حضور استاندار خراسان شمالی در آخال گامی برای توسعه روابط بین دو استان است

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، یاز محمد قربان اُف گفت:از استاندار خراسان شمالی به جهت پیگیری اجرای تفاهم نامه بین استان آخال و خراسان شمالی تشکر میکنم و امیدواریم سفر استاندار و هیات همراه از امروز سبب تقویت روابط بین استان آخال و خراسان شمالی گردد.

حضور استاندار خراسان شمالی در آخال گامی برای توسعه روابط بین دو استان است

استاندار آخال گفت : کشور ترکمنستان بعنوان کشوری بی طرف و داشتن سیاست در های باز پس از استقلال این کشور را دارد.

یاز محمد قربان اُف امضای تفاهم نامه بین دو استان در حضور روسای جمهور ایران و ترکمنستان در سفر اخیر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران را نشان از عزم جدی دو طرف برای توسعه روابط دانست و گفت : ملاقات با استاندار خراسان شمالی و هیات همراه و تبادل تجربیات یکدیگر برای ما بسیار مهم است.

او بعلاوه حسن همجواری و اشتراکات قومی و فرهنگی را از جمله عوامل تقویت و توسعه روابط بین دو استان ذکر کرد و گفت :برگزاری بزرگداشت مختوم قلی شاعر بزرگ ترکمن را بمعنای احترام دو کشور ایران و ترکمنستان به یکدیگر است.

قربان اف توسعه روابط بین دو استان را در بخش های مختلف مهم دانست و گفت : صنایعی همانند فراوری بنزین از گاز و کارخانجات نساجی در استان آخال بعنوان یک منطقه پیشرفته در صنعت در حال فعالیت است.

او گفت : حمایت از بازرگانان و کارآفرینان کوچک و میانه از اولویت های کاری در استان آخال است و پیشنهادات استاندار خراسان شمالی را به وسیله مجاری دیپلماتیک به مرکز ارسال خواهیم نمود و اعتقاد داریم این پیشنهادات به نفع توسعه روابط بین دو استان خواهد بود.

وبلاگ ادکلن شنل خراسان شمالی بجنورد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حضور استاندار خراسان شمالی در آخال گامی برای توسعه روابط بین دو استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور استاندار خراسان شمالی در آخال گامی برای توسعه روابط بین دو استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید