خبر تازه ایلان ماسک از تاریخ ارسال استارشیپ به فضا ، آخرین آزمایش های اسپیس ایکس بر روی این موشک غول پیکر

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، ایلان ماسک می گوید که اسپیس ایکس می تواند اولین پرواز مداری استارشیپ را در ماه فوریه انجام دهد.

خبر تازه ایلان ماسک از تاریخ ارسال استارشیپ به فضا ، آخرین آزمایش های اسپیس ایکس بر روی این موشک غول پیکر

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل و به نقل از اسپیس، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، وسیله نقلیه بزرگ استارشیپ اسپیس ایکس می تواند ماه آینده برای اولین بار در مدار زمین قرار بگیرد.

اسپیس ایکس ماه ها است که خود را برای اولین پرواز آزمایشی مداری استارشیپ، نسل تازه سیستم حمل ونقل در اعماق فضا آماده می نماید. این شرکت اکنون در حال آماده سازی و کارهای مقدماتی است، اما در حدود شش هفته دیگر، استارشیپ زمین را ترک خواهد نمود.

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل اسپیس ایکس در روز شنبه (7 ژانویه) در واکنش به حدس ها درباره فرستادن استارشیپ به فضا، در توییتر گفت: در اواخر فوریه یک پرتاب واقعی خواهیم داشت. بسیار احتمال دارد که در ماه مارس استارشیپ در مدار قرار بگیرد.

اسپیس ایکس در حال توسعه استارشیپ برای حمل انسان و محموله های مورد احتیاج به ماه و مریخ و کارهایی از این دست است. این وسیله نقلیه غول پیکر از دو عنصر تشکیل شده است که هر دو به گونه ای طراحی شده اند که کاملا قابل استفاده مجدد باشند: یک تقویت نماینده بزرگ مرحله نخست به نام سوپرهِوی و یک فضاپیما با ارتفاع 50 متر معروف به استارشیپ.

پرواز آزمایشی مداری پیش رو ظاهرا شامل یک نمونه اولیه سوپرهِوی معروف به بوستر 7 و استارشیپ رده 24 شیپ خواهد بود. اسپیس ایکس هر دو نمونه اولیه را در پایگاه فضایی استاربیس خود در جنوب تگزاس در شرایط مختلفی آزمایش می نماید.

برای مثال، بوستر 7 و شیپ 24 آزمایش های آتش استاتیک را انجام داده اند. آزمایشی که در آن موتورهای رپتور خود را در حالی روشن می نمایند که به زمین متصل هستند.

بیشتر بخوانید:

  • ایلان ماسک واقعا گوگل را خرید؟ | شرکت هایی که این میلیاردر امریکایی تصاحب نموده است

در پرواز آزمایشی پیش رو، استارشیپ از زمین بلند خواهد شد. شیپ 24 یک بار به دور زمین می چرخد و سپس در اقیانوس آرام در نزدیکی جزیره کائوآئی هاوایی سقوط خواهد نمود. بوستر 7 ظاهرا در خلیج مکزیک در نزدیکی سواحل تگزاس، سقوط می نماید.

از 5 می 2021 تا به امروز، این آزمایش مداری، اولین پرواز آزمایشی استارشیپ خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "خبر تازه ایلان ماسک از تاریخ ارسال استارشیپ به فضا ، آخرین آزمایش های اسپیس ایکس بر روی این موشک غول پیکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر تازه ایلان ماسک از تاریخ ارسال استارشیپ به فضا ، آخرین آزمایش های اسپیس ایکس بر روی این موشک غول پیکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید