خبرنگاران 300 آزمایش نمونه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شد

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، زاهدان- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: تا به امروز 300 نمونه آزمایش کرونا در تنهاترین آزمایشگاه این ویروس در حوزه دانشگاه ایرانشهر انجام شده است.

خبرنگاران 300 آزمایش نمونه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شد

دکتر مهران امینی فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ادکلن شنل گفت: این آزمایشگاه با زیربنای 150 مترمربع دوم فروردین امسال با اعتبار بیش از 20 میلیارد ریال در کلینک ویژه تخصصی وحدت ایرانشهر به بهره برداری رسید.

وی افزود: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ایرانشهر، اقدامی مهم و ارزشمند در پیگیری درمان بیماریهای واگیر ویروسی در منطقه بحساب می آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این آزمایشگاه ازنوع تشخیص آزمایشگاهی بالینی و تحقیقاتی pcr است که صرفا در مراکز آموزشی و پژوهشی کشور و دانشگاههایی که توانایی علمی و نیروی تخصصی داشته باشند دایر می شود و برای اخذ مجوز آن فرایند کاملا فنی تخصصی را باید طی کرد.

امینی فرد گفت: یکی از اساسی ترین چالش های جنوب سیستان و بلوچستان شناسایی و پیگیری درمان بیماران ایدز،هپاتیت، آنفلوآنزا و تب کریمه کنگو و مجموع بیماریهای واگیر ویروسی بود که با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید-19 علاوه بر کاهش وقت و هزینه، تسهیل و تسریع شناسایی و درمان بیماران را شاهد خواهیم بود.

وی شرح داد: تحقق این امر مهم و استقرار، تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه با دوهفته رایزنی فشرده و حرکت جهادگونه مسئولان دانشگاه با وزیر بهداشت و درمان و رییس مرکزمدیریت بیماریهای واگیر و انستیتو پاستور ایران اقدامی مهم، ارزشمند و ماندگار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان نمود: راه اندازی این آزمایشگاه زودتر از برنامه های توسعه ای وزارت بهداشت در راستای افزایش مراکز شناسایی سریع بیماران کرونایی بوده و با پیگیری های اجرا شده راه اندازی آن جلوتر از برنامه زمانی مدنظر اقدام شد.

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستان های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 300 آزمایش نمونه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 300 آزمایش نمونه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید