نخستین کشتی ژئوفیزیک مدرن بازگشت

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، نخستین کشتی پیمایشی جامع و ژئوفیزیک مدرن پس از 122 روز مأموریت کاوش و کسب اطلاعات تازه از اعماق اقیانوس آرام به چین بازگشت.

نخستین کشتی ژئوفیزیک مدرن بازگشت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ادکلن شنل به نقل از شینهوا، کشتی تحقیقاتی اداره دریایی چین عملیات حفاری در عمق دریا را در طول ماموریت اکتشافی خود در اقیانوس آرام غربی انجام داد.

این کشتی که (Ocean 6) نام دارد، پس از مأموریت در اقیانوس آرام غربی پس از 122 روز و پیمودن 35 هزار کیلومتر در دریا روز چهارشنبه به گوانجو بازگشت.

این کشتی که تحت آنالیز زمین شناسی دریایی گوانجو (GMGS)، وزارت منابع طبیعی است 40 پروژه تحقیقاتی در زمینه های مختلف مانند فیزیک دریایی و ژئوماتیک دریایی را انجام داده است.

براساس اطلاعات سازمان GMGS، این مأموریت آنالیز جغرافیایی و ژئوفیزیکی گسترده ای را در بعضی مناطق اقیانوس آرام شمال غربی انجام داده و نمونه های رسوبی غنی از عناصر خاکی کمیاب را به دست آورده و پایه و اساس تحقیقات علمی در خصوص اکوسیستم های دریای عمیق و ارزیابی جدید منابع را فراهم نموده است.

در همین حال، تیم اعزامی همچنین تحقیقات سالانه را در منطقه قرارداد پوسته های غنی از کبالت انجام دادند.

(Ocean 6) نخستین کشتی پیمایشی جامع و ژئوفیزیک مدرن است که به طور مستقل در چین طراحی و ساخته شده است که طراحی اولیه آن الهام بخش بسیاری از شناورهای آنالیز دریایی در چین است.

از سال 2009، این کشتی 55 مأموریت در دریای چین جنوبی، اقیانوس آرام و آب های قطب جنوب انجام داده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "نخستین کشتی ژئوفیزیک مدرن بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کشتی ژئوفیزیک مدرن بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید