مجمع عمومی سازمان ملل؛ فرصتی برای گفت وگوهای چند جانبه و طرح دیدگاه های ایران

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، یک کارشناس مسائل بین الملل تاکید نمود: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است که بتوان در کمترین زمان بیشترین بهره برداری را به وسیله دیدار ها با مقامات و یا گفت وگوهای چند جانبه در مسائل مختلف اعم از منطقه ای و بین المللی داشت.

مجمع عمومی سازمان ملل؛ فرصتی برای گفت وگوهای چند جانبه و طرح دیدگاه های ایران

حسن بهشتی پور در گفت وگو با وبلاگ ادکلن شنل، درباره حضور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و استفاده از ظرفیت های این سازمان و شرکت نمایندگان، گفت: معمولا مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است برای همه کشورها از جمله ایران که در سه بخش از آن استفاده کند. نخست اینکه سخنرانی رسمی است که معمولا در عالی ترین سطح کشورها نقطه نظرات بیان می شود و آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای مطرح می شود و این مسئله برای وزیر امور خارجه کشور ما هم فرصتی است که از آن استفاده کند.

وی اضافه کرد: نکته دیگر فرصتی است که در حاشیه مجمع، کنفرانس های متعددی از جمله در زمینه خلع سلاح، آب و هوا و ... برگزار می شود و ایران هم می تواند فعالانه در این کنفرانس ها شرکت نموده و دیدگاه های خود را مطرح کند.

این کارشناس مسائل بین الملل بعلاوه بیان نمود: با توجه به اینکه بیشتر مقامات در این مجمع شرکت می نمایند گفت وگوهای دو جانبه فرصت مغتنمی است که با کمترین هزینه و پروتکل تشریفاتی این گفت وگوهای دو یا چند جانبه برگزار شود و حتما هم وزیر خارجه کشورمان با همتایان خود یا حتی مقامات بالاتر ملاقات نموده و در خصوص مسائل دو جانبه و منطقه ای گفت وگو می نماید که در کمترین فرصت می تواند بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

بهشتی پور در ادامه اظهار کرد: برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی و یا گفت وگوهای اختصاصی حتما می تواند در بیان دیدگاه های کشور ما موثر باشد، به ویژه اینکه آقای امیر عبداللهیان به اسم نماینده ایران و اولین سفر خود به اسم وزیر خارجه در نیویورک حضور دارد و طبیعتا مورد توجه وبلاگ ادکلن شنل خواهد بود. طبیعتا ایشان پیش بینی های لازم را هم در این زمینه داشته و خود را آماده نموده اند.

وی در انتها گفت: تیم رسانه ای قوی می تواند برنامه ریزی برای انجام ملاقاتها با افراد موثر و یا گفت وگوهای اختصاصی بسیار یاری نماینده باشد، زیرا وزیر خارجه یک کشور می تواند در این برنامه ها تصویرسازی از کشور را به خوبی نشان دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مجمع عمومی سازمان ملل؛ فرصتی برای گفت وگوهای چند جانبه و طرح دیدگاه های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع عمومی سازمان ملل؛ فرصتی برای گفت وگوهای چند جانبه و طرح دیدگاه های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید