انحلال مجلس عراق در گرو برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام است

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از المیادین، رعد الدهلکی نماینده مجلس عراق امروز شنبه آخرین مواضع خود در خصوص مصوبه اخیر نمایندگان این کشور را گفت.

انحلال مجلس عراق در گرو برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام است

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به مصوبه انحلال مجلس عراق پیش از برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام، گفت: طبیعی است که تمامی گروه های سیاسی از انحلال مجلس برای برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال می کنند.

این کننده مجلس عراق یادآور شد: با این حال، هرگونه انحلال مجلس در گرو برگزاری انتخابات زودهنگام است. اگر به هر دلیلی دولت پیروز به برگزاری انتخابات نشود، مسأله انحلال مجلس نیز منتفی است.

این سخنان پس از آن مطرح شد که روز گذشته کنندگان مجلس عراق در جریان یک جلسه رأی گیری موافقت کردند که مجلس این کشور در تاریخ هفتم اکتبر 2021 (15 مهر 1400) منحل شود.

پیش از این، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق تأکید کرد که آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات مجلسی در زمان معین شده در دهم اکتبر آینده را دارد. در همین ارتباط، جمانه الغلای، سخنگوی رسمی کمیساریای عالی انتخابات عراق از ثبت نام 222 کاندیدا از جمله 180 مرد و 42 زن خبر داد و گفت: در میان کاندیداها 4 کُرد، 5 ایزدی و 5 صائبی حضور دارند.

وی بیان نمود: شمار ائتلاف های سیاسی به 30 ائتلاف رسیده که احراز صلاحیت شده اند. سخنگوی رسمی کمیساریای عالی انتخابات عراق تاکید کرد: شمار ائتلاف های در حال تاسیس 10 ائتلاف است، همچنین 8 درخواست جدید برای ایجاد ائتلاف ارسال شده است.

جمانه الغلای یادآور شد: تعداد احزاب ثبت شده 250 حزب، احزاب در حال تأسیس 64 حزب و احزابی که جهت ابراز تمایل به شرکت در انتخابات به اداره احزاب کمیساریای عالی مراجعه کرده اند 108 حزب هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انحلال مجلس عراق در گرو برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحلال مجلس عراق در گرو برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید