انواع سبک کابینت آشپزخانه؛ مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، چیزهای زیادی به طراحی آشپزخانه وارد می گردد؛ شیرآلات، نورپردازی و وسایل همگی جزئی از پازل دیزاین یک آشپزخانه عالی هستند.

انواع سبک کابینت آشپزخانه؛ مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک

تعداد زیادی قطعات کوچکتر در آشپزخانه شما وجود دارد؛ بخش بزرگی از دکوراسیون را نادیده نگیرید، کابینت های آشپزخانه. کابینت، مشخص نماینده سبک دکوراسیون آشپزخانه است و بیشترین نقش را در نمای آنجا دارد. احتمالاً متوجه کابینت هایی در خارج از خانه خود شده اید که دوست دارید آنها را در آشپزخانه خود بگنجانید. اما، قبل از اینکه تصمیم بزرگی برای نصب کابینت تازه بگیرید، مطمئن شوید که انواع کابینت ها و سبک های موجود را می شناسید. به صورت کلی کابینت آشپزخانه سه سبک اصلی دارد؛ مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک. حال اینکه هر یک از این سبک ها می تواند یک مدل متفاوت داشته باشد؛ مانند نمونه های ایرانی، اروپایی، ایتالیایی و ... . در ادامه هر آنچه برای درک سبک های کابینت آشپزخانه احتیاج دارید را بیان نموده ایم.

کابینت سبک مدرن؛ پرطرفدارترین نوع کابینت

کابینت مدرن یکی از محبوب ترین سبک های کابینت آشپزخانه است. این سبک اغلب با استفاده از موادی مانند ام دی اف، های گلاس، پلی گلاس، لمی گلاس و حتی فلزات و شیشه ساخته می گردد و با خطوط کند و وسیع طراحی شده است. مدل و سبک طراحی کابینت مدرن کاملا متفاوت از سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک است. در کابینت مدرن خبری از ارگانایزر، کشو های طبقه ای، تاج، پاخور های ضخیم و طراحی شلوغ نیست! انگار که یک صفحه ساده و با سطحی صاف و صیقلی را با خطوطی موازی و شیک نقاشی نموده باشند و به همین جهت به آن سبک مدرن می گویند. برخی از ویژگی های کابینت مدرن شامل موارد زیر است:

  • استفاده از مواد مدرن، مانند ام دی اف و های گلاس.
  • خطوط تمیز و ساده و بدون مشخصه های پیچیده.
  • دارای تنوع رنگ بالا مانند رنگ های پرطرفداری سفید، خامه ای، خاکستری، سیاه و طلایی و غیره.
  • بدون ارتفاعات و پایه های نامرتب.
  • استفاده از لوازم جانبی و متریال های مدرن برای افزایش کیفیت و دوام.
  • کاهش پیچیدگی و جزییات در طراحی کابینت.

کابینت مدرن، با تمرکز بر خطوط تمیز، سادگی و استفاده از مواد مدرن، اغلب در دکوراسیون داخلی مدرن و ساده آشپزخانه ها استفاده می گردد. این سبک، برای ایجاد یک ظاهر شیک و زیبا، معمولاً با میز و صندلی های آشپزخانه مطابقت دارد و باعث افزایش ارزش داخلی خانه شما می گردد. از دیگر مزایای این سبک کابینت، از مد نیفتادن آن است.

کابینت های سبک مینیمال نیز یک طرح ساده تر با رنگ های خنثی از سبک مدرن است. البته در صورت استفاده از کابینت مدرن جزیره دار و دیوارهای آبی، می توان به سبک ساحلی کابینت دست یافت. در کابینت های مدرن می توان قسمتی از کابینت های دیواری را بدون در ساخت تا از لوازم و وسایل دکوری به خوبی جهت ارتقای دکوراسیون داخلی آشپزخانه بهره ببریم. در صورتی که مساحت آشپزخانه نیز کوچک باشد، می تواند از سبک های شیکر برای پیاده سازی کابینت مدرن استفاده کرد. سبک شیکر می تواند دارای کشو های کوچک ریلی باشد و اغلب در یک طرف آشپزخانه نصب می شوند و با رنگ روشن خود، به افزایش روشنایی و بزرگ نمایی آشپزخانه یاری می نمایند.

کابینت سبک کلاسیک؛ القای یک سبک سنتی و سلطنتی غنی

کابینت سبک کلاسیک، یکی از سبک های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی سنتی و سلطنتی است. این سبک عموماً با استفاده از چوب با کیفیت بالا (ممبران، تمام چوب و روکش چوب)، نگین ها، محفظه ها و تزئینات دستی ساخته می گردد که به بیشترین زیبایی و جذابیت خود می رسد. کابینت های کلاسیک دارای طرح ها و حکاکی های سنتی و باستانی هستند. بر خلاف کابینت های مدرن، در این نوع کابینت هیچ گونه سادگی وجود ندارد. از نظر ویژگی های ساختاری و ظاهری این کابینت از منبت و معرق، برجسته سازی و حکاکی بر چوب، طراحی سرستون و دستگیره های فاخر، قفسه های جادار و عمیق و طرح های شلوغ برخوردار است.

برخی از ویژگی های کابینت های سبک کلاسیک عبارتند از:

  • استفاده از چوب با کیفیت، مانند بلوط، گردو و ماهون در مدل های ممبران، تمام چوب، روکش چوب با طراحی های رومی و سلطنتی.
  • نگین های شیشه ای در دروازه های کابینت ها.
  • استفاده از حلقه ها و نازل ها به جای دستگیره برای دروازه های کابینت.
  • حکاکی های پیچیده و تزئینات دستی بر روی در کابینت.
  • کاربرد قطعات فلزی به عنوان دستگیره در کابینت ها.
  • استفاده رنگ های گرم و سنتی مانند قهوه ای، سفید، کرم، طوسی و زغالی برای طراحی کابینت.
  • استفاده از جزئیات کلاسیک برای بالا بردن شکوه آشپزخانه.

کابینت سبک کلاسیک با طراحی های پیچیده، استفاده از چوب با کیفیت بالا، نگین و تزئینات دستی، دستگیره و قطعات فلزی زیبا و غنی است. این سبک با آشپزخانه هایی که سبک دیگری دارند، به خوبی می تواند هم سازی گردد. با استفاده از کابینت سبک کلاسیک می توانید ظاهر خانه خود را به شیوه قدیمی و زیبا آراسته و به نحوی به عصر حاضر نزدیک کنید.

کابینت های سبک بومهیان و روستیک را می توان نمونه ای از سبک های کلاسیک دانست که چوب و سنگ بیشترین نقش را در دکوراسیون آشپزخانه دارند. اغلب منازل لوکس غربی ها از مدل های تمام چوب کلاسیک برای آشپزخانه خود استفاده می نمایند.

کابینت سبک نئوکلاسیک؛ برهم زننده افراط و تفریت در سادگی و شلوغی

کابینت سبک نئوکلاسیک (انتقالی)، ترکیبی از سبک های کلاسیک و مدرن است. این سبک بیشتر با استفاده از چوب با کیفیت بالا (پولیشی، انزو، روکش وکیوم و پلی اورتان)، طراحی های پیچیده، تزئینات دستی و استفاده از لوازم جانبی و یراق آلات مدرنی مانند فلز، شیشه و سنگ طراحی شده است. نئوکلاسیک، در لغت، به معنای مدرن کلاسیک است. این نوع سبک کابینت برگرفته از معماری قرن هجدهم و نوزدهم اروپا است. کابینت نئوکلاسیک، کابینت نسخه به روز شده و مدرن از کابینت آشپزخانه است. کابینت نئوکلاسیک دارای تاج، زیر چراغ، ستون ها و درهای حکاکی شده، است و بعلاوه دارای جنس و متریالی متناسب با سبک و سیاق آن است.

برخی از ویژگی های کابینت سبک نئوکلاسیک عبارتند از:

  • استفاده از چوب با کیفیت بالا، مانند گردو و بلوط پولیشی یا وکیوم شده بادوام برای طراحی کابینت.
  • تزئینات دستی و حکاکی های نه چندان پیچیده بر روی درهای کابینت.
  • استفاده از نگین های شیشه ای در کابینت ها.
  • استفاده از جزئیات فلزی برای بالا بردن شکوه و زیبایی.
  • استفاده از رنگ های متنوع مانند سفید، خاکستری، آبی، طوسی و غیره.
  • استفاده از دستگیره های فلزی یا سرامیکی برای در کابینت.
  • استفاده از لوازم جانبی و یراق آلات مدرن مانند شیشه و فلز برای بالا بردن ظاهر و کیفیت کابینت آشپزخانه.

کابینت سبک نئوکلاسیک معمولاً با انواع دکوراسیون داخلی مانند دکوراسیون داخلی مدرن، دکوراسیون داخلی کلاسیک و الگوهای دیگری که با آشپزخانه ها سازگار هستند، استفاده می گردد. این سبک با ترکیب قطعات مدرن و کلاسیک، می تواند به خوبی حس لوکس و لاکچری بودن را در دیزاین آشپزخانه پیاده کند. کابینت سبک نئوکلاسیک با داشتن یک ظاهر بسیار زیبا، ظرافت و طراحی های شیک، به عنوان یکی از سبک های محبوب آشپزخانه ها در دنیای دکوراسیون داخلی شناخته می گردد.

در صورتی هر یک از انواع سبک های کابینت آشپزخانه فوق را پسندیده اید، می توانید به مراجعه به وب سایت خدماتی آرشام دکور، تازه ترین مدل های آن سبک کابینت را مشاهده و بخرید. این مجموعه در بازسازی آشپزخانه و طراحی دکوراسیون آن با کابینت و کمد، توانسته رضایت مشتریان خود را کسب کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "انواع سبک کابینت آشپزخانه؛ مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع سبک کابینت آشپزخانه؛ مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید