خیابان های قطر در تسخیر طراح ایرانی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، این روز ها معابر عمومی قطر رنگ و بوی جام جهانی را گرفته و در این میان پوستر های نماد این دوره که به وسیله یک گرافیست ایرانی طراحی شده در همه جا دیده می گردد.

خیابان های قطر در تسخیر طراح ایرانی

در شب قرعه کشی مرحله گروهی جام دنیای قطر بود که به طور رسمی از نماد این دوره از بزرگترین جشن فوتبالی ملی دنیا رونمایی شد.

از جام دنیای 1966 انگلیس که این کشور از یک شیر به نام ویلی به عنوان نماد جام دنیای استفاده کرد تا کنون عروسک ها و نماد های مختلفی برای هر جام دنیای طراحی شده که تماشا آن یادآور روز های آن جام و بازی های خاطره انگیزش است.

در این جام دنیای نیز قطر از پوشش خاص مردان این کشور برای طراحی نماد مسابقات استفاده نموده است. این نماد که لعیب نام دارد از کوفیه سفید که سربند رایج در پوشش مردان عرب است الهام گرفته شده، اما در پایین آن نقش و نگاره های اسلیمی که زنان در زیور با حنا از آن استفاده می نمایند نیز به کار گرفته شده است.

لعیب مانند همه نماد های به کار رفته در ادوار گذشته جام دنیای چهره ای خندان و نشاط آور دارد که این روز ها در سراسر قطر دیده می گردد. نکته جالب توجه این است که طراح این نماد سیدحسین اجاقی، گرافیست ایرانی بوده که حالا طرح او در برابر چشم های همه مردم دنیا قرار گرفته است.

پوستر های مختلفی از لعیب در سراسر دوحه و دیگر شهر های قطر به چشم می خورد که از جالب ترین آن ها در آغوش کشیدن و بالا بردن کاپ معروف این مسابقات است که شاید به رویای دور و دراز قطری ها برای لمس این جام اشاره دارد. کشوری کوچک با جاه طلبی های بزرگ که حالا امیدوار است علاوه بر میزبانی خوب، بازی های خوبی را نیز به نمایش بگذارد.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو

به "خیابان های قطر در تسخیر طراح ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان های قطر در تسخیر طراح ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید