خبرنگاران افزایش گستره مخاطب با برگزاری آنلاین و فیزیکی جشنواره ها

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، تهران- خبرنگاران- عضو شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی معتقد است ترکیبی از برگزاری آنلاین و فیزیکی جشنواره ها می تواند باعث دسترسی همه علاقه مندان در سراسر کشور شود.

خبرنگاران افزایش گستره مخاطب با برگزاری آنلاین و فیزیکی جشنواره ها

محمدرضا بهشتی منفرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی وبلاگ ادکلن شنل درباره برگزاری جشنواره ها و چالش هایی که شیوع ویروس کرونا در سال گذشته برای سینما به وجود آورده است، گفت: برگزاری جشنواره ها در سالی که ویروس کرونا بسیاری از فعالیت ها را تعطیل یا نیمه تعطیل کرده است قطعا می تواند رورنه امیدی برای اهالی سینما باشد زیرا شرایط به گونه ای است که حتی با توجه به همه گیری کرونا همچنان تولیدات با شرایط خاص و رعایت نکات بهداشتی اجرا شده و ما از این نظر در جشنواره ها با مشکل روبرو نیستیم.

وی با اشاره به اینکه بخش انیمیشن و پویانمایی جشنواره فیلم کوتاه رضوی در سال های گذشته نیز در استان گرگان برگزار شده است، اضافه کرد: سال جاری اتفاق خوبی که در جشنواره رضوی شاهد آن هستیم تجمیع همه بخش های جشنواره از جمله مستند و داستانی در شهر گرگان است. 6 دوره اول این جشنواره در مرکز برگزار شد که با تصمیماتی که بعدها اتخاذ شد بنا شد که استان یزد و گلستان نیز میزبان این رویداد باشند.

بهشتی منفرد، ادامه داد: اینکه جشنواره ها از حالت متمرکز از تهران خارج شوند یکی از سیاست های سازمان سینمایی به شمار می رود. این یکی از تصمیمات بسیار خوبی است که در این سال ها نسبت به آن اهتمام ویژه ای از طرف مسئولین وجود داشته و باعث شده تا گستره جشنواره های سینمایی بسیار وسیع تر گردد. این تمرکزی که در سال های گذشته در تهران اتفاق افتاده بود باعث شده بود تا بسیاری از استعدادها و علاقه مندان هیچ بهره ای از این رویدادها نبرند.

وی با بیان اینکه جشنواره رضوی بخش های زیادی در حوزه های مختلف دارد، گفت: کارگاه های آموزشی که انجمن سینمای جوانان برای عزیزان علاقه مند در استان گلستان در روزهای گذشته برگزار کرد از جمله فعالیت ها و دستاورهای جشنواره فیلم کوتاه رضوی در این دوره است. به هرحال این اتفاقات در کنار برگزاری جشنواره، ایجاد انگیزه مضاعف برای مشتاقان و علاقه مندان خواهد کرد.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره رضوی با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه رضوی سال هاست که برگزار می گردد و از اعتبار خوبی نیز برخوردار است، افز: در طول سالیان مختلف فراز و فرودهایی را در این جشنواره شاهد بودیم. این جشنواره از آنجا که یک جشنواره موضوعی محسوب می گردد هرچه بتواند دامنه موضوعات مرتبط با جشنواره را افزایش دهد و از مستقیم گویی در آثار بپرهیزد قطعا روز به روز شاهد اثرگذاری و پیشرفت آن در میان جشنواره های معتبر سینمایی در کشور خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال این جشنواره یک شور و نشاطی را در جامعه هنری این استان و حتی استان های همجوار به وجود خواهد آورد که دستاوردهای آن سال های بعد بروز و ظهور خواهد کرد. همین نکته در جشنواره سینما حقیقت هم رخ داد که با برگزاری آنلاین این دوره همه علاقه مندان در سرتاسر ایران توانستند از آن بهره مند شوند.

مدیر اجرایی جشنواره سینما حقیقت همچنین اظهار کرد: به جهتی که من سال هاست در جشنواره سینما حقیقت نیز به عنوان مدیر اجرایی حضور دارم، واقعا برگزاری جشنواره های سینمایی در سال جاری مدیران و دبیران جشنواره ها را در یک چالش جدی قرار داد. به هر حال بسیاری از فیلمسازان در حوزه کوتاه و مستند نگران به سرقت رفتن آثار خود هستند و از همین رو خیلی با برگزاری آنلاین جشنواره ها موافقت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: البته درباره جشنواره های محدودتری مانند جشنواره رضوی این امکان وجود دارد که با ترکیبی از برگزاری آنلاین و فیزیکی شاهد تحقق اهداف جشنواره ها در این سال سخت باشیم. البته همه این ها به زمان برگزاری این جشنواره برمی گردد که باید ببنیم شرایط کشور چگونه خواهد بود.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به دبیری سعید نجاتی با موضوع سیره علمی و عملی امام رضا (ع) به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اسفند ماه سال جاری برگزار می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش گستره مخاطب با برگزاری آنلاین و فیزیکی جشنواره ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش گستره مخاطب با برگزاری آنلاین و فیزیکی جشنواره ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید