خبرنگاران سمینار تاثیر تحریم های یکجانبه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، لندن - خبرنگاران - سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، از برگزاری سمینار تحریم های یکجانبه و تاثیرهای آن در سایه همه گیری کرونا در وین پایتخت اتریش اطلاع داد.

خبرنگاران سمینار تاثیر تحریم های یکجانبه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، کاظم غریب آبادی روز آدینه در گفت وگو با وبلاگ ادکلن شنل توضیح داد: این سمینار به ابتکار نمایندگی های دائم ایران، کوبا و ونزوئلا در وین در روز دوشنبه 10 آذرماه و با مشارکت گزارشگر ویژه اقدامات زورمدارانه یکجانبه سازمان ملل، رییس مرکز همکاری های جنوب، سفرا و نمایندگان 36 کشور، به طور مجازی برگزار می گردد.

در جریان نشست تیرماه سال گذشته که با عنوان اقدام های قهری یکجانبه و تاثیرات آن برگزار گردید، شرکت نمایندگان با صدور بیانیه ای تاکید کردند که توسل به تحریم های یکجانبه نباید از سوی جامعه بین الملل به عنوان یک گزینه مورد قبول واقع گردد.

در این بیانیه تصریح شد: اگرچه همواره ادعا شده که هدف تحریم ها دولت ها می باشند، با این حال، مردم یک کشور هستند که رنج بیشتر را متحمل می شوند. تحریم ها معمولاً پیامدهای نامتناسبی را بر روی حقوق مردم همانگونه که در میثاق بین المللی حقوق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تصریح شده است، دارند.

تحریم ها می توانند از جمله حق حیات را به خطر اندازند، حق غذا، شغل مناسب و استانداردهای اساسی زندگی را محدود نموده، حق مشخص سرنوشت را به چالش انداخته، و رژیم های بهداشتی و غذایی را ضعیف نموده و در جهت توسعه، مانع ایجاد می نمایند. به علاوه، تحمیل تحریم های با پیامدهای منفی حقوق بشری بر اساس حقوق بین الملل، غیر قانونی بوده و نه فقط دولت تحمیل نماینده مسئول نقض حقوق بشر بوده، بلکه دیگر دولت ها نیز مقید به اجرای چنین اقداماتی نیستند.

بیانیه یادشده با بیان اینکه آمریکا در صف اول این رفتار غیر قانونی قرار گرفته است خاطر نشان کرد: این کشور، از این روش به عنوان ابزاری برای تحمیل و همچنین اجبار به تغییر در سیاست دیگر کشورها استفاده می نماید. در طول دهه های گذشته، آمریکا از هرگونه تلاشی برای توسل به تحریم تجارت ها، اخلال در جریان سرمایه گذاری و اقتصادی، بلوکه کردن دارایی ها، و منع مسافرت به منظور تحمیل خواسته های خود بر دیگر کشورها چشم پوشی ننموده است. آمریکا که خود را پلیس خود خوانده جهانی می داند، هرگونه هنجار و حقوق بین المللی را پایمال می نماید.

این بیانیه یادآور شد: ما سه کشور (کوبا، ایران و ونزوئلا)، جزو قربانیان این تجاوز بین المللی و تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا هستیم و در دفاع از اصول مربوط به حق مشخص سرنوشت، عدم مداخله، و برابری ملت ها، با این عقیده که چندجانبه گرایی و حقوق بین الملل بایستی پاسخ تدابیر قهری یکجانبه باشد، محکم ایستاده ایم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سمینار تاثیر تحریم های یکجانبه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سمینار تاثیر تحریم های یکجانبه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید