ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه های اصلی این اداره کل ایجاد سه بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت برای این هنرمندان است.

ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از ایرنا، مجید صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ایجاد این بازارچه ها در کهگیلویه و بویراحمد می طلبد که مسئولان استانی و کشوری برای تامین اعتبار برای آن ها کوشش بیشتری داشته باشند.

وی اضافه نمود: بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر یاسوج در تاریخ 28 اسفند سال گذشته افتتاح شد و هنرمندان در این بازارچه سنتی واقع در 24 غرفه در خیابان گلستان 10شهر یاسوج مشغول فعالیت هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: این صندلی به صورت موقت به بازارچه دائمی صنایع دستی استان در شهر یاسوج اختصاص یافته اما در شان هنرمندان صنایع دستی این استان نیست.

صفایی بیان نمود: در آینده نزدیک با همکاری و تعامل با شهرداری این شهر بازارچه جدید برای هنرمندان صنایع دستی در یاسوج ایجاد خواهد شد.

وی عنوان نمود: به منظور تشویق هنرمندان، معرفی صنایع دستی این استان، فراوری و فروش بیشتر محصولات آن ها و ایجاد اشتغال بازارچه های موقت فصلی نیز در شهرستان های هشتگانه کهگیلویه و بویراحمد برپا خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: همچنین آموزش بیشتر فراگیران هنرهای صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان این هنر بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است.

35 هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعال هستند که 6 هزار نفر از آنان از سال 1394 تاکنون کارت شناسایی دریافت نموده اند.

هم اکنون 120 کارگاه صنایع دستی در استان فعالیت می نماید.

سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد.

بیشترین دست بافته ها در شهرستان های دنا و گچساران فراوری می گردد.

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید