جام ملت های آفریقا؛ صعود یاران محمد صلاح به فینال

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، خبرگزاری خبرنگاران- مصر به لطف درخشش محمد ابوجبل دروازه بان 33 ساله خودش، در ضربات پنالتی بر کامرون میزبان غلبه کرد و در ملاقات پایانی جام ملت های آفریقا حریف سنگال شد.

جام ملت های آفریقا؛ صعود یاران محمد صلاح به فینال

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، شاگردان کارلوس کی روش بار دیگر به مدت 120 دقیقه تسلیم نشدند و در سرانجام مزد کوشش خود را گرفتند. شاید وینسنت ابوبکر به قول خودش تحت تاثیر نمایش های محمد صلاح قرار نگرفته باشد اما قطعا حالا متوجه قدرت ابوجبل و هم تیمی هایش شده است. تیم ملی مصر با شکست کامرون، خود را به فینال جام ملت های آفریقا رساند تا کاپیتان مصر در این بازی با هم تیمی خود در لیورپول یعنی سادیو مانه رقابت کند.

تیم های ملی کامرون و مصر پنجشنبه شب در دومین ملاقات مرحله نیمه نهایی جام ملت های آفریقا به مصاف هم رفتند که مصر با فزونی در ضربات پنالتی راهی فینال شد. 90 دقیقه این مسابقه گلی در بر نداشت و تنها اتفاق مهم آن، اخراج کارلوس کی روش در دقایق سرانجامی بازی بود که به علت اعتراض شدید به باکاری گاساما داور مسابقه، از کنار زمین اخراج شد. در 30 دقیقه وقت اضافه هم گلی به ثمر نرسید تا نتیجه این مسابقه در ضربات پنالتی معین گردد.

در ضیافت پنالتی ها شاگردان کارلوس کی روش پیروز تر بودند و از طریق زیزو، محمد عبدالمنیر و مهند لاشین به گل رسیدند. وینسنت ابوبکر نیز تنها گلزن کامرون از روی نقطه پنالتی بود و هارولد موکودی، جیمز لیسیلیکی و کلینتون انجیه نتوانستند پنالتی های خود را به تور دروازه مصر برسانند. به این ترتیب تیم ملی کامرون از ساعت 19:30 روز یکشنبه (به وقت ایران)، در ملاقات رده بندی جام ملت های آفریقا مقابل بورکینافاسو صف آرایی می نماید و تیم های سنگال و مصر، از ساعت 22:30 همان روز در فینال رقابت ها به میدان می فرایند. ملاقات فینال تقابل دو ستاره لیورپول یعنی محمد صلاح کاپیتان مصر و سادیو مانه مهاجم زهردار سنگال خواهد بود.

کارلوس کی روش در جریان ملاقات تیم ملی مصر مقابل کامرون از طریق داور مسابقه اخراج شد. کامرون و مصر برای راهیابی به فینال AFCON به مصاف هم رفتند. دومین ملاقات مرحله نیمه نهایی جام ملت های آفریقا 2021 میان کامرون و مصر برگزار گردید. یکی از اتفاقات جالب توجه این جدال حساس، اخراج کارلوس کی روش از طریق داور مسابقه بود. سرمربی پرتغالی در دقیقه 90 بازی، به علت اعتراض به تصمیم باکاری گاساما، از طریق این داور گامبیایی با دریافت کارت قرمز اخراج شد تا مجبور به ترک جایگاهش در کنار زمین بازی گردد. این سومین کارتی بود که کی روش در طول رقابت های AFCON 2021 دریافت کرد ، در حالی که هیچ کدام از شاگردان او در جریان تورنمنت این تعداد کارت را دریافت نکرده اند.

روز گذشته نیز سنگال در یک بازی مجذوب کننده و دیدنی، با شکست دادن بورکینافاسو به فینال جام ملت های آفریقا رسید. سنگال که هرگز قهرمان جام ملت های آفریقا نشده، برای سومین بار به ملاقات نهایی این رقابت ها رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "جام ملت های آفریقا؛ صعود یاران محمد صلاح به فینال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام ملت های آفریقا؛ صعود یاران محمد صلاح به فینال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید