بهره مندی 1600 کودک مبتلا به سوء تغذیه از سبد غذایی در استان سمنان

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، قائم مقام کمیته امداد سمنان از بهره مندی یک هزار و 615 کودک مبتلا به سوء تغذیه استان از سبد غذایی اطلاع داد.

بهره مندی 1600 کودک مبتلا به سوء تغذیه از سبد غذایی در استان سمنان

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از ایسنا، محمد قوسی اظهار کرد: این اقدام در راستای محرومیت زدایی و جلوگیری از فقر تغذیه ای و به منظور تامین حداقل احتیاج غذایی بچه ها احتیاجمند زیر 6 سال استان که سرپرستان آنها توانایی اقتصادی کافی را ندارند ایجاد شده است.

قائم مقام کمیته امداد سمنان بابیان اینک ه مادران شیرده تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان نیز از سبد غذایی بهره مند شدند، اضافه نمود: در کمیته امداد کوشش شده تا برای جلوگیری از سوءتغذیه بچه ها و بهبود درمان آنان نگاه به این مادران نیز در اولویت قرار گرفته است تا از سوءتغذیه احتاقتصادی بچه ها جلوگیری گردد.

وی بابیان این که میانگین دریافتی هر کودک مبتلابه سوءتغذیه در استان ماهانه 95 هزار تومان است، ادامه داد: در هشت ماهه امسال 12 هزارو 700 بسته غذایی بین این بچه ها توزیع شده است.

قائم مقام کمیته امداد سمنان بابیان اینکه یک هزار و 615 کودک مبتلابه سوء تغذیه استان از سبد غذایی در امسال بهره مند شدند، اضافه نمود: این اقدام در راستای محرومیت زدایی و جلوگیری از فقر و تغذیه به منظور تامین حداقل احتیاج غذایی بچه ها احتیاجمند زیر 6 سال استان که سرپرستان آنها توانایی اقتصادی کافی را ندارند ایجاد شده است.

قوسی بابیان این که برای جلوگیری از سوء تغذیه بچه ها در بازه زمانی 6 ماهه بچه ها تحت حمایت این نهاد مورد پایش قرار می گیرند اظهار داشت: کلاس و کارگاه های آموزشی و طرح های پیشگیری برای این افراد برگزار می گردد تا این موارد بیماری را به حداقل کاهش دهیم.

وی با اشاره به این که سبد غذایی ویژه بچه ها زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است، گفت: زمینه مشارکت خیران برای یاری به بهبود تغذیه بچه ها زیر پنج سال نیز فراهم است و خیران می توانند با حمایت از طرح همسفره در تأمین منابع اقتصادی مورد احتیاج برای برطرف سوء تغذیه بچه ها زیرپنج سال مشارکت نمایند.

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان به 360 مددجو دارای بیماری صعب العلاج، سرطانی و خاص که ماهانه هزینه های درمانی زیادی دارند اشاره نمود و گفت: اگرچه حمایت های کمیته امداد تا حدودی به بهبود شرایط آنان یاری می نماید اما ورود خیران و نیکوکاران می تواند آلامی بر درد این عزیزان باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بهره مندی 1600 کودک مبتلا به سوء تغذیه از سبد غذایی در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 1600 کودک مبتلا به سوء تغذیه از سبد غذایی در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید