طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت تکه ای

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، آلبالو پلو یکی از انواع غذا های سنتی و خوشمزه ایرانی است که در شهر های مختلف کشور با روش های تهیه می شود.

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت تکه ای

برنج یکی از غذا های رایج ایرانی است که به روش های مختلفی طبخ می شود. یکی از این روش ها استفاده از مواد در بین برنج است که نوعی قاطی پلو یا برنج مخلوط حساب می شود. آلبالو پلو با گوشت تکه ای یکی از انواع برنج های مخلوط است.

طعم ترش آلبالو و شیرینی شکر در لابه لای برنج، ترکیب فوق العاده ای ایجاد می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت تکه ای در ادامه با ما همراه باشید.

آلبالو پلو یکی از انواع غذا های سنتی و خوشمزه ایرانی است که در شهر های مختلف کشور با روش های تهیه می شود.

برنج 4 پیمانه

آلبالو 500 گرم

گوشت قیمه ای 300 گرم

پیاز سرخشده 1 عدد

زعفران دم کرده به مقدار لازم

کره به مقدار لازم

شکر 250 گرم

روغن مایع کمی

مرحله اول

در ابتدای کار، برنج را شسته و حدود دو ساعت زودتر با کمی نمک و آب خیس می کنیم. سپس یک قابلمه را با آب روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید. برنج را داخل آن ریخته و با کمی نمک می جوشانیم تا نیم پز شود.

مرحله دوم

سپس آن را آبکش کرده و کنار می گذاریم. آلبالو ها را از قبل هسته گرفته، و داخل یک قابلمه می ریزیم. سپس شکر را روی آن می پاشیم و می گذاریم 1 تا 2 ساعت استراحت کند. بعد روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

سپس به مدت حدودا 10 دقیقه می پزیم تا آلبالو ها نرم شود. پس از این که آلبالو ها به خوبی نرم شد آن ها را از روی حرارت برداشته و آب کش می کنیم. در ادامه آب آن را مجدد روی حرارت قرار می دهیم تا کمی غلیظ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم. سپس در تابه تفت می دهیم تا پیاز داغ به صورت برشته درآید.

مرحله پنجم

حالا آن را از تابه خارج کرده و سپس گوشت قیمه ای را به آن اضافه کرده و سرخ می کنیم. وقتی که گوشت تغییر رنگ داد، پیاز ها را همراه با نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و با هم تفت می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

یک قابلمه برداشته و کف آن را روغن می ریزیم. یک تکه نان سنگک کف آن به نام ته دیگ قرار داده و روی آن را یک لایه برنج آبکش شده می ریزیم. سپس آلبالو ها را روی برنج ریخته، مواد گوشتی را می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا مجددا یک لابه برنج روی آن می ریزیم. این کار را انقدر ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. قابلمه را ریو حرارت قرار می دهیم تا برنج نسوزد. اواسط پخت، 1 لیوان از شهد آلبالو را با مقداری کره مخلوط کرده و روی برنج می ریزیم.

مرحله هشتم

سپس صبر می کنیم آلبالو پلو دم بکشد. برنج را در ظرف مناسب سرو می ریزیم. روی ان را با مقداری آلبالو تزیین می کنیم. از برنج سفید کناره های قابلمه استفاده کرده و کمی آن را زعفرانی می کنیم؛ و برای تزیین از آن استفاده می کنیم.

منبع: چی شی

منبع: فرادید

به "طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت تکه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت تکه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید