نگاهی ویژه باشکوه ترین قلعه های تاریخی آلمان

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، آلمان مقصدی است فوق العاده محبوب برای علاقمندان به جاذبه های تاریخی و صد البته قلعه های باستانی و پر رمز و رازی که روزی روزگاری محل اسکان و زندگی شاهان، ملکه ها، شوالیه های شجاع و بعلاوه جادوگران مشهور در طول تاریخ بوده اند. در این کشور شما به راحتی می توانید با کلی جاذبه متعدد تاریخی و باستانی که هر کدامشان روایت گر داستانی خاص و منحصر به فرد برای شما می باشند، روبرو شوید! اما در میان تمام جاذبه های تاریخی کشور، ما قصد معرفی 10 تا از باشکوه ترین قلعه های تاریخی آلمان را برای شما داریم که یقینا بازدید و داشتن اطلاعاتی در مورد بهترین قلعه های تاریخی آلمان می تواند برای بسیاری از گردشگران و گردشگر هایی که عاشق ژانر تاریخی در زمینه های مختلف هستند، مجذوب کننده باشد. پس در ادامه مطلب معروف ترین قلعه های تاریخی آلمان با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا با گشت و گذاری مختصر در قلعه های تاریخی آلمان که دست مایه ساخت بسیاری از فیلم های مختلف تاریخی در سینمای دنیا شده اند، آشنایی پیدا نمایید.

نگاهی ویژه باشکوه ترین قلعه های تاریخی آلمان

ویشرینگ - Vischering

قلعه ویشرینگ یکی از معروف ترین قلعه های تاریخی آلمان بوده که در منطقه ای به نام مانستر (Munster) واقع شده است. گفتنی است این منطقه از جمله منطقه ها باستانی کشور آلمان می باشد که به راحتی می توانید با کمی گشت و گذار در آن به تعداد زیادی از دژهای دفاعی در کنار کاخ های بزرگ و مجللی دست پیدا نمایید. این قلعه در بین بهترین قلعه های تاریخی آلمان در سال 1271 میلادی با دستور مستقیمی از سوی گرهارد فن در مارک (Gerhard von der mark) در میان خندق بزرگی که دور تا دور آن را امروزه آب فرا گرفته است، ساخته شده و به علت وجود پوشش های انبوهی از گیاهان و درختان متنوعی که آن را احاطه کرده اند، از منظره غیر قابل توصیفی برخوردار می باشد. سازه اصلی این قلعه از ماسه و سنگ ساخته شده و متشکل است از دیوارهای دفاعی مستحکم، کلیسا و بعلاوه یک پل متحرک برای دسترسی به آن طرف خندق! البته ناگفته نماند امروزه یک رستوران و یک موزه نیز برای این قلعه تاریخی در نظر گرفته شده تا شما بتوانید در صورت تمایل از آن ها نیز استفاده نمایید و یک روز مجذوب نماینده گردشگری را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

هایدلبرگ - Heidelberg

هایدلبرگ نام یکی از باشکوه ترین قلعه های تاریخی آلمان است که فارغ از قلعه تاریخی موجود در خود می تواند یک گزینه ایده آل برای کسانی باشد که علاقه زیادی به تماشای معماری های باستانی و بعلاوه آثار هنری مربوط به عصر رنسانس دارند. شهر هایدلبرگ در بخش جنوب غربی آلمان و درست در مقابل رودخانه نکار (Neckar) واقع شده و بر روی تپه مجاور آن، یک قلعه بسیار بزرگ و تماشای به همین نام یعنی قلعه هایدلبرگ قرار گرفته که البته در مقابل سایر بناهای تاریخی کشور آلمان و قلعه های مختلفی که در این مطلب به معرفی آن ها خواهیم پرداخت، از جاذبه های تماشای زیادی خصوصا در فضای داخلی خود برخوردار نمی باشد ولی با این حال نباید از عظمت و شکوه آن که از دوردست ها نیز کاملا نمایان است، غافل شد! این قلعه که از ترکیب معماری عصر رنسانس در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده، در طول تاریخ بارها و بارها دچار خرابی و آسیب دیدگی شده که از مهمترین این دفعات بایستی به تخریب آن در طول جنگ سی ساله آلمان ها با قدرت های مرکزی اروپا که نتایج وحشتناکی برای آن داشت و بعلاوه آتش گرفتن قلعه در بین بهترین قلعه های تاریخی آلمان در اثر برخورد یک صاعقه از آسمان، اشاره نمود. البته از قلم نیوفتد که بعد از اتمام جنگ سی ساله آلمان ها و انعقاد قرارداد وستفالی برای ایجاد آتش بس میان ابر قدرت های اروپای مرکزی، دولت سلطنتی آلمان در راستای بازسازی و بازسازی خرابی های قلعه هایدلبرگ برآمد و توانست بخش های زیادی از قلعه را که تقریبا بطور کامل از بین رفته بودند را دوباره از نو بسازد اما این بازسازی و بازسازی خیلی دوام نداشت و با آتش گرفتن این قلعه تاریخی در سده هجدهم میلادی به وسیله اصابت یک صاعقه به آن دوباره این قلعه دچار خرابی های متعددی شد که از آن زمان تا به امروز دیگر هیچ طرح اساسی برای بازسازی جامع و بازسازی کلی این بنای باستانی از سوی دولت فدرال آلمان ارائه و انجام نشده است!

زیگمارینن - Sigmaringen

زیگمارینن نام یکی از شهرهای استان بادن وورتمبرگ است که در دل خود یک بنای زیبا و مجذوب نماینده و البته بسیار تاریخی را قرار داده است. قلعه زیگمارینن یکی از باشکوه ترین قلعه های تاریخی آلمان است که در بازه زمانی زیادی بین سده های 16 تا 19 میلادی، محل اقامت حاکمان وقت منطقه زیگمارینن بوده و مسیر زندگی بسیاری از شاهزادگان آلمانی نیز از این قلعه عبور کرده است! این قلعه تاریخی در بین باشکوه ترین قلعه های تاریخی آلمان در ابتدا از وسعت کنونی خود کاملا بی بهره بوده و در گذر زمان بخش های مختلفی در طول سلطنت پادشاهان مختلف کشور آلمان به آن اضافه شده است. شایان ذکر است که قلعه زیگمارینن در قرن یازدهم میلادی ساخته شده و تا به امروز مورد بازسازی و بازسازی های متعددی قرار گرفته و امروزه نیز ساختمان اصلی این قلعه باشکوه تبدیل شده به یک موزه مجذوب نماینده که در آن تعداد زیادی از آثار هنری عصرهای مختلف تاریخی و بعلاوه سبک های گوناگون معماری به چشم می خورند.

لیختنشتاین - Lichtenstein

از مشهورترین قلعه های آلمان که حتما نام آن را در بسیاری از فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی شنیده اید، قلعه لیختنشتاین می باشد که در سده سیزدهم میلادی و در منطقه به نام سوبیان آلپ (Swabian Alps) ساخته شده است. این قلعه فوق العاده زیبا و چشم نواز، نخستین قلعه در بین باشکوه ترین قلعه های تاریخی آلمان ساخته شده در منطقه کوهستانی سوبیان آلپ می باشد که بعدها قلعه ها و کاخ های مجلل دیگری نیز در حوالی آن ایجاد شده اند. قلعه لیختنشتاین که در حال حاضر دارای قسمت های مختلفی از جمله منطقه شکاری موسوم به فردریچ اول و یکی از قلعه های اقوام نزدیک وی می باشد، در طول تاریخ بارها دچار تغییر و تحولات اساسی حتی در نمای بیرونی خود شده که شکل و ظاهر امروزی آن در اصل حاصل بازسازی ها و بازسازی های قلعه در قرن 19 میلادی می باشد نه قرنی که این بنای بزرگ در آن ساخته شده است! علاقمندان به دانستن اطلاعات بیشتر در خصوص این قلعه تاریخی در بین باشکوه ترین قلعه های تاریخی آلمان می توانند سری به شعرها و رمان نویس نامی آلمانی ها یعنی ویلهم هول (Wilhelm Hauff) بزنند تا به اطلاعات زیادی در خصوص این قلعه قدمتی دست پیدا نمایند. فارغ از این موارد شاید برایتان جالب باشد که بدانید هنوز هم مالکیت قلعه لیختنشتاین در اختیار نوادگان کنت ووتمبرگ که نام کامل او فردریچ ویلهم الکساندر فردیناند است، قرار گرفته است که البته بازدید از آن برای عموم مردم کاملا آزاد می باشد. دولت آلمان از این قلعه تاریخی در بین معروف ترین قلعه های تاریخی آلمان با منظرهی بی نهایت زیبا یک جاذبه گردشگری مهم و برجسته برای صنعت توریسم خود ایجاد نموده و در طبقات مختلفی از آن با قرار دادن آثار هنری و تاریخی فراوان در کنار مجموعه های تماشایی از بلورهای قدیمی و سلاح های جنگی، شما جهانگرد ها و گردشگران عزیز را وادار به تماشای سایر بخش های ایجاد شده در این قلعه مجلل و تاریخی می نماید! ناگفته نماند که به هنگام وارد شدن به قلعه، راهنمایان زیادی هستند که به شما یاری خواهند نمود تا از این قلعه مبله که به سبک و سیاق قرون وسطی ای دیزاین شده، بازدید جامع و لذت بخشی را داشته باشید.

بورگ التز - Burg Eltz

یکی از قلعه های تاریخی کشور آلمان که در طول زمان و جنگ ها مختلف این کشور تقریبا هیچگاه دچار صدمه و آسیب نشده و کماکان شکل و ظاهر خود اولیه خود را حفظ کرده است، قلعه سنگی التز می باشد که در حوالی رودخانه موزِل (Moselle) قرار گرفته است. این بنای سنگی و تاریخی در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و هنوز هم در آن تعدادی از اسباب و اثاثیه های قدیمی متعلق به قرن های گذشته به چشم می خورد! در این دژ سنگی مستحکم در بین بهترین قلعه های تاریخی آلمان تا کنون سی و سه نسل از خانواده های قدیمی منطقه ساکن شده و امروزه نیز با اینکه بازدید از آن برای همگان آزاد می باشد، مالکیت اصلی آن در اختیار همین خانواده های قدیمی قرار گرفته است. در این قلعه تاریخی، مجموعه های هنری و تماشای بسیاری از جواهرات، اسلحه های جنگی و باستانی و بعلاوه ظروف چینی وجود دارد که بازدید از آن ها در کنار به نظاره نشستن اقلیم طبیعی پیرامون قلعه و بعلاوه منظره خارق العاده این بنای باشکوه نمی تواند برایتان خالی از لطف باشد!

ورنیگه روده - Wernigerode

ورنیگه روده نام یکی از قلعه های نسبتا کم سن و سال آلمانی می باشد که بر بلندای کوهستان هارز قرار گرفته است. این قلعه به علت اتمام مراحل ساخت خود در قرن 19 میلادی تقریبا از شکل و ظاهر جدیدی به نسبت سایر بناهای نام برده شده، در این مطلب برخوردار است و شاید به همین دلیل هم باشد که معمولا بازدید نمایندگان آن، راحت تر با المان های معماری به کار رفته در آن ارتباط برقرار می نمایند و اغلب مجذوب فاکتورهای رمانتیک موجود در قلعه ورنیگه روده می شوند! این بنای باشکوه و چشم نواز در حال حاضر اصلی ترین جاذبه جهانگردی و گردشگری استان زاگسن آنهالت (Saxony Anhalt) می باشد و در داخل آن در بین معروف ترین قلعه های تاریخی آلمان یک موزه مجذوب نماینده نیز برای افرادی که به این قلعه مراجعه می نمایند، قرار گرفته است.

کاخ سن سوسی - Sanssouci Palace

سن سوسی نام یکی از چهار کاخ بزرگ و مجلل سلطنتی می باشد که در اروپا از شهر فراوانی برخوردار است. این کاخ در بین بهترین قلعه های تاریخی آلمان به دستور فدریچ دوم، پادشاه امپراطوری قدرتمند پروس و در حصاری از باغ ها و مجموعه های گیاهی ساخته شده است. در این مجموعه تنها کاخ سن سوسی دیده نمی گردد و شما می توانید با ورود به مساحت کلی آن، از کاخ های باشکوه و مجلل دیگری که البته از نظر مجذوب نمایندهیت در سطح پایین تری به نسبت کاخ سن سوسی قرار گرفته، رو به رو شوید. گفتنی است کاخ فوق العاده تماشایی سن سوسی در شهر پوتسدام که مرکز استان براندنبورگ می باشد، واقع است.

هوهنزولارنز - Hohenzollern

یکی از مجذوب نماینده ترین و اصلی ترین جاذبه های تاریخی و گردگشگری کشور آلمان، قلعه هوهنزولارنز می باشد که بر بلندای کوهی با همین نام و در ارتفاعی نظیر 885 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این قلعه شاهانه نخستین نماد به قدرت رسیدن حکومت آلمان ها در عصر قرون وسطی می باشد و از این رو در بین مردم بومی این کشور از اهمیت و جایگاه خاص و بسیار ویژه ای برخوردار می باشد! بنای تاریخی و کهن هوهنزولارنز در طول تاریخ دچار خرابی ها و ویرانی های زیادی شده و به همین دلیل در دفعات زیادی مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته که اصلی ترین این دفعات آباد سازی قلعه مربوط می گردد به قرن 19 میلادی که فردریچ چهارم، شاه تازه به تخت نشسته پروس ها، درصدد احیا و ترمیم بخش های ویران شده قلعه هوهنزولارنز برآمد و توانست از آن بنایی بسازد که تا سال های متمادی زیادی پس از او نیز همیشه نشانه ای از قدرت آلمان در بخش اروپای مرکزی باشد! ناگفته نماند قلعه تماشای هوهنزولارنز در کنار منظره فوق العاده و معماری کلی خود و بعلاوه طراحی داخلی بی نظیر سالن ها و اتاق هایش، از یک موزه مجذوب نماینده نیز در بخش داخلی خود بهره مند می باشد که شما عزیزان می توانید در این موزه با نامه نگاری ها و مکاتبات افراد سرشناس جهان روبرو شوید.

نوش وانشتاین - Neuschwanstein

قلعه نوش وانشتاین که معروف است به جواهر منطقه باواریای شهر مونیخ، در سده نوزدهم میلادی به دست لودویگ دوم ساخته شده و از نظر داشتن مجذوب نمایندهیت های دیداری و بعلاوه دورنمای کلی آن که منتهی می گردد به رشته کوه های آلپ، سرزمین های همیشه با پوشش جنگلی انبوه و بعلاوه دره هوئِن شوانگو نمی توان برای آن از کلمات توصیفی که شایسته چنین بنای سنگی تاریخی در جهان است، استفاده نمایید! این قلعه که بسیاری آن را الگو و نماد طراحی کاخ های کمپانی انیمیشن سازی والت دیزنی در جهان می دانند، با معماری به سبک نئو رومانسک و با طراحی فضای داخلی که الهام گرفته از اپرای واگنر می باشد، ساخته و پرداخته شده است. قلعه نوش وانشتاین از دیرباز تا به امروز یکی از جاذبه های معروف و مشهور کشور آلمان در کل جهان بوده که همه ساله با استقبال زیادی از سوی عموم گردشگران جهانی که از اقصی نقاط جهان برای تماشا این شاهکار تاریخی جهان به آلمان سفر می نمایند، روبرو می گردد.

شورین - Schwerin

آخرین قلعه یا بهتر است بگوییم شاهکار برجسته تاریخی آلمان ها که قلعه ای است در مرکز استان مکلنبورگ یعنی شهر شورین. قلعه شورین در موقعیت مکانی خاصی قرار گرفته و درست بر روی یک جزیره کوچک در دریاچه مرکزی شهر به نام Schweriner See که سرتاسر مساحت آن را نیز پوشش می دهد، واقع شده است! از زیبایی های قلعه باستانی شورین نمی توان خیلی صحبت کرد زیرا مجذوب نمایندهیت های ظاهری و تماشای این بنای باشکوه آلمانی واقعا غیر قابل توصیف می باشد ولی خوب بد نیست لااقل در خصوص این قلعه در بین معروف ترین قلعه های تاریخی آلمان بدانید که در اسناد و مدارک تاریخی مرتبط با این قلعه، زمان ساخت آن را به سال 973 بعد از میلاد نسبت داده که البته بهتر است شما تاریخ ساخت و یا بازسازی این قلعه باستانی را که به شکل و شمایل امروزی آن تبدیل شده را بدانید که مربوط می گردد به سال های 1845 تا 1857 میلادی! در داخل قلعه شورین بخش های مختلفی زیادی همانند موزه ها و اتاق های آماده شده زیادی برای بازدید شما گردشگران و بازدید نمایندگان عزیز طراحی شده و در بسیاری دیگر از بخش های آن نیز ارگان های دولتی و پارلمانی کشور آلمان مستقر شده اند. در خصوص قلعه شورین این را نیز باید اضافه نمود که بسیاری از نگهبانان و بعلاوه بعضی از بازدید نمایندگان این بنای تاریخی و مجذوب نماینده در صحبت های خود اشاره به شنیدن صدا و حتی تماشا تصاویر مبهمی همانند بستن ناگهانی درها و تکان خوردن اشیا در این قلعه کرده که این اظهارات متعدد سبب تشدید شدن شایعه وجود روح در این قلعه باستانی شده است. فارغ از این موارد بد نیست این را هم در خصوص قلعه تاریخی شورین بدانید که این قلعه همانند دیگر قلعه های تاریخی آلمان در گذشته به عنوان استحکامات و دژهای مستحکم دفاعی مورد استفاده قرار می گرفتند که قلعه شورین نیز از این قاعده مستثنی نبوده است!

منبع: همگردی

به "نگاهی ویژه باشکوه ترین قلعه های تاریخی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی ویژه باشکوه ترین قلعه های تاریخی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید