عکس هایی از پروژۀ خیال انگیز باغ زیردریایی

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، باغ نمو یک پروژۀ خیال انگیز شبیه فیلم های علمی تخیلی است؛ پروژه ای که اگر موفقیت آمیز باشد می تواند گام مهمی در جهت بهبود اوضاع کشاورزی و غذا در کشور های ساحلی جهان باشد.

عکس هایی از پروژۀ خیال انگیز باغ زیردریایی

وبلاگ ادکلن شنل | با یک ساعت رانندگی از شهر جنوآ در شمال ایتالیا به روستای ساحلی و زیبای نولی می رسید. با ایستادن در ساحل این روستا می توانید 9 حباب شفاف پلاستیکی را در زیر آب دریا مشاهده کنید؛ حباب هایی که هوای درونشان معطر از عطر گیاهانی است که در داخل آن ها رشد نموده اند.

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل ؛ این چیدمان زیردریایی که به باغ نِمو معروف است (به نام شخصیت کاپیتان نمو در رمان بیست هزار فرسنگ زیر دریا)، تجربه ای برای آنالیز امکان ساخت گلخانه های زیر آبی است. این زیست کره های زیرآبی از چند گنبد پلاستیکی ساخته شده اند که ابزار های کشت هیدروپونیک (آبکشتی)، بذر گیاهان، و وسایل گردش هوا در درون آن ها کار گذاشته شده اند.

سرجیو گامبرینی (سازندۀ باغ نمو و مدیرعامل یک کمپانی ساخت وسایل غواصی) می گوید هر کدام از این گنبد ها مثل یک جور ایستگاه فضایی مینیاتوری است. گامبرینی امیدوار است که این تجربه بتواند به یاری کشور هایی بیاید که با وجود قرار گرفتن در ساحل، زمین های خشک و لم یزرعی دارند؛ آن کشور ها می توانند از این روش برای کشت گیاه استفاده نمایند، بدون اینکه احتیاجی به نمک زدایی از آب دریا داشته باشند.

لوکا لوکاتلی، عکاس ایتالیایی، به ایدۀ این باغ ها علاقمند شده و عکس های زیبایی را از آن ها ثبت نموده است. لوکاتلی می گوید: شاید این ایده کار کند، شاید هم نکند؛ اما به هر حال ما به آدم هایی احتیاج داریم که شجاعت سرمایه گذاری روی چنین طرح های غیر عادی و خلاقانه ای را داشته باشند.

در اینجا تعدادی از عکس های زیبای لوکاتلی از باغ نمو را ملاحظه می کنید.

منبع: فرادید

به "عکس هایی از پروژۀ خیال انگیز باغ زیردریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس هایی از پروژۀ خیال انگیز باغ زیردریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید