این معنی که این سویه تازه این آزمایشی تشخیصی را فریب می دهد.

رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت ستاد ملی کرونا بعلاوه گفته در شرایط فعلی باید علائم سرماخوردگی را اومیکرون فرض کنیم.

سوری گفت: به نظر می رسد رویکرد ما برای ارزیابی و پایش شرایط اپیدمی امیکرون باید اصلاح گردد.

دلتا، سویه غالب در کشور

البته علیجان تبرایی، رئیس انجمن ویروس شناسی در گفت وگو با شبکه خبر با بیان اینکه دلتا هنوز سویه غالب در کشور است، گفت: یکی از موفقیت های جامعه آزمایشگاهی ما توانستند کیت هایی را طراحی نمایند که کروناویروس و واریانت های این ویروس حداقل در مرحله غربالگری را شناسایی نمایند.

او ادامه می دهد: همه اینها این نوید را می دهد که ما می توانیم فرایند بهتری را در کنترل این ویروس داشته باشیم.

کرونا تا به امروز چهار جهش ژنتیکی شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته است. حالا هم اومیکرون تازهترین نسخه جهش یافته این ویروس در بعضی از کشورها از جمله ایران شناسایی شده است.

پیش تر بهزاد عین اللهی، عضو ستاد مقابله با کرونا گفته بود: ویروس اومیکرون دو برابر دلتا جهش داشته و سرعت سرایت آن نیز 2 برابر شده است .اومیکرون راحت تر از سایر گونه ها وارد سلول می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آیا کیت های پی سی آر اومیکرون را شناسایی نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کیت های پی سی آر اومیکرون را شناسایی نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید