ارائه توضیحاتی درباره سرنوشت پروژه های کلان و ناتمام گردشگری استان بوشهر

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ارائه توضیحاتی درباره سرنوشت پروژه های کلان و ناتمام گردشگری استان بوشهر صورت گرفت.

ارائه توضیحاتی درباره سرنوشت پروژه های کلان و ناتمام گردشگری استان بوشهر

اسماعیل سجادی منش، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در نشست با وبلاگ ادکلن شنل در خصوص سرنوشت پروژه های کلان و ناتمام گردشگری استان اظهار کرد: یکی از این پروژه ها، هتلی است که در اتوبان امام علی (ع) در بوشهر واقع شد. این هتل پنج ستاره که در سالهای گذشته در دولت قبل مجوز آن از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی استان بوشهر صادر شده، به دلیل اینکه پروژه ساخت متوقف شده، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اتفاق نظر استاندار محترم خواهان این است که شرایط آن تعیین تکلیف شود. از این رو، سرمایه گذار که بخش خصوصی است یا باید کار را ادامه بدهد یا زمین را به دولت برگرداند.

وی به دهکده گردشگری امید که دیگر میراث پر هزینه و بی پایان دولت قبل برای حوزه گردشگری استان است اشاره و شرح داد: این دهکده که از سوی حوزه عمرانی استانداری بتازگی به شهرداری بوشهر واگذار شده، قرار است که به کمپینگ دائمی مسافران نوروزی در شهر بوشهر تبدیل شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به اعتبار بخش گردشگری استان در سال 1400 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته کل اعتباری که برای بخش گردشگری از محل تبصره 18 اختصاص یافت، 19 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که از این رقم، 195 میلیارد تومان آن مصوب شد و 153 میلیارد تومان هم به پروژه ها و طرح های فعال گردشگری تزریق شد. در سال 1401 هم تا این لحظه 583 میلیارد تومان از محل تبصره 18 به بخش گردشگری اختصاص یافته که بزودی با مصوب شدن 517 میلیارد تومان دیگر این رقم به هزار و 100 میلیارد تومان ارتقا خواهد یافت.

بازسازی بناهای تاریخی بوشهر رضایت بخش بوده است

سجادی منش در ادامه مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری و بازسازی بناهای تاریخی در یکی دو سال اخیر رضایت بخش دانست و گفت: تا پایان سال بنای تاریخی گلشن و مجموعه بزرگ عمارت ملک که به همت بخش خصوصی و با حمایت دولت و تخصیص اعتبار از محل تبصره 16 بازسازی و بازسازی آنها در حال اجرا است، تا پایان سال جاری با کاربری بوتیک هتل به بهره برداری خواهند رسید. البته عمارت ملک در زمینه وجود خانواده های جنگ زده همچنان با مشکلاتی روبرو است که امیدواریم با همکاری استانداری و شورای تامین استان این مشکل هم حل شود تا در بازه زمانی تعیین شده فعالیت خود را آغاز کند.

وی در ادامه به برخی از مانع تراشی ها در زمینه ایجاد و توسعه زیرساختهای گردشگری در شمال استان اشاره و شرح داد: با توجه به اینکه بندر گناوه بیشترین حجم ورودی مسافران را به استان دارد. بنابراین ضروری است که زیرساختهای اقامتی و گردشگری در این بندر توسعه پیدا کند که در این زمینه بخش خصوصی خواهان احداث یک مجتمع بزرگ گردشگری، تفریحی و اقامتی در این بندر در ملک شخصی خود با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد و 600 میلیون تومان شده که با ایجاد این مجتمع، دو هزار فرصت شغلی در این بندر ایجاد می شود اما متاسفانه این پروژه بزرگ با وجود تاکید استاندار محترم، با کارشکنی شهرداری بندر گناوه روبرو شده و ما نسبت به این رفتار گلایه داریم و انتظار داریم که شهردار این شهر با پروژه های توسعه محور و کلان در حوزه گردشگری این منطقه نگاه مسئولانه تری داشته باشد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، در شهرستان دیلم هم عید سال جاری با حضور آقای باستین، معاون هماهنگی امور مالی استانداری بازدیدی که از این شهرستان داشتیم قرار بود که 10 هزار هکتار برای ایجاد زیرساختهای گردشگری و اقامتی در این بندر اختصاص یابد که متاسفانه این طرح همچنان در مجرای قانونی برای تغییر کاربری زمین به جای مانده که به محض تعیین کاربری ما این قول را می دهیم که طرح گردشگری که برای منطقه تهیه شده با سرمایه گذاری بخش خصوص که خود از اهالی این بندر است، استارت زده خواهد شد.

افتتاح اولین شرکت هواپیمای تفریحی در استان بوشهر

سجادی منش با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری طرح های متنوعی مصوب شده که الان در حال اجرا هستند، یادآور شد: یکی از این طرح ها افتتاح اولین شرکت هواپیمای تفریحی در استان با مشارکت بخش خصوصی در دهه فجر است که با افتتاح این شرکت، بوشهر پنجمین استانی خواهد بود که دارای هواپیمای تفریحی می شود. در حال حاضر دو فروند هواپیمای تفریحی خریداری شده که بزودی در بهمن فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در پایان شرحات خود به اتفاق مهمی که بتازگی در حوزه صنایع دستی استان بوشهر افتاده، اشاره و شرح داد: در سال جاری هزار اثر بومی در حوزه صنایع دستی برای ثبت جهانی نامزد شد که بوشهر هم در این زمینه ورود کرد و پس از داوری های اجرا شده، نخست 100 اثر انتخاب شد، در مراحل بعدی به ترتیب، 10 اثر، سپس 4 اثر و در نهایت دو اثر از ایران انتخاب و برای ثبت جهانی به یونسکو معرفی شد که یکی از این دو اثر عبابافی منطقه دشتی بود که توانست امتیاز لازم را برای ثبت جهانی کسب کند و این برای اولین بار است که یک صنایع دستی بومی استان به ثبت جهانی می رسد. در این راستا، هفتم اسفند سال جاری نمایندگان یونسکو برای ارزیابی های نهایی وارد استان بوشهر می شوند.

منبع: همگردی

به "ارائه توضیحاتی درباره سرنوشت پروژه های کلان و ناتمام گردشگری استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه توضیحاتی درباره سرنوشت پروژه های کلان و ناتمام گردشگری استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید