اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره مسیر جنجالی حرکت بالون چینی در آسمان آمریکا

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، وزیر دفاع آمریکا در ارتباط با مناقشه بالون چینی سرنگون شده به وسیله کشورش گفت: این بالون در مسیری که از فراز پایگاه های موشک های بالستیک و یک پایگاه بمب افکن رادارگریز بی-2 آمریکا می گذشته، پرواز نموده است.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره مسیر جنجالی حرکت بالون چینی در آسمان آمریکا

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، به نوشته شبکه سی.بی.اس نیوز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا بعلاوه اظهار کرد، پنتاگون گام هایی در راستای حفاظت از دارایی های راهبردی آمریکا (تسلیحات هسته ای آمریکا) در برابر جاسوسی های ادعایی این بالون اتخاذ نموده است.

آستین در اولین اظهارنظرهای علنی خود از زمانی که آمریکا خبر از سرنگون کردن بالون جاسوسی چینی طی روز شنبه گذشته بر فرار اقیانوس اطلس داد، به شبکه سی.بی.اس نیوز گفت: ما نسبت به محافظت از همه دارایی های راهبردی خود اطمینان حاصل کردیم و محدودیت در زمینه تحرک و ارتباطات اعمال کردیم تا باعث افشای غیرضروری توانمندی هایمان نشویم.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد، نیروی دریایی آمریکا اکنون بیشتر بخش های بالون را جمع آوری نموده و آماده است تا تکه های دوربین ها و آنتن هایی که این بالون حمل می نموده را عرضه کند.

آستین اظهار داشت: ما نقشه محل قطعات را ترسیم نموده ایم و حالا کوشش هایی دقیق را برای جمع آوری قطعاتی که در کف اقیانوس هستند اجرا می کنیم.

آستین ادعا کرد، این نخستین بار نیست که یک بالون جاسوسی چینی حریم هوایی آمریکا را نقض نموده است. این بالون تازه در نزدیکی یا از روی چهار سایت نظامی در مونتانا، وایومینگ، نبراسکا و میسوری بعد از آنکه نخستین بار در تاریخ 28 ژانویه وارد حریم هوایی آمریکا شد پرواز کرد. بالون های قبلی از روی بخش هایی از هاوایی، تگزاس و فلوریدا پرواز کردند و سه مورد از این بالون ها مربوط به زمان دولت ترامپ و یک مورد نیز مربوط به اوایل آغاز به کار دولت جو بایدن هستند.

به ادعای رسانه سی.بی.اس نیوز، چند روز قبل نیز یک بالون چینی بر فراز کاستاریکا شناسایی شد و بالون های چینی در سراسر دنیا اقدام به نقض حریم هوایی کشورها، در بیشتر اوقات بدون اینکه کسی اصلا متوجه گردد، نموده اند.

آستین بلافاصله بعد از سرنگون شدن شدن این بالون به وسیله یک جنگنده آمریکایی کوشش کرد با همتای چینی خود تماس بگیرد.

او گفت: من برای انجام یک تماس درخواست دادم و آنها آن درخواست را قبول نکردند. برنامه بالونی چین با هدف افزایش توانمندی های تجسسی طراحی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره مسیر جنجالی حرکت بالون چینی در آسمان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره مسیر جنجالی حرکت بالون چینی در آسمان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید