شناخت پیشینه شهداد منوط به راه اندازی موزه مردم شناسی است

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور با اشاره به حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهداد کرمان گفت:راه اندازی یک موزه محلی مردم شناسی در این منطقه می تواند گردشگران را با پیشینه تاریخی و تمدن این شهر کهن آشنا کند.

شناخت پیشینه شهداد منوط به راه اندازی موزه مردم شناسی است

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی کرمان، مصطفی ده پهلوان در حاشیه بازدید از ظرفیت های گردشگری و تاریخی شهداد به پیشنه تاریخی این منطقه اشاره نمود و اضافه نمود: ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی منطقه ثبت جهانی شهداد بسیار شاخص و برجسته است.

وی ادامه داد:اما به علت مسائل مالی تا به امروز اعتباری برای مشخص مسیرهای گردشگری شهداد اختصاص نیافته است.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور اضافه نمود: کوشش می کنیم بستر فعالیت های علمی، پژوهشی و تاریخی منطقه شهداد را آماده کنیم و بازنگری و مطالعات باستان شناسی آن را در اولویت کار قرار دهیم.

ده پهلوان اعلام کرد: باید در کنار جاذبه های لوت ظرفیت های میراث فرهنگی شهداد را هم به مردم معرفی کنیم.

او اعلام نمود: سفر به شهداد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و امیدواریم بحث های علمی و پژوهشی مرتبط با شهداد پیگیری گردد و با حمایت وزارت و اداره کل میراث فرهنگی شاهد راه اندازی موزه در شهر تاریخی شهداد باشیم.

معرفی پیشینه تاریخی شهداد به عنوان مکمل گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز از شهداد به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری یاد کرد و گفت: باید پیشینه تاریخی شهداد هم در کنار جاذبه های طبیعی لوت به عنوان مکمل گردشگری به جهان معرفی گردد.

سعید شاهرخی اضافه نمود: غنای میراث فرهنگی شهداد به مقدار بیابان لوت ارزشمند و با اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه سایت باستان شناسی شهداد مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد است اعلام نمود: میراث کشاورزی و قدمت پنج هزارساله شهداد که کرت بندی کشاورزی آن هنوز قابل مشاهده است در جهان بی نظیر و بی بدیل است و قدمت این حوزه می تواند برای جامعه علمی و کشاورزی جهان مهم باشد.

منبع: دنیای سفر

به "شناخت پیشینه شهداد منوط به راه اندازی موزه مردم شناسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناخت پیشینه شهداد منوط به راه اندازی موزه مردم شناسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید