خبرنگاران مربی تیم فوتبال دختران: لژیونر شدن بازیکنان، نیازمند رایزنی فدراسیون است

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، تهران- خبرنگاران- مربی تیم فوتبال دختران زیر 23 سال گفت: حضور زنان فوتبالیست در تیم های مطرح اروپایی و آسیایی نیازمند رایزنی فدراسیون است زیرا تیم های مطرح اروپایی بازی های زنان ایرانی را نمی بینند.

خبرنگاران مربی تیم فوتبال دختران: لژیونر شدن بازیکنان، نیازمند رایزنی فدراسیون است

مریم حسن زاده روز شنبه در گفت وگو با وبلاگ ادکلن شنل گفت: در این مدت اردوی خاصی برگزار نشد و از برخی از مربیان برنامه ها را گرفتند و اکنون کرونا هم مزید بر علت شد. وقتی تعداد اردوها بیشتر باشد کیفیت بازی های تیم ملی افزایش می یابد. در کنار آن باید برای ملی پوشان دیدارهای محبت آمیز برگزار کنند. هر چند در رده سنی زیر 16 و 19 سال در اسفند و فروردین به مسابقات آسیایی اعزام داریم و امیدوارم هر چه زودتر اردوها آغاز شود تا آنان نتیجه بهتری کسب کنند. در رده های پایه مسابقات باشگاهی زیادی نداریم و این قضیه فرایند کار را برای جمع کردن بازیکنان و استعدادیابی سخت می کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته فستیوالی برای استعدادیابی برگزار شد و از آن زمان تا به امروز بازیکنان کار نکردند و تعداد کمی از بازیکنان تمرین کرده اند و این امر کار ما را برای آماده کردن بازیکنان سخت می کند. بازی های محبت آمیز ما خیلی کمتر و این امر در نتیجه گیری تیم تاثیر می گذارد. تیم های کشورهای دیگر از نظر امکانات و مسابقات محبت آمیز در شرایط بهتری قرار دارند.

مربی تیم فوتبال دختران درخصوص تمایل تیم های سری آ ایتالیا برای جذب گلنوش خسروی و پیوستن یاسمن فرمانی به تیم شالروای بلژیک گفت: ابتدا باید به این دو فوتبالیست کشورمان تبریک بگویم. با فرمانی در باشگاه استقلال و با خسروی در تیم زیر 19 سال کار کردم. اگر بازیکنان دیگر بخواهند در تیم های اروپایی یا آسیایی حضور یابند، باید سطح تیم ملی بالا برود. آنان سطح خود را در بازی های لیگ نشان می دهند وقتی بازی های محبت آمیز با تیم های اروپایی برگزار نکنیم دیده نمی شویم اما بازیکنان خوبی داریم که می توانند در کشورهای اروپایی بازی کنند.

وی ادامه داد: مشکل این است که بودجه کمی برای بازی های محبت آمیز تیم ملی زنان در نظر می گیرند و کشورهای اروپایی هم با تیم هایی بازی می کنند که همسطح آنان باشد یا منفعتی برای آنان داشته باشد. با این حساب باید پولی بدهیم تا با ما بازی کنند و امیدوارم فدراسیون برنامه ریزی قوی تری داشته باشد و از فیفا درخواست کند تا به صورت نمادین هم که شده بازی تدارکاتی با تیم های اروپایی داشته باشیم. حضور بازیکنان در تیم های مطرح اروپایی و آسیایی نیازمند رایزنی است.

حسن زاده اعلام کرد: در این 7 سال مربی تیم ملی در رده های مختلف بودم و اگر برنامه ای باشد دوست دارم تا به تیم ملی کمک کنم. به دلیل هزینه های بالا باشگاه های زیادی تمایل به تیم داری در فوتبال زنان ندارند. باشگاه استقلال در چند ماه گذشته ابراز تمایل برای تیم داری در بخش زنان کرده بود. نیمی از طرفداران استقلال و پرسپولیس زنان هستند و حق فوتبال زنان است تا این باشگاه ها در آن تیم داری و 2 میلیارد برای فوتبال زنان هزینه کنند تا قهرمان لیگ شوند. ضعف مدیریت باشگاه ها در جذب حامیان مالی برای زنان زیاد است و آنان تنها در رشته ای تیم داری می کنند که متزلزل نشود. مسوولان فدراسیون باید فوتبال زنان را بیشتر حمایت کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مربی تیم فوتبال دختران: لژیونر شدن بازیکنان، نیازمند رایزنی فدراسیون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مربی تیم فوتبال دختران: لژیونر شدن بازیکنان، نیازمند رایزنی فدراسیون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید