وزیر راه: برای اتصال راه آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان کوشش می کنیم

به گزارش وبلاگ ادکلن شنل، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تداوم پروژه راه آهن اردبیل به پارس آباد و اتصال آن به جمهوری آذربایجان مطالبه مردم استان است بیان کرد که برای تحقق آن کوشش می نماید.

وزیر راه: برای اتصال راه آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان کوشش می کنیم

به گزارش ایرنا ، رستم قاسمی روز آدینه در جلسه شورای اداری نمین اضافه نمود: برای تکمیل راه آهن اردبیل یک هزار میلیارد تومان در این سفر اختصاص داده می گردد، بعلاوه برای اتصال آن به پارس آباد اعتبار لازم تخصیص داده می گردد.

وی گفت: احداث بزرگراه ها هم در این استان مورد مطالبه مردم است و مقرر است سالانه 50 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث گردد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر 300 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در دست احداث است و نیازمندی استان در احداث بزرگراه بیش از 800 کیلومتر می باشد.

قاسمی بهسازی راه های روستایی را یادآور شد و گفت: برای بهسازی راه های روستایی 60 میلیارد ریال در این سفر اختصاص داده می گردد.

وی درباره تامین مسکن در دولت سیزدهم اضافه نمود: برای احداث مسکن در قالب جهش فراوری، زمین رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و هیچ محدودیتی هم در این باره وجود ندارد و کوشش ما بر این است به مقدار متقاضی در تمام شهرها مسکن ساخته گردد.

قاسمی گفت: در استان اردبیل هر سال 20 هزار واحد مسکونی و تا چهار سال آینده 80 هزار واحد مسکونی ساخته می گردد.

وی احداث کارخانه های صنعتی در نمین را ضروری خواند و گفت: وجود کارخانه صنعتی آرتا پلاست فرصت بزرگی است که با وجود این کارخانه بی نظیر کشور نباید هیچ بیکاری در نمین وجود داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال و کار آفرینی ، سرمایه گذاری بخش خصوصی الزامی است و دولت آماده حمایت از بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

قاسمی درباره آب آشامیدنی روستاها هم گفت: تامین آب آشامیدنی در روستاهای این استان هم مورد مطالبه قرار گرفته که این مسائل در جلسه هیات دولت آنالیز شده و تصمیمات لازم هم اتخاذ خواهد شد.

رئیس جمهوری در سفر هشتم استانی خود روز آدینه به اردبیل سفر کرد. این سفر یک روزه است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر راه: برای اتصال راه آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه: برای اتصال راه آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید