میوه خوردن در شب ممنوع!

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، شاید باید به خیلی چیز های بیشتری دقت کرد، نه فقط رنگ و عطر میوه. زمان خوردن آن نیز بسیار مهم است.

میوه خوردن در شب ممنوع!

به گزارش خبرآنلاین، لذت میوه خوردن حتی از غذا خوردن هم بیشتر است. چرا که خیلی نگران کالری زیاد آن هم نیستیم. در این مطلب به شما می گوییم که زمان مناسب برای خوردن میوه چه زمانی است و شما بر اساس آن از میوه خوردن لذت بیشتری ببرید.

معمولا فکر می کنیم میوه خوردن یعنی خرید میوه و پوست کندن و خوردن آن! در صورتی که میوه ها نباید در هر زمانی مصرف شوند و زمانی خاص و مناسب برای مصرف میوه ها وجود دارد. مصرف میوه ها در زمان درست باعث سم زدایی بدن، افزایش انرژی، کاهش وزن و فواید بسیار دیگری خواهد شد. میوه ها دارای مواد مغذی بسیار زیادی هستند که از بدن در برابر انواع بیماری ها محافظت می نمایند و اگر شما آن ها را در زمان نامناسب مصرف کنید، ضرر آن ها بیش از فواید مصرف آن ها خواهد بود. این در حالی است که مصرف درست میوه ها به زیبایی و سلامت شما منجر خواهد شد. در ادامه ما به نقل از فودفا به برترین زمان ها برای مصرف میوه ها اشاره خواهیم کرد.

بهنگام صبح و یا با معده خالی

شاید تعجب کنید که خوردن میوه ها با معده خالی توصیه شده است! در این زمان هضم به صورت سریع به وسیله آنزیم های خاص هضم میوه ها اتفاق خواهد افتاد.

خوب است بدانید که میوه ها دارای قند های ساده ای هستند که بدن احتیاج دارد آن ها را به طور کامل جذب کند؛ وقتی شما میوه را بصورت میان وعده یا با معده خالی مصرف می کنید، بدن شما به اندازه کافی برای جذب کامل این مواد فرصت خواهد داشت.

قابل ذکر است که مصرف میوه بعد از غذا بدترین زمان استفاده آن است و بهتر است میوه ها حداقل نیم ساعت بعد از وعده غذای اصلی استفاده شوند.

در صورتی که فردی از بیماری دیابت و یا اسیدیته زیاد معده رنج می برد بهتر است حداقل یک ساعت قبل و یا دو ساعت بعد از غذا میوه را مصرف نماید.

قبل و یا بعد از تمرین ورزشی

زمان مناسب دیگری که برای مصرف میوه توصیه می گردد قبل و یا بعد از انجام حرکات ورزشی است. شما می توانید میوه را بلافاصله قبل و یا بعد از ورزش مصرف کنید. قند موجود در میوه بلافاصله جایگزین قند مصرفی خواهد شد.

بدترین زمان مصرف میوه چه زمانی است؟

قبل از خواب

ما مصرف میوه قبل از خواب را توصیه نمی کنیم! زیرا باعث بالا رفتن سطح قند خون و بعلاوه انسولین بدن شده که این شرایط به خواب رفتن را برای بدن مشکل خواهد نمود. در نتیجه از خوردن میوه بهنگام شب خودداری کنید و بعلاوه تا 3 ساعت قبل از خواب از خوردن هرگونه وعده غذایی نیز خودداری کنید.

در طول رژیم کاهش وزن

ما به افرادی که به سختی می توانند با رژیم های لاغری از وزن خود بکاهند مصرف میوه را بعد وعده غذایی ناهار توصیه نمی کنیم! این کار باعث می گردد که بدن با کمبود کالری روبرو گردد و در نتیجه از ذخایر چربی استفاده کند که منجر به کاهش وزن می گردد. اگرچه در رژیم های سخت حذف میوه توصیه نمی گردد و می توان از روش های دیگر استفاده نمود.

در سرانجام به شما پیشنهاد می کنیم که به جای مصرف میوه با مواد غذایی دیگر مانند انواع کیک و دسر، از تعداد و انواع بیشتری میوه به صورت همزمان بهره ببرید. شما در طول روز به 2 تا 2.5 فنجان میوه احتیاج دارید که می توانید از سالاد میوه و یا دو عدد سیب بصورت جایگزین بهره ببرید. بعلاوه در صورتی که اسیدیته میوه ها برای شما آزار دهنده است، می توانید میوه ها را با مقداری ماست و نمک ترکیب کنید تا کمتر از اسیدی بودن میوه ها اذیت شوید. بهتر است یک تا دو ساعت بعد از خوردن میوه نیز از خوردن وعده های غذایی پرهیز کنید تا فرایند هضم آن کامل گردد.

جالب است بدانید می توانید با ترکیب میوه ها و مغز انواع آجیل ترکیبی بسیار مغذی و خوشمزه بسازید و بعلاوه از میوه های خشک در ترکیب انواع آجیل به سلیقه خود استفاده نمایید.

منبع: فرارو

به "میوه خوردن در شب ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه خوردن در شب ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید